"ΟΣΟ ΚΙ ΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ, ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ ΜΑΣ ΛΥΓΙΣΕΙ"

powered by Agones.gr - livescore

Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2016

Προτάσεις από το ΤΟΓΜΕ Μακεδονίας της ΕΕΔΕ για τη Σύγχρονη Εργαζόμενη στην επίσκεψη της Γ.Γραμματέα Γυναικείων Θεμάτων της ΝΔ

Τον Τομέα Γυναικών Μάνατζερ και Επιχειρηματιών (ΤΟΓΜΕ) του Τμήματος Μακεδονίας της ΕΕΔΕ επισκέφθηκε η Γενική Γραμματέας Γυναικείων Θεμάτων της ΝΔ. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στα Γραφεία του Τμήματος Μακεδονίας της ΕΕΔΕ στη Θεσσαλονίκη, την Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου.
Η Γενική Γραμματέας κ. Μαρία Συρεγγέλα συνάντησε την Πρόεδρο της Ομάδας Διοίκησης του ΤΟΓΜΕ Μακεδονίας κ. Λιάνα Γούτα και τα μέλη της Συντονιστικής Ομάδας, με σκοπό τη γνωριμία με την...
αποστολή και τις δράσεις του ΤΟΓΜΕ Μακεδονίας καθώς και την ανταλλαγή απόψεων επί των Προτάσεων του ΤΟΓΜΕ Μακεδονίας για την ανάδειξη και ενίσχυση της συμμετοχής της Σύγχρονης Εργαζόμενης Γυναίκας στην Οικονομία της χώρας.
Η Γενική Γραμματέας κ. Μαρία Συρεγγέλα αναφέρθηκε στην εκτίμηση για το έργο του ΤΟΓΜΕ, που αποτέλεσε την αιτία της συνάντησης αυτής, τονίζοντας στη συνέχεια, ότι παρόμοιες εθελοντικές δράσεις έχει ανάγκη σήμερα η χώρα μας, περισσότερο από ποτέ, για να «βγει» από την οικονομική κρίση.
Η Πρόεδρος της Ομάδας Διοίκησης του ΤΟΓΜΕ στη Θεσσαλονίκη κ. Λιάνα Γούτα, αναφέρθηκε στο έργο του Τομέα από 2011 έως και σήμερα, το οποίο έχει να επιδείξει πάνω από 30 εκδηλώσεις και δράσεις, στις οποίες έχουν προσκληθεί 130 διακεκριμένοι ομιλητές και συμμετείχαν πάνω από 2.500 φίλοι και μέλη του ΤΟΓΜΕ. Αναφέρθηκε επίσης στην έμφαση που δίνεται στα μηνύματα προς τις νέες γυναίκες με συνεργασίες του ΤΟΓΜΕ Μακεδονίας με το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος, τον ΙΟΒΕ, το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, καθώς και στις συνεργασίες με άλλους 25 σημαντικούς φορείς της Β. Ελλάδος και όχι μόνο.
Το παραπάνω έργο αποτελεί το εφαλτήριο της διαμόρφωσης των προτάσεων που παρουσιάσθηκαν στην κ. Συρεγγέλα. Στόχος των Προτάσεων αυτών είναι η καταγραφή της πραγματικότητας σε ό,τι αφορά τη θέση της Σύγχρονης Ελληνίδας στην Οικονομία και την Επιχειρηματικότητα στη χώρας μας, η αναγνώριση του ανεκμετάλλευτου γυναικείου δυναμικού και κυρίως οι δράσεις ενίσχυσης αυτής της θέσης, σε όφελος των Επιχειρήσεων και της ευρύτερης Οικονομίας. Οι προτάσεις του ΤΟΓΜΕ Μακεδονίας εστιάζουν σε 3 βασικές ενότητες, την ενίσχυση της θέσης της σύγχρονης Ελληνίδας στην Οικονομία, στην Επιχειρηματικότητα και στις Νέες Τεχνολογίες στην Κοινωνία της Πληροφορίας.
Ακολούθησε συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων επί των προτάσεων αυτών με την ευχή να αποτελέσουν την πλατφόρμα, πάνω στην οποία θα στηριχθεί ουσιαστικά η θέση της Σύγχρονης Εργαζόμενης Ελληνίδας στο Επιχειρείν, στη Διοίκηση αλλά και σε όλους τους κλάδους της οικονομίας, ενισχύοντας την Οικονομία και την Ανταγωνιστικότητα της χώρας.

Τη συνάντηση καλωσόρισαν επίσης ο Πρόεδρος και οι Αντιπρόεδροι του Τμήματος Μακεδονίας της ΕΕΔΕ, κκ. Απόστολος Αιγυπτιάδης, Μαρία Διαλυνά και Γιάννης Ρουκάς αντίστοιχα, ενώ την Γενική Γραμματέα συνόδεψαν οι αναπληρώτριες Γραμματείς.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΤΟΜΕΑ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΜΑΝΑΤΖΕΡ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ (ΤΟΓΜΕ)
του Τμήματος ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ  της
ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΕΕΔΕ)

Η θέση της Σύγχρονης Ελληνίδας στην Οικονομία
  • Προτείνεται να γίνεται ενδελεχής και τακτική ΚΡΑΤΙΚΗ έρευνα για τη θέση της Ελληνίδας στην Οικονομία. Ειδικότερα να εστιάζει στις γυναίκες επιχειρηματίες και στελέχη στην Ελλάδα σε σύγκριση και με τις λοιπές Ευρωπαϊκές χώρες, με βάση και τα ευρήματα της ετήσιας Έκθεσης του World Economic Forum. Εντοπισμός των αιτίων για τις κακές επιδόσεις της Ελλάδας και προγραμματισμός διορθωτικών δράσεων.
  • Να καταγραφεί το γυναικείο ανθρώπινο δυναμικό (με βάση την εκπαίδευση, σπουδές, διακρίσεις) και να καθιερωθεί ως Παρατηρητήριο η παρακολούθηση της εξέλιξης της επαγγελματικής πορείας του γυναικείου δυναμικού πανεπιστημιακής και μεταπτυχιακής μόρφωσης σε θέσεις λήψης αποφάσεων σε Επιχειρήσεις, Πολιτική, Δημόσιο Τομέα, Ακαδημαϊκή κοινότητα κλπ.
  • Παρακολούθηση των ελληνικών επιχειρήσεων και της εξέλιξης των γυναικών στελεχών τους σε θέσεις ευθύνης  (βλ.Μελέτη Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος για ΤΟΓΜΕ Μακεδονίας).
  • Εξέταση της υποχρεωτικής ποσόστωσης γυναικείας συμμετοχής σε Διοικητικά Συμβούλια ιδιωτικών εταιρειών, σύμφωνα με το μοντέλο χωρών όπως η Νορβηγία κ.ά. (Πρόταση Ευρωπαϊκής Οδηγίας, βλ. εκδήλωση ΤΟΓΜΕ Μακεδονίας, Νοέμ.2013).
  • Να καταγραφούν και να αναλυθούν τα εμπόδια κουλτούρας και νοοτροπίας στην κοινωνία αλλά και στις ίδιες τις γυναίκες που κόβουν τον δρόμο προς την κορυφή. Να υπάρξουν προσπάθειες εξοικείωσης της ελληνικής κοινωνίας με το ρόλο αυτό της γυναίκας ξεκινώντας από τα σχολεία και με ιδιαίτερη έμφαση στα πανεπιστήμια.
  • Να υπάρξουν δράσεις και καμπάνιες ενίσχυσης της αυτοπεποίθησης των νέων ικανών και μορφωμένων γυναικών, ώστε να τολμήσουν να βάζουν και να διεκδικούν υψηλούς στόχους (έμφαση στα πανεπιστήμια). Αποενεχοποίηση της Φιλοδοξίας για την σύγχρονη εργαζόμενη γυναίκα. Προβολή των πετυχημένων γυναικών της Κορυφής (success stories - role models).
  • Να υπάρξουν δράσεις και καμπάνιες ενίσχυσης της εικόνας της σύγχρονης εργαζόμενης Ελληνίδας, τονίζοντας τα προσόντα και τις διακρίσεις της, αλλά και εστιάζοντας κυρίως στο όφελος που μπορεί να προκύψει από την αξιοποίησή τους στις επιχειρήσεις και στην οικονομία.
  • Να αποτυπωθεί με οικονομικούς όρους, η οικονομική απώλεια για το κράτος και την κοινωνία από τον παροπλισμό ή την υποαξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού των νέων μορφωμένων γυναικών, που παραμένουν μόνο στις χαμηλές βαθμίδες ιεραρχίας, μακριά από τις θέσεις λήψης αποφάσεων.
  • Να προγραμματισθούν δράσεις διερεύνησης και εξοικείωσης με τα παραπάνω ερωτήματα προς τους άνδρες opinion leaders και policy makers.

Γυναίκα και Επιχειρηματικότητα
  • Να παρακολουθείται σε σταθερή ετήσια βάση το Επιχειρείν των Γυναικών, να αναλύονται οι τάσεις, τα δυνατά και αδύναμα σημεία (βλ έρευνα ΙΟΒΕ για την εκδήλωση του ΤΟΓΜΕ Μακεδονίας, 3/3/2016). Οι διαμορφωτές πολιτικής να λαμβάνουν υπόψη ευρήματα τέτοιων ερευνών και παρατηρητηρίων, σε όφελος της Οικονομίας.
  • Με βάση την έρευνα και τις πολιτικές των άλλων κρατών να καταρτιστεί πρόγραμμα πολιτικών υποστήριξης για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα.
  • Σε συνεργασία με γυναικείες οργανώσεις, όπως το ΤΟΓΜΕ, να γίνει μία σειρά από επιμορφωτικά σεμινάρια για γυναίκες, εστιάζοντας στα αδύνατα και στα δυνατά σημεία του Γυναικείου Επιχειρείν.
  • Να γίνουν κέντρα υποστήριξης των γυναικών που "θέλουν αλλά φοβούνται" ενώ έχουν τα προσόντα, να κάνουν επιχειρήσεις.
  • Να εντοπισθούν οι τομείς στους οποίους δραστηριοποιούνται με επιτυχία μεγάλο ποσοστό γυναικών και να ενισχυθούν οι επιχορηγήσεις σε αυτούς τους τομείς (πχ πρωτογενής τομέας και αγροτικά προϊόντα με δυνατότητες εξαγωγών, κοινωνική επιχειρηματικότητα, νέες τεχνολογίες κλπ).
  • Να υπάρξουν κίνητρα (πχ μέσα από τα προγράμματα ΕΣΠΑ) για γυναίκες επιχειρηματίες  και κυρίως μητέρες, όπως έχει θεσμοθετήσει το European Research Council για μητέρες ερευνήτριες.

Η σύγχρονη Γυναίκα στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) 
  • Έμφαση από την πολιτεία στην επαγγελματικό προσανατολισμό στα σχολεία για στροφή των κοριτσιών στον κλάδο των νέων τεχνολογιών.
  • Προσέγγιση των νέων κοριτσιών με σύγχρονα μέσα (Τηλε - εκπαίδευση, Σεμινάρια στο Internet, Ευρωπαϊκούς και Διεθνείς Διαγωνισμούς) που θα διοργανώνονται από γυναικείους φορείς  και Πανεπιστήμια ή σε συνεργασία με γνωστές εταιρείες ΤΠΕ (Microsoft, Google, Cosmote, Intrasoft).
  • Δημιουργία σε συνεργασία των γυναικείων φορέων με την Τοπική Αυτοδιοίκηση ή την Κεντρική Διοίκηση workshops ή ανοικτών πανεπιστημίων που θα απευθύνονται σε γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας που θέλουν  να εκσυγχρονίσουν το τεχνολογικό τους υπόβαθρο.
  • Συζήτηση και δέσμευση των εταιρειών ΤΠΕ και των Συλλογικών τους Οργάνων για αύξηση του ποσοστού των εργαζομένων γυναικών στις εταιρείες αυτές.
  • Δημιουργία Θερμοκοιτίδων Επιχειρήσεων και Προκήρυξη Προγραμμάτων ειδικά για εταιρείες ΤΠΕ που να αναλαμβάνουν να στηρίξουν οικονομικά και επιχειρησιακά τα πρώτα βήματα επιχειρήσεων σύγχρονης τεχνολογίας που ξεκινούν γυναίκες στην Ελλάδα (οικονομική και συμβουλευτική στήριξη).
  • Ανάδειξη από τους γυναικείους φορείς, τα ΜΜΕ, και το κράτος μέσω βραβεύσεων με χρηματικές ή μη ενισχύσεις, success stories εταιριών νέας τεχνολογίας που δημιουργήθηκαν από γυναίκες.


Δεν υπάρχουν σχόλια: