"ΟΥΔΕΙΣ ΠΛΕΟΝ ΑΧΑΡΙΣΤΟΣ ΤΟΥ ΕΥΕΡΓΕΤΗΘΕΝΤΟΣ "

powered by Agones.gr - livescore

Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2019

Η ομιλία του Γιώργου Βαγιωνά στην εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας (Γ΄μέρος)

Το τρίτο σκέλος της ομιλίας μου είναι και το πιο ενδιαφέρον για τη Χαλκιδική. 
Όλα αυτά δεν έγιναν από τη μια ημέρα στην άλλη. Έγιναν με 369 παρεμβάσεις, προσωπικά του ιδίου ή με άλλους συναδέλφους στο εθνικό κοινοβούλιο.
Αυτές οι παρεμβάσεις υπάρχουν στο φυλλάδιο. Εκείνο το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό -και υπάρχουν κάποια ανάτυπα, τα οποία μπορούν να πάρουν όσοι ενδιαφέρονται- είναι η εξέλιξη των φραγμάτων Νομού Χαλκιδικής. Σε πλήρη ωριμότητα το...
φράγμα του Χαβρία. Δημοπρατείται σύντομα με ΣΔΙΤ. Πολύ λίγα θα σας πω από αυτό γιατί είναι 20 σελίδες και δεν μπορώ να τα περιλάβω όλα.
Η αρχή έγινε όταν ήμουν νέος βουλευτής. Είχα βάλει σχέδια άμεσης προτεραιότητας, που τα έκανα όλα. Είχαν σχέση με την Υγεία και τις υποδομές της. Αν δεν είναι πλήρως στελέχωμένα, όπως ήταν, σχεδόν, το 2008, δεν έχω την ευθύνη εγώ. Την έχουν άλλοι. Τα μακροπρόθεσμα σχέδια ήταν δυο. Το ένα ήταν τα φράγματα, Χαβρία, Ολυνθίου και Πετρένια. Και το δεύτερο ήταν η Εθνική Οδός που ενώνει τη Βόρεια και Κεντρική Χαλκιδική με τη Θεσσαλονίκη. Η πρόταση ήταν από τον Κόμβο 11 να περάσει, όπως κατεβαίνετε από τη Θεσσαλονίκη προς την έξοδο στα Μουδανιά, θα δείτε στην περιοχή που αρχίζει το Πανόραμα, τον Κόμβο 11. Από εκεί θα περνούσε τον κάμπο των Βασιλικών. Πριν φτάσουμε όμως εκεί, της Θέρμης, 500-600 μέτρα, θα έβγαινε κάτω από τον οικισμό της Φιλοθέης ή από πάνω. Θα έφτανε στην Αγία Αναστασία και θα περνούσε απέναντι. Επέλεξαν και ξόδεψαν 33 εκατ. και καναν τα πεζούλια ακριβώς στον δρόμο αυτόν και υπάρχει δυσκολία προς Κεντρική και Βόρεια Χαλκιδική.
Σε μια σύσκεψη που έγινε στις 20/5/2004, υπουργός ήταν ο Γιώργος Σουφλιάς, υφυπουργοί ήταν ο Σταύρος Καλογιάννης και ο Θέμης Ξανθόπουλος, Γενικός Γραμματέας ο Κατσιγιάννης.
Εκεί λοιπόν, επειδή είδα λίγο-πολύ τον κ. Σουφλιά αρνητικό προς τη γραμμή αυτή της σύνδεσης Θεσσαλονίκης με Βόρεια Χαλκιδική- και δεν ήταν δική μου ιδέα, την πήρα από φίλους και συνεργάτες του Τεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης- επέμενα με χέρια και με πόδια για τα φράγματα και πρώτο το φράγμα του Χαβρία. Συναίνεσε επ’αυτού και μου υποσχέθηκε οτι θα επισκεπτόταν το 2005 την πρωτεύουσα του νομού, όπως και έγινε. Εκεί ομολόγησε ότι η πίεση που δέχεται από τον βουλευτή Γιώργο Βαγιωνά είναι πολύ μεγάλη. Έγιναν αυτά, πραγματικά, γιατί είχε έναν διευθυντή στο γραφείο του, τον Άρη Κωτούλα, ο οποίος μου άνοιγε όλες τις πόρτες.
Έτσι, λοιπόν, άρχισε το φράγμα του Χαβρία να υλοποιείται, αλλά με υποσχέσεις. Βρήκα πολλές δυσκολίες. Η πρώτη, η μεγαλύτερη ήταν το οτι δεν μπορούσαμε να καθορίσουμε τον πυθμένα της λίμνης του φράγματος, γιατί βρέθηκαν αρχαία. Έπρεπε, λοιπόν, να φύγουν τα αρχαία, να γίνει νέος σχεδιασμός. Εν πάσει περιπτώσει ο σχεδιασμός αυτός έγινε, αλλά άργησε. Υιοθετήθηκε όμως, 30/7/2007. Όσοι έχουν μεράκι και διαθέσουν λίγο χρόνο να τα δουν αυτά, θα δουν οτι για το φράγμα του Χαβρία διατέθηκαν πολλές ώρες, πολλά χρήματα. Εδώ γράφονται μόνο για την πρώτη φάση, για μελέτες, παντώς είδους μελέτες.. μια από τις οποίες είναι προμελέτη, αλλά έχει ολοκληρωθεί ήδη. Είναι το διάτρητο του εδάφους του πυθμένα της λίμνης του φράγματος. Υπάρχει τρόπος να στεγανοποιηθεί. Είναι περίπου 10 εκατ. ευρώ και μερικοί λένε οτι δεν είναι μόνον αυτά τα χρήματα, είναι κι άλλα τα οποία ξοδεύονται με αναθέσεις και δεν μπαίνουν στα χαρτιά αυτά.
Εκείνο το οποίον μπορώ να σας πω είναι οτι η δυσκολία μετά, ήταν οι περιβαλλοντικοί όροι. Ήταν η κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου το 2009 και ακολούθησε η κυβέρνηση Παπαδήμου. Υπουργός Περιβάλλοντος ήταν ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου. Μου έκανε τη χάρη και υπέγραψε υπουργική απόφαση που καθόριζε τους όρους στις 30/12/2011.
Όπως πολύ καλά ξέρετε, δεν συμμετείχα στις εκλογές του Μαΐου 2012. Μου έδωσαν λίγη άδεια, γιατί δεν τους άρεσα. Όμως, όταν επανήλθα το 2015 έψαξα να δω που βρίσκεται το φράγμα. Έκανα τις διερευνητικές μου αποστολές και βρήκα τελικά που ακριβώς βρίσκονται. Εκεί που τα είχα αφήσει. Από εκεί και πέρα άρχισε ένας αγώνας δρόμου. Δεν θα σας πω. Εδώ υπάρχει ερώτηση τον Μάιο του 2016. Η απάντηση του νυν υπουργού Υποδομών, που μπορεί κανείς να τα διαβάσει και να τα δει όλα αυτά. Θα περάσω όμως, πολύ γρήγορα στα τελευταία γεγονότα. Μετά θα πω δυο πράγματα για το φράγμα του Πετρένια και για αυτό του Ολυνθίου. Λοιπόν, έτσι το πρόγραμμα για το φράγμα του Χαβρία εντάχθηκε στο ΠΔΕ. Άρχισα να ψάχνω γιατί απεντάχθηκε, μετά τον Αύγουστο του 2016. Βρήκα την αλήθεια. Δεν ήταν αρνητική θέση, τουλάχιστον της τότε κυβέρνησης, που άλλαξε σύνθεση. Ήταν έλλειψη χρημάτων, από το ΠΔΕ. Σκέφτηκα, λοιπόν, ΣΔΙΤ, αλλά η κυβέρνηση δεν ήθελε ν’ακούσει.
Όμως, θεία αγαθή πρόνοια. Ένας χαλκιδικιώτης που ήταν στο ΤΑΙΠΕΔ έγινε υφυπουργός. Είναι ο Στέργιος Πιτσιόρλας. Έγινε υπουργός στις 6 Νοεμβρίου 2016. Χτύπησα πολλές πόρτες να μάθω τι καπνό φουμάρει, ας μου επιτραπεί η έκφραση. Τα κατάφερα, με βοήθησε ο Μανώλης Μητσιάς. Ήρθα σε επαφή μαζί του, του γνωστοποίησα το πρόβλημα και μου είπε οτι θα το δει. Το είδε και στις 15 Φεβρουαρίου δέχομαι ένα τηλεφώνημα. Μου είπε οτι θα κάνουμε μια συγκέντρωση στη Χαλκιδική. Τελικά έγινε στο Μακεδονία Παλάς, στις 19 Μαρτίου 2018. Πριν από 10 μήνες. Εκείνη την ημέρα δεν μπόρεσα να πάω. Γιατί έκανα δυο αγγειοπλαστικές.
Έγινε η σύσκεψη αυτή. Ήταν παρόντες όλοι οι δήμαρχοι, κάποιοι αντιδήμαρχοι, όπως του Πολυγύρου, ο Γ. Σιμώνης, Προποντίδας, ο Φ. Τζιρούδας και Σιθωνίας. Οι δυο βουλευτές. Εμένα με εκπροσώπησε η κόρη μου, η οποία είναι εδώ. Δεν θέλω να προσκρούσω στη μετριοφροσύνη της, αλλά τα κατάφερε καλύτερα από εμένα. Γιατί η Δήμητρα μου είναι πολιτικός μηχανικός, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο τμήμα Μηχανικών, Χωροταξίας και Ανάπτυξης του ΑΠΘ και το γνωστικό αντικείμενο της είναι διαχείριση έργων και περιβάλλοντος. Τρία πράγματα θα πω για την πρώτη αυτή συνάντηση.
Ο υφυπουργός τόνισε οτι το έργο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την περιοχή, διότι θα επιλύσει σοβαρά προβλήματα. Επεσήμανε όμως- αυτό είναι το ευχάριστο για μένα, που αναπήδησα αν και το ήξερα και το είχα μεταβιβάσει σχεδόν σε όλους- οτι το έργο θα γίνει με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Αναθέτουσα αρχή θα είναι το υπουργείο και οι παρόντες συμφώνησαν με τη σύσταση του φορέα διαχείρισης, αλλά και με τη ΣΔΙΤ. Αυτό έγινε στις 19/3/2018.
Η εισήγηση όμως, αναφορικά με το μέγεθος του έργου: Η συνολική χωρητικότητα του ταμιευτήρα είναι 36.550 κ.μ., η έκταση της λίμνης είναι 2.470 στρέμματα, η λεκάνη απορροής του έργου έχει επιφάνεια 1,5 εκατ. στρέμματα, το δίκτυο αγωγών μεταφοράς νερού θα έχει 274 χλμ, με 13 δεξαμενές και 32 αντλιοστάσια. Σύμφωνα με την ΑΕΠΟ, την απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, αφορά την κάλυψη των αναγκών ύδρευσης και οικισμών, τουριστικών εγκαταστάσεων της Νοτιοδυτικής Χαλκιδικής, συμπεριλαμβανομένων των χερσονήσων Κασσάνδρας και Σιθωνίας. Την κάλυψη του τμήματος των αναγκών άρδευσης της πεδιάδος της Ορμύλιας, την προστασία των υπογείων υδάτων από υφαλμύρωση και την αντιπλημμυρική προστασία του κάμπου της Ορμύλιας.
Εκείνο το οποίον θα ήθελα να τονίσω, είναι αυτό που είπε η αγαπητή μου κόρη: Το φράγμα του Χαβρία αποτελεί ένα εμπροσθοβαρές έργο του ΕΣΠΑ, είναι άμεσης προτεραιότητος και εθνικού επιπέδου. Έχει προταθεί στο ΠΔΕ του 2016 με συνολικό προτεινόμενο προϋπολογισμό 90 εκατ. ευρώ. Επίσης στις 27/10/2016 αναρτήθηκε στη Διαύγεια η σχετική τελική απόφαση οριστικής παραλαβής των μελετών της σύμβασης με τίτλο «Μελέτη φράγματος Χαβρία Χαλκιδικής», υπογεγραμμένη από την αναπληρώτρια διευθύντρια έργων ύδρευσης και αποχέτευσης, κ. Βασιλική Τούρτα, η οποία εδώ και 1,5 χρόνο περίπου έγινε διευθύντρια.
Η Χαλκιδική- όπως λέει η κα Βαγιωνά- είναι πρώτος τουριστικός προορισμός στη Βόρεια Ελλάδα, ενώ ταυτόχρονα εμφανίζει και ιδιαίτερα σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης του πρωτογενούς τομέα. Η υλοποίηση του φράγματος Χαβρία έχει ευρύτερη περιβαλλοντική, αναπτυξιακή και οικονομική βαρύτητα για τη Χαλκιδική. Για να επιλύσει ζητήματα, αφενός του τουριστικού τομέα, αφετέρου της αγροτικής παραγωγής. Γίνεται, επομένως, επιτακτική η ανάγκη άμεσης υλοποίησης του έργου που θα συνεισφέρει σημαντικά στη βιώσιμη ανάπτυξη της Χαλκιδικής και κατ’επέκτασιν της χώρας. Αυτά έγιναν στις 19 Μαρτίου. Όμως, ο αγώνας συνεχίστηκε. Και πάλι, τύχη αγαθή: Ο υφυπουργός γίνεται αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας. Δεν σας αποκρύπτω οτι ήταν πολύ σημαντικές οι τηλεφωνικές επαφές μας. Μου είπε στο τέλος Σεπτεμβρίου: Πριν λήξει ο χρόνος θα κάνουμε δεύτερη σύσκεψη με τους ίδιους φορείς. Την ημερομηνία θα την καθορίσουμε.
Ανησυχούσα. Τον άφησα προς στιγμήν ήσυχο και κάποια στιγμή παίρνω μια πρόσκληση, που συνέπεσε με την ημερομηνία που έκανε την παραχώρηση ο Δήμος Προποντίδας στο Σύλλογο «Αγάπη». Γιαυτό δεν παραβρέθηκα και ζητώ συγνώμη. Θ’ακούσετε το λόγο: Οι Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις της Ελλάδος έκαναν ένα συνέδριο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Βασικός ομιλητής θα ήταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αλλά από την κυβέρνηση θα ήταν ο κ. Πιτσιόρλας. Προτίμησα να πάω εκεί για να κλείσω το ραντεβού. 28 Νοεμβρίου. Το ραντεβού κλείστηκε. Μου λέει, έχω τον Σπίρτζη που θέλει τα δικά του πράγματα, αλλά θα τον μεταπείσουμε.
Πάλι, τύχη αγαθή, συμπίπτει να έρθει ο πρωθυπουργός, να κάνει τη φιέστα του στο Μακεδονία Παλάς, για το Μακεδονικό. Το ραντεβού κλείστηκε να γίνει στην Περιφέρεια. Μετείχαν οι ίδιοι, πλην της κόρης μου, την αντικατέστησε ο έχων το λόγο. Δεν κρατήθηκαν πρακτικά- ή μάλλον κρατήθηκαν αλλά δεν τα είχα εγώ- το μυαλό μου το είχα αλλού. Στην εξέλιξη του φράγματος. Πως θα εξελιχθεί από εδώ και πέρα; Αν υπάρχουν κεφαλαιούχοι-και η Πολιτεία συμφώνησε απόλυτα μαζί μου-δεν μπορεί να είναι τυχαίος εργολάβος. Θα είναι εργολάβος διεθνούς κύρους, από τη μια πλευρά και ξέρω οτι υπάρχουν μέχρι τώρα τρεις υποψήφιοι. Θα έχουν οικονομικό backround πολύ δυνατό, κονσόρτιουμ τραπεζών από πίσω τους, με χαρτιά, όχι με λόγια. Όποιος θέλει κατ’ ιδίαν, γιατί δεν έχω το δικαίωμα να πω από το βήμα τα ονόματα των ανθρώπων που ενδιαφέρονται.
Εκείνο που μπορώ να σας πω είναι οτι το έργο σίγουρα θα δημοπρατηθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2019, κατά τον υπουργό (Θα σας πω και που διαφώνησα με τον υπουργό). Θα είναι υποχρέωση του εργολήπτη να το τελειώσει σε 2,5 χρόνια. Αυτό είναι η πρώτη φάση: Η γούβα, ο λάκκος, η δεξαμενή, όπως θέλετε, του φράγματος Χαβρία, χωμάτινο φράγμα, το οποίο όμως δεν θα έχει διαπερατότητα τρομερή ο πυθμένας του, θα είναι περίπου 35 εκατ. κ.μ.
Θα πω αυτά που είπε ο συμμετέχων γενικός διευθυντής του υπουργείου Υποδομών, κ. Αντώνης Κοτσώνης. Αυτό είναι από ένα σάιτ της Βέροιας, που λέει: σε δυόμισι χρόνια λύση στη λειψυδρία της Χαλκιδικής. Η πρώτη φάση λοιπόν, θα ναι η δεξαμενή. Θα ναι και η Κασσανδρεία, εκεί θα πάει πρώτα το νερό, δεύτερη η Σιθωνία και η Προποντίδα. Υπήρχαν και οι δήμαρχοι, οι οποίοι έκαναν κάποιες παρατηρήσεις, ευστοχότατα. Ιδιαίτερα της Προποντίδας, γιατί δεν συμπεριλαμβάνεται μέχρι την Τένεδο, φτάνει τρόπον τινά το φράγμα του Χαβρία. Είπε οτι πρέπει να συμπεριλάβουμε και την Καλλικράτεια και θα συμπεριληφθεί στην Καλλικράτεια. Γιατί πρότεινε για το φράγμα Πετρένια ο υπουργός, να συνεννοηθεί η Περιφέρεια. Όταν άκουσα και τον Κοτσώνη, τώρα πως είχε γίνει να μάθει οτι είμαι υπέρ των ΣΔΙΤ είναι μια άλλη ιστορία...Η πρώτη φάση λοιπόν, είναι αυτή.
Στις ενστάσεις, ιδιαίτερα του κ. Ζουμπά, οτι υπάρχουν ρυπογόνες ουσίες, που ξεκινούν και από τα Μεταλλεία και από λύμματα από τη Β. Χαλκιδική, θα σας δώσω την απάντηση του κ. Κοτσώνη: Σέβομαι όλες τις απόψεις, αλλά πρέπει κάποια στιγμή και οι αντίθετες απόψεις να σεβαστούν τις απόψεις των επιστημόνων, οι οποίοι είναι πάρα πολύ σοβαροί, τόσο οι ιδιώτες που εκπόνησαν περιβαλλοντικές μελέτες- ίσως είναι από τα καλύτερα γραφεία που διαθέτουμε ως χώρα- όσο και οι επιστήμονες που επελέγησαν από το Υπ. Περιβάλλοντος. Ακόμη, σε κάθε άλλη περίπτωση, υπογράμμισε, το νερό που έρχεται στον άνθρωπο θα γίνεται πόσιμο. Ελέγχεται στην πηγή και όταν μπαίνει στο φράγμα ως αδιάλυτο νερό, πολύ περισσότερο, ελέγχεται καθημερινά από τα διυλιστήρια. Μια παρένθεση: Το πρώτο διυλιστήριο θα είναι 55.000 κ.μ. την ημέρα. Όταν γίνει η δεύτερη φάση θα πάει στα 165 και επειδή πιστεύω οτι θα υπάρξει και Τρίτη φάση, το λέει κι ο κ. Κοτσώνης, ίσως ξεπεράσει τις 200.000 κμ νερό την ημέρα. Αντιλαμβάνεστε τι μέγεθος είναι αυτό. Βασική αρμοδιότητα-τώρα, δεν σας ταλαιπωρώ γιατί είναι πολύ σημαντικά πράγματα- ο ανάδοχος που θα αναλάβει το έργο θα κρατήσει και τη συντήρηση για όσα χρόνια θα εκτιμηθεί η αποπληρωμή του φράγματος. Στην ολοκλήρωση του, 20 θα είναι, 25 θα είναι, 30 θα είναι, δεν ξέρω. Η μικρή διαφωνία μου, με πολλή ευγένεια, με τον Υπουργό, τον κ. Σπίρτζη ήταν οτι είπε κάποιος από το Δ. Αριστοτέλη: Ποια θα είναι η τιμή; Είπε ο υπουργός, εντελώς δωρεάν. Εγώ δεν μπορώ να δέχομαι τέτοια πράγματα. Έργο που γίνεται με δανεικά χρήματα, που προστατεύεται σίγουρα το περιβάλλον, που αναπτύσσεται σίγουρα ο τόπος, που έχουμε χρόνο αποπληρωμής, 20, 25,30... αλλά εκείνο το οποίο είπα είναι οτι πρέπει να πληρώνει ο αγρότης το 50% αυτού που ξοδεύει σήμερα, να βγάζει νερό από 300 μ.. Τα μισά χρήματα, για να δούμε, πότε θα είναι η αποπληρωμή του έργου. Αυτό ποιος θα το ρυθμίσει; Η πρώτη επιτροπή. Ποια θα είναι η πρώτη επιτροπή; Αυτός που θα κάνει το φράγμα και το υπουργείο. Θα υπάρχουν οι δήμοι και η περιφέρεια; Ναι, θα υπάρχουν, όταν εκχωρηθεί στους δήμους και στην περιφέρεια το έργο, όταν αποπληρωθεί. Αλλά και όταν αποπληρωθεί το έργο, ο εργολάβος έχει την υποχρέωση- και αυτά δεν μπήκαν τυχαία, μπήκαν εκ προθέσεως- να παραδώσει το έργο όπως αναγνωρίστηκε και πιστοποιήθηκε από την αρχή. Υπάρχουν πολλές δυνατότητες και για πολλά άλλα πράγματα.
Ελέχθη, λοιπόν, για τα Πετρένια- το είπε πάλι ο Κοτσώνης-γιατί να μην ενταχθεί και αυτό σε ΣΔΙΤ; Αν δεν τα βρει η Περιφέρεια με το κράτος. Το ίδιο πράγμα είπε.. εγώ έχω βάλει μπρος ήδη και για την Καλλικράτεια και για τα Πετρένια.
Θα σας πω μέσα σε τρία λεπτά τί είναι τα Πετρένια. Είναι έργο που το βρήκα. Εν σπαργάνοις, αλλά επειδή ήταν μικρό έργο, της τάξεως των 5,5 εκατ. κ.μ. Όμως, τα 5,5 εκ. όταν δίνουν 12.500 κ.μ. νερό ημερησίως για τους οικισμούς Μεγάλης Παναγίας και Σταγείρων Ακάνθου, είναι σημαντικό γιατί και εκεί υπάρχει πρόβλημα. Όχι γιατί είναι τα Μεταλλεία, αλλά γιατί το νερό δεν πάει στον ανήφορο. Ό,τι είναι από την κορυφογραμμή και αριστερά προς τη θάλασσα του Στρατωνίου, πάνε προς εκείνη την πλευρά. Ο,τι είναι από εδώ, πάνε προς τον Χαβρία. Δεν πάνε τα νερά στον ανήφορο. Τα λέει τουλάχιστον ο κ. Κοτσώνης, σας διάβασα τι ακριβώς είπε και πολλά άλλα πράγματα σημαντικά. Αλλά το φράγμα των Πετρένιων είναι λιθόριπτο, έχει 41 μ. Ύψος. Το μήκος της στέψης είναι 200 μ., ο ταμιευτήρας θα έχει χωρητικότητα 5,5 εκατ. κ.μ. με μέγιστη επιφάνεια λίμνης 483 μ.. Ο διυλιστήρας θα έχει δυναμικότητα επεξεργασίας, 12.300 κ.μ.. Το έργο εντάχθηκε και αυτό στο Πρόγραμμα του 2016, το μήκος του υδραγωγείου θα είναι 54 χλμ, θα έχει δέκα δεξαμενές και πέντε αντλιοστάσια.
Όσον αφορά το φράγμα Ολύνθου, έχουν βρεθεί τόσα αρχαία, όπου και να ψάξανε. Δεν βρίσκουν μέρος χωρίς αρχαία, μέρος απηλλαγμένο από τα αρχαία. Ο νόμος απαγορεύει φράγμα όπου υπάρχουν αρχαία γιατί ο πυθμένας θα καλυφθεί με νερό.
Σας ταλαιπώρησα λίγο, ένιωθα την ανάγκη. Σας ευχαριστώ για την αντοχή σας.

Διαβάστε επίσης στους παρακάτω συνδέσμους το Α΄&Β΄μέρος της ομιλίας.

Η ομιλία του Γιώργου Βαγιωνά στην εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας (Α΄μέρος)



Δεν υπάρχουν σχόλια: