"ΟΣΟ ΚΙ ΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ, ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ ΜΑΣ ΛΥΓΙΣΕΙ"

powered by Agones.gr - livescore

Τετάρτη 20 Ιουλίου 2016

Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής ενημερώνει...

  • ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΝΕΑ ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ
Από τα στοιχεία του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) προκύπτει ότι από τα 15,7 δισ. ευρώ το 19,73% (ποσό 3,1 δισ. ευρώ) του συνολικού χρέους δημιουργήθηκε από οφειλέτες που άρχισαν να δημιουργούν οφειλές για πρώτη φορά από το 2010 και μετά, ενώ το...
80,27% (ποσό 12,6 δισ. ευρώ) δημιουργήθηκε από οφειλέτες που άρχισαν να δημιουργούν οφειλές για πρώτη φορά από το 2009 ή παλαιότερα. Παράλληλα, φαίνεται ότι το 50,22% των οφειλών που διαχειρίζεται το ΚΕΑΟ είναι σχετικά πρόσφατες, ήτοι έχουν δημιουργηθεί μετά το 2009, ενώ το 49,78% είναι παλαιότερες οφειλές. Για να μπορέσει να εισπράξει μέρος των 15,7 δισ. ευρώ και ειδικά κομμάτι των νέων χρεών που ανέρχονται σε 3,1 δισ. ευρώ η κυβέρνηση σε συνεργασία με τους θεσμούς εξετάζει ρύθμιση βάσει της οποίας ο αριθμός των μηνιαίων δόσεων και το ύψος του ποσού τους θα υπολογίζεται με βάση την εισφοροδοτική ικανότητα κάθε υπόχρεου. Η ρύθμιση που θα απευθύνεται μόνον στους συνεπείς οφειλέτες θα διευκολύνει επιχειρήσεις και επαγγελματίες να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους και να μη στερούνται ασφαλιστικής ενημερότητας. Έτσι, θα διασφαλιστεί η επανένταξη στο σύστημα νέων ασφαλισμένων και εργοδοτών που αντιμετωπίζουν πραγματική αδυναμία και δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν στη ρύθμιση του 2015, η οποία έθετε γενικές προϋποθέσεις για ένταξη με συνέπεια να ευνοούνται οφειλέτες που δεν χρειάζονταν διευκόλυνση, ενώ αντίθετα πλήττονταν αδύναμοι που πραγματικά δεν μπορούσαν να πληρώσουν.
  • ΜΟΝΟ e-πληρωμές ΘΑ ΔΕΧΕΤΑΙ Η ΕΦΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ

Αφορολόγητο από φέτος μόνο με e-συναλλαγές και πλαστικό χρήμα, bonus επιστροφής φόρου σε όσους συγκεντρώνουν διπλάσιες e-αποδείξεις από τα παλιά όρια, υποχρεωτικά POS σε όλες τις επιχειρήσεις σταδιακά έως το τέλος του έτους, διασύνδεση του συστήματος Taxis με ταμειακές μηχανές είναι τα βασικά μέτρα που θα περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, σύμφωνα με  δημοσιεύματα τύπου. Το νομοσχέδιο, ουσιαστικά, καθιερώνει το πλαστικό χρήμα και τις ηλεκτρονικές συναλλαγές ως το υπερόπλο του υπουργείου Οικονομικών για την περιστολή της φοροδιαφυγής. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, το χτίσιμο του αφορολόγητου για το 2016 θα γίνει αποκλειστικά με αποδείξεις που έχουν προέλθει από τη χρήση πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών ή με μεταφορά χρημάτων μέσω e-banking για αγορές προϊόντων και υπηρεσιών.

  • ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΜΠΡΟΘΕΣΜΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΤΟΥ 2015
Ολοκληρώθηκε η διαδικασία εμπρόθεσμης υποβολής των δηλώσεων φορολογίας για τα εισοδήματα του 2015. Τη φετινή χρονιά καταγράφηκε υψηλότερος αριθμός δηλώσεων από κάθε άλλη φορά και μάλιστα σε συντομότερο χρονικό διάστημα σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. Συγκεκριμένα, υποβλήθηκαν συνολικά εμπρόθεσμα 6.071.205 δηλώσεις σε 105 ημέρες (57.821 δηλώσεις/ημέρα). Το 2015 είχαν υποβληθεί 6.001.433 σε 116 ημέρες (51.736 δηλώσεις/ημέρα, συνυπολογίζοντας και τις 6 ημέρες του Σεπτεμβρίου) και το 2014 5.811.933 δηλώσεις σε 117 ημέρες (49.674 δηλώσεις/ ημέρα). Υπενθυμίζεται ότι ο φόρος εισοδήματος θα καταβληθεί σε τρεις διμηνιαίες δόσεις: Ιούλιο, Σεπτέμβριο και Νοέμβριο. Το σύστημα παραμένει ανοιχτό για εκπρόθεσμη υποβολή δηλώσεων, η οποία όμως συνοδεύεται από προσαύξηση 0,73%/μήνα και πρόστιμα από 100 έως 500 ευρώ.
  • ΥΠΟΙΚ: ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΤΑΜΕΙΑΚΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ ΜΕ ΤΗ ΓΓΠΣ
Στην επαναφορά των προστίμων για τη μη έκδοση ή την ανακριβή έκδοση αποδείξεων και λοιπών φορολογικών στοιχείων προχωρά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, καταθέτοντας εντός των προσεχών ημερών σχετική τροπολογία στο νομοσχέδιο για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καπνικών προϊόντων.  Επίσης, θα επεκταθεί σε όλους ελεύθερους επαγγελματίες και όλους τους επιτηδευματίες, ακόμα και αν δεν έχουν ταμειακές μηχανές ή φορολογικούς μηχανισμούς, η υποχρέωση να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά στην Γ.Γ.Π.Σ. τα δεδομένα των εκδιδόμενων φορολογικών στοιχείων.

  • ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ ΤΑ "ΤΣΟΥΧΤΕΡΑ" ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΣΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ
Αυτοτελή πρόστιμα (δηλαδή συγκεκριμένα ποσά) θα επιβάλουν οι φορολογικές αρχές σε περιπτώσεις μη έκδοσης αποδείξεων ή στην ανακριβή έκδοση αποδείξεων και λοιπών φορολογικών στοιχείων. Η σχετική νομοθετική ρυθμισμένη θα κατατεθεί, εντός της εβδομάδας στην Βουλή με την μορφή τροπολογία σε μια προσπάθεια να διορθωθεί η λανθασμένη νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης που κατάργησε τα αυτοτελή πρόστιμα για την μη έκδοση αποδείξεων. Σύμφωνα με πληροφορίες η τροπολογία θα προβλέπει την επαναφορά των διατάξεων του Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών που ίσχυαν μέχρι και τα μέσα Οκτωβρίου 2015 και προέβλεπαν την επιβολή αυτοτελών προστίμων στις περιπτώσεις κατά τις οποίες κατά τη διάρκεια φορολογικών ελέγχων διαπιστώνονται παραβάσεις που αφορούν στη μη έκδοση ή στην ανακριβή έκδοση αποδείξεων λιανικών συναλλαγών και λοιπών φορολογικών στοιχείων. Οι διατάξεις αυτές προέβλεπαν συγκεκριμένα την επιβολή προστίμου 250 ευρώ για κάθε μία μη εκδοθείσα απόδειξη, σε περίπτωση που ο παραβάτης τηρούσε απλογραφικά βιβλία, ή προστίμου 500 ευρώ για κάθε μία μη εκδοθείσα απόδειξη σε περίπτωση που ο ελεγχόμενος επιχειρηματίας τηρούσε διπλογραφικά βιβλία. Σε περίπτωση που η αποκρυβείσα αξία συναλλαγής υπερέβαινε τις 5.000 ευρώ επιβαλλόταν πρόστιμο ίσο με το 40% της αξίας αυτής. Τα πρόστιμα αυτά καταργήθηκαν από τα μέσα Οκτωβρίου του 2015, με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 3 του ν. 4337/2015. Με την τροπολογία, θα προβλέπεται ότι όλα αυτά τα πρόστιμα επανέρχονται σε ισχύ πιθανότατα από τον Αύγουστο.


  • ΤΟ ΜΑΤΙ ΤΗΣ ΕΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΟΛΟΓΙΑ
Στην online διασύνδεση του Μητρώου Φορολογούμενων με τα στοιχεία του Εθνικού Δημοτολογίου προχωρεί το υπουργείο Οικονομικών. Στόχος,  είναι η άμεση διασταύρωση των στοιχείων που δηλώνουν οι φορολογούμενοι για την οικογενειακή τους κατάσταση και τις συγγενικές τους σχέσεις, προκειμένου να εντοπιστούν περιπτώσεις δηλώσεων ψευδών στοιχείων οικογενειακής κατάστασης που χρησιμοποιούνται για παράνομη είσπραξη συντάξεων και κοινωνικών επιδομάτων ή την παράνομη κατοχύρωση φορολογικών απαλλαγών. Επιπλέον, στόχος είναι ο εντοπισμός όσων χρησιμοποιούν εικονικά και ψεύτικα φορολογικά προφίλ, αλλά και περιπτώσεων μη ορθής δήλωσης διεύθυνσης κατοικίας. Με απόφαση που υπογράφει ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος συγκροτείται στο υπουργείο Οικονομικών, ειδική συντονιστική επιτροπή για την ταυτοποίηση του Μητρώου Φορολογουμένων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων με το Εθνικό Δημοτολόγιο και με τα λοιπά μητρώα της Δημόσιας Διοίκησης.
  • ΘΕΤΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ – ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΩΝ ΣΤΟ Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΤΟΥ 2016
Αύξηση της μισθωτής απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα καταγράφεται τόσο τον Ιούνιο όσο και στο πρώτο εξάμηνο του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία του πληροφοριακού συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία των ροών μισθωτής απασχόλησης, για τον Ιούνιο προκύπτει θετικό ισοζύγιο προσλήψεων - αποχωρήσεων κατά 33.608 θέσεις εργασίας. Οι αναγγελίες πρόσληψης ανήλθαν σε 239.573, ενώ οι αποχωρήσεις σε 205.965. Από τις 205.965 συνολικά αποχωρήσεις, οι 79.260 προήλθαν από οικειοθελείς αποχωρήσεις και οι 126.705 από καταγγελίες συμβάσεων αορίστου χρόνου ή λήξεις συμβάσεων ορισμένου χρόνου. Από τη σύγκριση των στοιχείων των δύο μηνών, Ιούνιος 2016 και Ιούνιος 2015, προκύπτει αυξημένη επίδοση κατά 25.018 περισσότερων θέσεων εργασίας για τον Ιούνιο του 2016 (θετικό ισοζύγιο 33.608 θέσεων εργασίας) έναντι θετικού ισοζυγίου (8.590) τον Ιούνιο του 2015. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ιούνιος του 2016 είναι ο πέμπτος σε σειρά μήνας που παρουσιάζει θετικό ισοζύγιο στις ροές μισθωτής απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα, ενώ η επίδοσή αυτή είναι η υψηλότερη καταγεγραμμένη θετική επίδοση ισοζυγίου μηνός Ιουνίου από το 2001 μέχρι σήμερα. Αθροιστικά για την περίοδο Ιανουάριος - Ιούνιος 2016, οι αναγγελίες προσλήψεων ανήλθαν στις 1.063.590 θέσεις εργασίας και οι αποχωρήσεις έφτασαν τις 828.926, εκ των οποίων οι 452.687 ήταν αποτέλεσμα καταγγελιών συμβάσεων αορίστου χρόνου ή λήξεων συμβάσεων ορισμένου χρόνου και οι 376.239 οικειοθελείς αποχωρήσεις. Έτσι, το ισοζύγιο των ροών μισθωτής απασχόλησης του πρώτου εξαμήνου του έτους 2016 είναι θετικό και διαμορφώνεται στις 234.664 νέες θέσεις εργασίας, αποτελώντας την υψηλότερη επίδοση πρώτου εξαμήνου έτους από το 2001 μέχρι σήμερα.
  • ΕΛΣΤΑΤ: ΣΕ 1.061 ΟΙ ΕΤΗΣΙΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΤΩΧΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
Σε 1.061 ετησίως ανήλθαν, κατά μέσον όρο, οι αποφάσεις πτωχευτικής διαδικασίας, κατά τη διάρκεια της περιόδου 2004 - 2014, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Εξ αυτών, αποδεκτές έγιναν οι 914 (86%), ενώ κηρύχθηκαν 457 πτωχεύσεις (50% των αποδεκτών αποφάσεων). Το 11% των επιχειρήσεων που κήρυξαν πτώχευση, ήταν προσωπικές εταιρείες (ομόρρυθμες και ετερόρρυθμες) και το 47% κεφαλαιουχικές (ανώνυμες, περιορισμένης ευθύνης και ιδιωτικές κεφαλαιουχικές). Παράλληλα, το 45,7% δραστηριοποιούταν στον κλάδο του χονδρικού και λιανικού εμπορίου, το 22,8% στον τομέα της μεταποίησης, το 11,6% στον τομέα των υπηρεσιών παροχής καταλύματος και εστίασης και το 5% στον τομέα των κατασκευών.
  • Η ΕΚΤ ΕΝΕΚΡΙΝΕ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΧΑΛΑΡΩΣΗΣ ΤΩΝ CAPITAL CONTROLS
H Eυρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ενέκρινε την εισήγηση που είχε κάνει η Τράπεζα της Ελλάδος για τη χαλάρωση των capital controls. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της ΤτΕ, πρόκειται για το πακέτο που είχε προαναγγείλλει την προηγουμένη εβδομάδα στη Βουλή ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας. Αναμένεται η έκδοση ΦΕΚ με το οποίο θα τεθούν σε ισχύ τα παραπάνω μέτρα.

  • ΣΤΗΝ 4η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΕΕ Η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
Ο μεγαλύτερος "εχθρός" των επενδύσεων και της ανάπτυξης στην Ελλάδα είναι το ελληνικό Δημόσιο και η πολύ χαμηλή αποτελεσματικότητά του. Σύμφωνα με μελέτη του ΚΕΠΕ, του συμβουλευτικού οργάνου του υπουργείου Οικονομίας που συντάσσει και το νέο Σχέδιο Ανάπτυξης της Ελλάδας, η Ελλάδα κατατάσσεται δύο θέσεις κάτω από τη Βουλγαρία σε αποτελεσματικότητα του Δημοσίου. Το ελληνικό Δημόσιο έχει την 4η χαμηλότερη επίδοση μεταξύ των κρατών - μελών της Ε.Ε., με βάση μία σειρά από κριτήρια αποτελεσματικότητας. Καταγράφονται εξαιρετικά κακές επιδόσεις σε διαφθορά και σε οικονομική σταθερότητα (4η και 2η θέση από το τέλος, αντίστοιχα), ενώ σχετικά καλύτερες είναι οι επιδόσεις (12η από το τέλος) στον δείκτη υποδομών. Αντιθέτως η Ελλάδα καταγράφει πρωτιά στον δείκτη εκπαίδευσης, αλλά δυστυχώς το δυναμικό της... φεύγει λόγω της ανεργίας και της κρίσης. Στην πρώτη τετράδα των κρατών με το πιο αποδοτικό Δημόσιο βρίσκονται η Ολλανδία, η Σουηδία, η Βρετανία και η Γερμανία, ενώ στις τελευταίες θέσεις μετά από την Ελλάδα, ακολουθούν η Ρουμανία, η Κροατία και η Σλοβακία.

  • ΟΑΕΕ : ΕΝΤΟΣ ΜΗΝΟΣ Η ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ «Ηλεκτρονική Βεβαίωση»
Ο Οργανισμός Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ) σταθερός στον στόχο του για συνεχή βελτιστοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών και αναβάθμιση των εργασιακών συνθηκών των υπαλλήλων, θέτει σε παραγωγική λειτουργία εντός του τρέχοντος μηνός την «Ηλεκτρονική Βεβαίωση». Η νέα εφαρμογή σχεδιάστηκε σε συνέχεια της «Ηλεκτρονικής Αίτησης» και συνδέεται άρρηκτα  με αυτήν διότι για αιτήματα που καταχωρήθηκαν ηλεκτρονικά θα εκδίδεται με τον ίδιο τρόπο και η βεβαίωση. Επί του παρόντος θα χορηγούνται: (1) Βεβαίωση Ασφάλισης, (2) Απαντητικό-Πληροφοριακό Έγγραφο σε περιπτώσεις οφειλής των ασφαλισμένων, με ομοιόμορφη, ομοιογενή και συντεταγμένη αντιμετώπιση από όλα τα Περιφερειακά Τμήματα του ΟΑΕΕ ανά την επικράτεια. Και οι δύο προαναφερθείσες εφαρμογές, στην πλήρη λειτουργία τους, θα δίνουν τη δυνατότητα στους πολίτες να εξυπηρετούνται ταχύτερα και θα διευκολύνουν το έργο των υπαλλήλων.

  • ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ – ΝΕΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ «Εκτύπωση αποδεικτικού υποβολής δήλωσης»
Από την εταιρία ΕΘΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ & ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΑΕ ( Ε.Κ.ΧΑ. Α.Ε.) εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
Από την Δευτέρα 18 Ιουλίου 2016 η Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση Α.Ε. (ΕΚΧΑ Α.Ε.) διευρύνει τις ηλεκτρονικές της υπηρεσίες προς τους πολίτες, παρέχοντας τη δυνατότητα εκτύπωσης του Αποδεικτικού Υποβολής Δήλωσης (του Ν. 2308/1995) για το Εθνικό Κτηματολόγιο. Πρόκειται για το αποδεικτικό το οποίο εκδίδεται μετά την υποβολή της δήλωσης ιδιοκτησίας και την πληρωμή του πάγιου τέλους κτηματογράφησης. Σκοπός της νέας αυτής υπηρεσίας είναι η διευκόλυνση των συναλλασσομένων προκειμένου να αποφύγουν την μετάβαση τους στο Γραφείο Κτηματογράφησης και να ολοκληρώσουν την διαδικασία υποβολής της δήλωσης τους με την εκτύπωση του Αποδεικτικού Υποβολής Δήλωσης από τον Η/Υ τους. Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μέσα από την εφαρμογή «Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες – e-ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙO – Κτηματογράφηση - Εκτύπωση Αποδεικτικού Υποβολής Δήλωσης» στην ιστοσελίδα της ΕΚΧΑ ΑΕ www.ktimatologio.gr, με την καταχώρηση των κωδικών ασφαλείας του taxisnet.
  • ΥΠΕΓΡΑΦΗ Η ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΠΩΛΗΣΗ ΦΑΡΜΑΚΩΝ ΣΤΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
Υπεγράφη από τον υπουργό Υγείας, Ανδρέα Ξανθό, η Υπουργική Απόφαση που καθορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία της υποκατηγορίας Φαρμάκων Γενικής Διάθεσης (ΓΕΔΙΦΑ), δηλαδή μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων (ΜΗΣΥΦΑ) που θα μπορούν να πωλούνται και από σούπερ μάρκετ, υπό προϋποθέσεις. Ο κατάλογος των ΓΕΔΙΦΑ περιλαμβάνει 216 από τα συνολικά 1.582 ΜΗΣΥΦΑ. Η δημιουργία της υποκατηγορίας των ΓΕΔΙΦΑ αποτελεί μέρος της συμφωνίας του Αυγούστου του 2015 με τους θεσμούς. Η εξωτερική συσκευασία των ΓΕΔΙΦΑ πρέπει να φέρει ανεξίτηλο προτυπωμένο ευδιάκριτο πράσινο κύκλο, εντός του οποίου θα αναγράφεται με πορτοκαλί χρώμα το αρκτικόλεξο "ΓΕΔΙΦΑ". Στην Υπουργική Απόφαση αναφέρονται αναλυτικά οι οδηγίες που πρέπει να ακολουθήσουν οι Κάτοχοι Άδειας Κυκλοφορίας (ΚΑΚ) για την κατάταξη των προϊόντων τους στην υποκατηγορία ΓΕΔΙΦΑ. Η λιανική πώληση των ΓΕΔΙΦΑ επιτρέπεται μόνο από τα νομίμως λειτουργούντα φαρμακεία και τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών που έχουν αδειοδοτηθεί για τη λειτουργία α) υπεραγοράς τροφίμων (supermarkets) και β) παντοπωλείου. έλος, σημειώνεται ότι απαγορεύεται η πώληση άνω των 2 συσκευασιών ΓΕΔΙΦΑ ανά συναλλαγή.

  • ΔΕΗ: ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 36 ΔΟΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΟΦΕΙΛΕΣ
Tην παράταση για δύο επιπλέον μήνες, ως τις 30 Σεπτεμβρίου 2016 του προγράμματος των 36 δόσεων χωρίς προκαταβολή για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων λογαριασμών ρεύματος αποφάσισε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΗ, μετά από εισήγηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου Μανώλη Παναγιωτάκη. Το αρχικό πρόγραμμα έληγε στις 31 Ιουλίου. Στόχος της όλης κίνησης είναι να μειωθούν οι «κόκκινοι» λογαριασμοί στη ΔΕΗ, που κατά καιρούς ξεπερνούν τα 2,5 δισ. ευρώ, προκαλώντας σοβαρότατα προβλήματα ρευστότητας στην επιχείρηση. Μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 230.000 πελάτες της ΔΕΗ με συνολικές οφειλές περίπου 680 εκατ. ευρώ προχώρησαν σε διακανονισμό της οφειλής τους με το σύστημα, των 36 δόσεων χωρίς προκαταβολή, σύμφωνα με δήλωση του κ. Παναγιωτάκη στην πρόσφατη γενική συνέλευση της ΔΕΗ. Οι συνολικές ρυθμίσεις οφειλών ως τις 30/6/2016 σε πελάτες της Μέσης (μεγάλες επιχειρήσεις) και της Χαμηλής Τάσης (νοικοκυριά και επαγγελματίες) έχουν φθάσει στα 715 εκατ. ευρώ. Ωστόσο καταναλωτές με χαμηλές οφειλές δεν έσπευσαν να επωφεληθούν από το πρόγραμμα διακανονισμού, όπως δήλωσε ο κ. Παναγιωτάκης, χωρίς να κρύψει τον σκεπτικισμό του για την εξέλιξη που σε συνδυασμό με την αύξηση των ρευματοκλοπών δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην επιχείρηση.
  • ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΣΤΟ Γ.Ε.ΜΗ. ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
Όλοι οι υπόχρεοι εγγραφής στο Γ.Ε.ΜΗ. που δεν είναι κεφαλαιουχικές εταιρίες, δηλαδή όλοι εκτός από Α.Ε., Ε.Π.Ε., Ι.Κ.Ε., και πιο συγκεκριμένα οι Ο.Ε. , Ε.Ε., Συν ΠΕ,. ΑΤΟΜΙΚΕΣ, ΑΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ, ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΕΣ κλπ, έχουν υποχρέωση καταχώρισης στο Γ.Ε.ΜΗ. του αποδεικτικού υποβολής φορολογικής τους δήλωσης, σύμφωνα με το άρθρο 5 της Υ.Α. 79760/31-12-2014 (ΦΕΚ Β’ 3623). Η καταχώριση πρέπει να γίνει εντός δύο μηνών από την υποβολή της φορολογικής δήλωσης, με ηλεκτρονικό τρόπο από την ιστοσελίδα https://services.businessportal.gr.

ΝΕΕΣ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ΥΨΗΛΗΣ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ

Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής, ακολουθώντας τις τεχνολογικές εξελίξεις αναβαθμίζει τις ψηφιακές του υπηρεσίες με σύγχρονες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας που τις παρέχει δωρεάν σε όλα τα μέλη του, για την αύξηση της εξωστρέφειας και των πωλήσεων των τοπικών επιχειρήσεων. Συνολικά προσφέρονται 4 νέες υπηρεσίες: 1. Ιστοσελίδα προβολής των Τουριστικών Επιχειρήσεων Χαλκιδικής σε Πανελλαδική Τουριστική Πύλη (www.filoxeno.com) που υποστηρίζεται από τα Ελληνικά Επιμελητήρια, αλλά και στην Τοπική Τουριστική Πύλη που ετοιμάζεται. Αφορά καταλύματα ή ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφέ, επιχειρήσεις διασκέδασης, τουριστικά γραφεία, επιχειρήσεις δραστηριοτήτων, τοπικών προϊόντων κ.ά. Ειδικά στις Επιχειρήσεις Διαμονής προσφέρεται δωρεάν πλήρες και αυτοδιαχειριζόμενο σύγχρονο Σύστημα Ηλεκτρονικών Κρατήσεων (e-booking) που ενσωματώνεται και στην ιστοσελίδα της κάθε επιχείρησης, αλλά μπορεί να δέχεται και κατευθείαν κρατήσεις από την Τουριστική πύλη. 2. Ηλεκτρονικό Κατάστημα (e-shop) που ενσωματώνεται και στην ιστοσελίδα της κάθε επιχείρησης με ταυτόχρονη προβολή προϊόντων και στην Πανελλαδική Επιμελητηριακή Αγορά Προϊόντων: www.directmarket.gr . 3. Υπηρεσία Online Συμβούλου με ενημερωμένο περιεχόμενο που συνοδεύεται και από Υπηρεσία Online Συμβουλευτικής, όπου οι επιχειρήσεις μπορούν να θέτουν ερωτήματα και να λάβουν εξειδικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες για φορολογικά, χρηματοδοτικά, εργασιακά και άλλα επιχειρηματικά θέματα δωρεάν. 4. Ιστοσελίδα προβολής της επιχείρησης στον Πανελλήνιο Ηλεκτρονικό Επιχειρηματικό Οδηγό που συμμετέχει και το Επιμελητηρίου Χαλκιδικής σε δύο γλώσσες Ελληνικά και Αγγλικά και σε έκδοση για mobile, tablet με ταυτόχρονη απεικόνιση των επιχειρήσεων βάση γεωγραφικής θέσης του χρήστη και πολλά ακόμη σύγχρονα χαρακτηριστικά. Όλες οι εφαρμογές είναι πλήρως αυτοδιαχειριζόμενες αποκλειστικά από τις επιχειρήσεις. Για να εκδηλώσετε το ενδιαφέρον σας συμπληρώστε απλά την παρακάτω φόρμα: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfpv67i80cLDycq21aBSzV3aTMefjOvf3C_RoUbXzVxt2XNkQ/viewform.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε με το Επιμελητήριο Χαλκιδικής, τηλ.: 2371024200 – 24300, e-mail: info@epichal.gr .

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΣΤΟ ΕΠΑΛ ΝΕΩΝ ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ

Το Εσπερινό ΕΠΑΛ Ν. ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ, ανακοινώνει την έναρξη της περιόδου των εγγραφών για το Σχ. Έτος 2016-17, στο ωράριο λειτουργίας του σχολείου 18:30 έως 22:00. Οι Τομείς που θα λειτουργήσουν είναι: 1) ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ και ειδικότητα Τεχνικός εφαρμογών λογισμικού, 2) ΤΟΜΕΑΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ και ειδικότητες : α) Τεχνικός μηχανικός θερμικών εγκαταστάσεων και μηχανικός τεχνολογίας πετρελαίου και φυσικού αερίου, β) Τεχνικός εγκαταστάσεων ψύξης, αερισμού και κλιματισμού 3)ΤΟΜΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ και ειδικότητες : α) Τεχνικός ηλεκτρονικών και υπολογιστικών συστημάτων, εγκαταστάσεων β) Τεχνικός ηλεκτρολογικών συστημάτων, εγκαταστάσεων και δικτύων 4) ΤΟΜΕΑΣ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ και ειδικότητες : α) Τεχνικός φυτικής παραγωγής, β) Τεχνικός τεχνολογίας τροφίμων και ποτών. Για την εγγραφή στο Εσπ. ΕΠΑΛ Ν. Μουδανιών απαιτείται οι υποψήφιοι να είναι τουλάχιστον απόφοιτοι Γυμνασίου ή να κατέχουν ισότιμο τίτλο. Οι απόφοιτοι Γενικών Λυκείων ή ισότιμου τίτλου εγγράφονται στη Β’ Τάξη και παρακολουθούν μόνο τα μαθήματα ειδικότητας. Ολοκληρώνοντας τις σπουδές μπορείτε να αποκτείστε ταυτόχρονα Απολυτήριο Λυκείου και Επαγγελματικό Πτυχίο. Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο σχολικό συγκρότημα ΕΠΑΛ, καθημερινά από τις 18:30 - 21:30 στο τηλέφωνο 23730-65406, e mail: mail@epal-esp-n-moudan.chal.sch.gr.

ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ, ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΝΕΟΥΣ 18-24 ΕΤΩΝ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής Βορείου Ελλάδος (ΣΕΠΒΕ), σε συνεργασία με την Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Συγχρηματοδοτούμενων Ενεργειών του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου (ΕΥΕ/ΕΚΤ) του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, έχει αναλάβει την υλοποίηση της Πράξης “Δράσεις κατάρτισης, πιστοποίησης και συμβουλευτικής υποστήριξης για 1.000 άνεργους νέους 18-24 ετών στον τομέα των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών”. Η υλοποίηση του προγράμματος θα ωφελήσει άνεργους και επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στο Βορειοελλαδικό τόξο και συγκεκριμένα στις 5 Περιφέρειες της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, της Κεντρικής Μακεδονίας, της Δυτικής Μακεδονίας, της Ηπείρου και της Θεσσαλίας.
Οι άνεργοι νέοι που θα συμμετέχουν στις δράσεις πρόκειται να αποκτήσουν δεξιότητες σε αντικείμενα της ψηφιακής τεχνολογίας, όπως web development, mobile development, cloud computing, digital marketing, web design, robotics, e-commerce. Κατά την διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος θα λάβουν θεωρητική εκπαίδευση 120 ωρών και θα απασχοληθούν για 260 ώρες στις επιχειρήσεις, που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα, προκειμένου να αποκτήσουν την πρακτική εκπαίδευση.
Ο ΣΕΠΒΕ απευθύνει Ανοιχτή Πρόσκληση προς όλες τις επιχειρήσεις των 5 Περιφερειών, που θέλουν να απασχολήσουν ωφελούμενους, να δηλώσουν συμμετοχή στο πρόγραμμα καταθέτοντας σχετική αίτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα http://edu.sepve.org.gr προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαδικασίες επιλογής και κατανομής των ωφελούμενων-απασχολούμενων ανά περιφέρεια κι ανά επιχείρηση. Βάσει του σχεδιασμού, οι ωφελούμενοι του προγράμματος έχουν κατανεμηθεί ως εξής: 170 στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, 482 στην Κεντρική Μακεδονία, 58 στη Δυτική Μακεδονία, 96 στην Ήπειρο και 194 στη Θεσσαλία.
Οι επιχειρήσεις που σχετίζονται με τα αντικείμενα κατάρτισης και θα προσλάβουν άνεργους-ωφελούμενους του προγράμματος για την πρακτική άσκησή τους, δεν θα έχουν καμία μισθολογική ή ασφαλιστική επιβάρυνση. Οι ωφελούμενοι πρόκειται να λάβουν μέσω του προγράμματος για τη θεωρητική κατάρτιση 5 ευρώ/ ώρα και για την πρακτική 3 ευρώ/ώρα. Επιπρόσθετα το πρόγραμμα καλύπτει τις ασφαλιστικές τους εισφορές σε ποσοστό 6,45% επί του εκπαιδευτικού επιδόματος. Η κατανομή των ωφελούμενων θα γίνει με βάση τον αριθμό των απασχολούμενων σε κάθε επιχείρηση. Επιχειρήσεις με 1 έως 5 εργαζόμενους μπορούν να δεχθούν για πρακτική εκπαίδευση ίσο αριθμό ωφελούμενων. Επιχειρήσεις με 6 έως 10 εργαζόμενους και με 11 έως 50 εργαζόμενους μπορούν να δεχθούν καταρτιζόμενους ίσους με το 80% και το 70% αντίστοιχα των εργαζομένων τους, επιχειρήσεις με 51 έως 70 εργαζόμενους μπορούν να απασχολήσουν 35 καταρτιζόμενους κ.ο.κ. Η πιστοποίηση προσόντων και δεξιοτήτων που θα επακολουθήσει της θεωρητικής κατάρτισης και της πρακτικής άσκησης θα επικυρώσει την ποιότητα και την πληρότητα της Δράσης. Η προθεσμία υποβολής των προτάσεων λήγει στις 29 Ιουλίου και η επιλογή των ωφελουμένων θα γίνει με βάση μοριοδότηση. (Πληροφορίες στα τηλ. 2310 365130  & Fax.: 2310 365133).

«ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗ ΧΑΡΑΞΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΞΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ » ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΕΞ

Στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΞ  www.agora.mfa.gr  αναρτήθηκαν αναλυτικές πληροφορίες  για όλους τους κλάδους/προϊόντα που συνθέτουν το προφίλ των εισαγωγών 15 χωρών, που βρίσκονται στο επίκεντρο των νέων προσανατολισμών της οικονομικής διπλωματίας του ΥΠΕΞ. Ο κατάλογος αυτός θα εμπλουτίζεται και θα συμπληρωθεί με τα ίδια στοιχεία και άλλων χωρών ενδιαφέροντος των εξαγωγέων μας. Σε πίνακες παρουσιάζονται σε ποιές από τις εκατό (100) πρώτες κατηγορίες προϊόντων, που εισάγει η εκάστοτε χώρα από όλο τον κόσμο , εξάγει η Ελλάδα προς αυτήν. Από την ανάλυση του εμπορίου κάθε χώρας ξεχωριστά, φαίνεται ποιές είναι οι κατηγορίες προϊόντων ή ποιά είναι τα προϊόντα εκείνα, τα οποία παρουσιάζουν έντονο εισαγωγικό ενδιαφέρον για τη χώρα εισαγωγής ή έντονο ενδιαφέρον για κάθε εξαγωγέα. Δεδομένης της υψηλής ζήτησης σε κάποια από τα προϊόντα στις χώρες εισαγωγής, θεωρείται εύλογο ότι η χάραξη μιας επιχειρηματικής στρατηγικής Ελλήνων εξαγωγέων υπέρ αυτών των προϊόντων (διαφόρων ποικιλιών και ποιοτήτων) έχει πολλές πιθανότητες να προσδώσει θετικά αποτελέσματα υπέρ του εξαγωγέα. Στόχος της ανάλυσης και παρουσίασης των στοιχείων αυτών είναι η ενημέρωση των Ελλήνων εξαγωγέων και η επιβοήθησή τους αναφορικά με τη χάραξη της εξαγωγικής τους πολιτικής ανά χώρα/ προϊόν. Tα στοιχεία της ανάλυσης είναι αναρτημένα στο AGORA