"ΟΥΔΕΙΣ ΠΛΕΟΝ ΑΧΑΡΙΣΤΟΣ ΤΟΥ ΕΥΕΡΓΕΤΗΘΕΝΤΟΣ"

powered by Agones.gr - livescore

Παρασκευή, 5 Φεβρουαρίου 2016

«Μας τελείωσε» ο αναπτυξιακός νόμος !!!

Ο με πολλές ελπίδες και προσμονή αναμενόμενος νέος αναπτυξιακός νόμος, από τους επιχειρηματίες του Τουρισμού, αντί για θησαυρός, μάλλον με άνθρακα ομοιάζει, καθώς με το τελικό σχέδιο, επαναφέρονται οι περιορισμοί στις κορεσμένες τουριστικά περιοχές (επιστροφή στο …


απώτρεο παρελθόν), καταργούνται οι επιδοτήσεις και επιβαρύνονται με λειτουργικά κόστη οι επιχειρήσεις και δη τα ξενοδοχεία. 
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, που προέκυψαν και από το σχέδιο νόμου και από τις παρουσιάσεις του Νέου Αναπτυξιακού, διαπιστώνεται εύκολα πως ο επιχειρηματικός κόσμος θα πρέπει να ξεχάσει τις επιχορηγήσεις, και όχι μόνο…
 
Θα πρέπει πλέον να συνδυάζεται η ενίσχυση από τον Αναπτυξιακό Νόμο με φοροαπαλλαγές και σταθερό φορολογικό σύστημα!
Και η ερώτηση είναι απλή: Πώς θα υλοποιηθεί ένα επενδυτικό σχέδιο το οποίο αφορά σε ίδρυση ή ακόμη και εκσυγχρονισμό νέας ή υφιστάμενης ξενοδοχειακής μονάδας όταν δεν θα υπάρχει η ενίσχυση με επιχορήγηση;
Πώς θα φτάσει σε επίπεδο ολοκλήρωσης μία αντίστοιχη μονάδα με φοροαπαλλαγές χωρίς το βασικό εργαλείο χρηματοδότησης;
Και όλα αυτά με τις τράπεζες, όχι μόνο να μην χρηματοδοτούν, αλλά και να σφίγγουν ακόμη περισσότερο την κάνουλα της χρηματοδότησης.


meteora_ksd_copyrightΕπιπροσθέτως, η πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου διατείνεται ότι βασικό στόχο του νέου Αναπτυξιακού Νόμου αποτελεί η αύξηση της απασχόλησης.
Οικονομικοί αναλυτές επισημαίνουν ότι «είναι ηλίου φαεινότερο και σε πρωτοετείς φοιτητές Οικονομικής Κατεύθυνσης, ότι η παροχή κινήτρου φοροαπαλλαγής σε επιχειρήσεις που εκτελούν Αναπτυξιακό Πρόγραμμα αποτελεί επιβαρυντικό στοιχείο, διότι συμπιέζεται το Ενεργητικό της επιχείρησης και οδηγείται νομοτελειακά σε συσσωρευμένη επιβάρυνση και του παθητικού μέσω δανειοδότησης για την επιτέλεση του project». Συνεπώς η απουσία χρηματικού κινήτρου και η ύπαρξη φοροαπαλλαγής, η οποία θα επέλθει στο πλείστο των περιπτώσεων, μετά από αρκετό καιρό, αποτελεί σαφέστατα τροχοπέδη στην πρόσληψη νέου και εξειδικευμένου προσωπικού, λόγω έλλειψης  ρευστότητας.
Περαιτέρω, διαπιστώνεται στο τελικό προσχέδιο πως ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος προβάλλει σοβαρά εμπόδια στην ενίσχυση των τουριστικών επιχειρήσεων.
Πιο συγκεκριμένα, στο σχέδιο νόμου καθορίζεται πως αναμένεται η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης σύμφωνα με την οποία θα προσδιοριστούν οι τουριστικά κορεσμένες περιοχές οι οποίες κατά βάση αφορούν νησιά στο Νότιο Αιγαίο και την Κρήτη.
Πρόκειται δηλαδή να εξαιρεθεί, για ακόμη μία φορά, η ενίσχυση των επενδυτικών σχεδίων που αφορούν στην ίδρυση – επέκταση ξενοδοχειακών μονάδων σε τουριστικά αναπτυγμένες περιοχές οι οποίες, όπως όλοι γνωρίζουμε είναι και αυτές που βελτιώνουν κάθε χρόνο τα αποτελέσματα που παρουσιάζει ο Τουριστικός Κλάδος.
Μάλιστα, ο ίδιος ο γενικός γραμματέας ανακοίνωσε στη Θεσσαλονίκη πως περιοχές όπως η Ρόδος θα χαρακτηριστούν κορεσμένες και δεν θα ενισχυθούν στον νέο επενδυτικό νόμο!!!!
Επίσης, επενδυτικά σχέδια με προϋπολογισμό άνω των 20εκ ευρώ, δεν ενισχύονται με επιχορήγηση ή φοροαπαλλαγή.
Μπορούν να αιτηθούν μόνο ένταξη στην διαδικασία ταχείας αδειοδότησης ή παγιοποίηση φορολογικού συντελεστή!
Δηλαδή εξαιρούνται από επιχορήγηση αλλά και από φοροαπαλλαγή.
Καθορίζονται 8, εξαιρετικά σύνθετα, καθεστώτα ενίσχυσης τα οποία είναι πλήρως προσανατολισμένα στην ενίσχυση μεταποιητικών και όχι τουριστικών επιχειρήσεων.
Τίθενται επιπλέον μειώσεις στα ήδη μειωμένα σε σχέση με τους προηγούμενους Αναπτυξιακούς Νόμους ποσοστά ενίσχυσης.
Ο χρόνος ανάμεσα σε δύο εκσυγχρονισμούς υφιστάμενων ξενοδοχειακών μονάδων θα είναι πλέον 7 χρόνια.
Προκειμένου να γίνει κατανοητός ο τρόπος που θα εφαρμόζεται ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος αρκεί να δούμε τα ακόλουθα παραδείγματα για επενδυτικό σχέδιο έως 20 εκ. ευρώ στην Ρόδο:
Α) Μικρή Επιχείρηση η οποία λάμβανε επιχορήγηση σε ποσοστό 35% του εγκεκριμένου προϋπολογισμού, πλέον θα λαμβάνει, υπό προϋποθέσεις μόλις 21%.
Β) Μεσαία Επιχείρηση θα λάμβανε επιχορήγηση 25% ενώ με τον νέο Αναπτυξιακό Νόμο θα λάβει, και πάλι υπό προϋποθέσεις, 14%.
Γ) Μεγάλη Επιχείρηση η οποία θα λάμβανε επιχορήγηση 15% στον προηγούμενο αναπτυξιακό νόμο, θα λάβει, 7% και αυτό εφόσον πληροί τις επιπλέον εξαιρετικά αυστηρές προϋποθέσεις ένταξης.
Το σύνολο του επιχειρηματικού κόσμου περιμένει εδώ και 23 μήνες τον Νέο Αναπτυξιακό Νόμο προκειμένου να μπορέσει να λάβει ενίσχυση για τα επενδυτικά του σχέδια και να συμβάλλει έτσι στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, σε ένα δραματικό οικονομικό περιβάλλον στο οποίο έχουν κλείσει οι στρόφιγγες των Τραπεζών.
Αντί για έναν Αναπτυξιακό Νόμο που θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο ανάπτυξης, διαπιστώνεται πως πρόκειται για την ύπαρξη ενός σχεδίου νόμου που δεν προβλέπει την ουσιαστική ενίσχυση του Τουριστικού τομέα, ο οποίος είναι και ο μοναδικός τομέας της ελληνικής οικονομίας που την στηρίζει την ελληνική οικονομία τα τελευταία χρόνια.
Είναι η ώρα που οι φορείς του Τουρισμού θα πρέπει να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους.
Εάν ψηφιστεί ένας τέτοιος νόμος το ελληνικό τουριστικό προϊόν θα απαξιωθεί ταχύτατα!!!
Αντιδρούν και τα Επιμελητήρια
Mε ανακοίνωσή της η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων αντιδρά στο προσχέδιο του αναπτυξαικού νόμου, το οποίο όπως λέει χαρακτηριστικά «χρήζει σημαντικών τροποποιήσεων προκειμένου να αποτελέσει ένα πραγματικό χρηματοδοτικό εργαλείο για το σύνολο των επιχειρήσεων’
Η ανακοίνωση έχει ως εξής:
«Όλες οι ελληνικές επιχειρήσεις περιμένουν εδώ και περίπου 2 χρόνια την προκήρυξη του νέου Αναπτυξιακού Νόμου, προκειμένου να προβούν στις αναγκαίες επενδύσεις για τη διατήρησή τους στη ζωή και για την περαιτέρω ανάπτυξή τους. Το προσχέδιο του νέου Επενδυτικού Νόμου, που έχει δει το φως της δημοσιότητας χρήζει σημαντικών τροποποιήσεων προκειμένου να αποτελέσει ένα πραγματικό χρηματοδοτικό εργαλείο για το σύνολο των επιχειρήσεων. Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος, σύμφωνα με τις τοποθετήσεις των αρμόδιων κυβερνητικών παραγόντων, «ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος, παρότι είναι θετικό ότι αφουγκράζεται ορισμένες από τις ανάγκες της αγοράς, εντούτοις δεν δίνει τα απαιτούμενα κίνητρα στους μικρομεσαίους επιχειρηματίες».
Αφενός ο σημαντικός περιορισμός άμεσων κεφαλαιακών ενισχύσεων και η αντικατάστασή τους με φοροαπαλλαγές ναι μεν ευνοεί τους μεγάλους κερδοφόρους επιχειρηματικούς ομίλους που διαθέτουν την απαραίτητη κερδοφορία για να προχωρήσουν με ίδια κεφάλαια σε επενδύσεις, αποκλείουν όμως ουσιαστικά τους μικρομεσαίους και τους νέους επιχειρηματίες, οι οποίοι για να παράξουν κέρδος χρειάζονται ενισχύσεις εντάσεως κεφαλαίου. Επιπλέον, δεν αποτελεί κίνητρο για τις μικρές και μεσαίες νέες και υφιστάμενες επιχειρήσεις η φοροαπαλλαγή καθώς τα περιθώρια κέρδους έχουν συρρικνωθεί δραματικά λόγω του υψηλού ανταγωνισμού με τους ξένους επιχειρηματικούς ομίλους. Προτείνεται ως εκ τούτου η διατήρηση των κεφαλαιακών ενισχύσεων, ώστε να μπορούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να έχουν πρόσβαση σε χρηματοδότηση και να μην επιχειρηθεί η μονόπλευρη ενίσχυση με φοροαπαλλαγές που ευνοεί τις υφιστάμενες κερδοφόρες επιχειρήσεις.
Είναι αληθές πως η μέση επιχορήγηση ανά θέση εργασίας κυμάνθηκε σχετικά ψηλά τα τελευταία χρόνια, όμως τούτο οφείλεται σε συγκεκριμένο κλάδο επενδυτικών έργων εντάσεως κεφαλαίου, ο οποίος αναπτύχθηκε ραγδαία τα τελευταία χρόνια λόγω και των στόχων που είχαν τεθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση και άρα η ενίσχυσή του ήταν μονόδρομος. Ως εκ τούτου δεν θα πρέπει να τιμωρηθούν οι υπόλοιποι κλάδοι της ελληνικής οικονομίας, οι οποίοι χρειάζονται τις άμεσες κεφαλαιακές ενισχύσεις ούτως ώστε να αναπτυχθούν.
Αναφορικά με τα προτεινόμενα είδη ενισχύσεων, αξίζει να σημειωθεί πως βρίσκεται προς τη θετική κατεύθυνση ο εμπλουτισμός των προϋπαρχόντων ειδών ενίσχυσης αλλά κρίνεται σκόπιμο να δίδεται η δυνατότητα συνδυασμού των προτεινόμενων ειδών ενίσχυσης στο σύνολο των αιτημάτων ενίσχυσης. Είναι όμως πολύ σημαντικό να μην τεθούν περιορισμοί στη δυνατότητα αξιοποίησης του κινήτρου της επιχορήγησης διότι αποτελεί, όπως προκύπτει και από τον προηγούμενο Επενδυτικό Νόμο, το βασικό εργαλείο χρηματοδότησης των επενδυτικών σχεδίων τα οποία αιτούνται ενίσχυσης.
Εξαιρετικά σημαντική είναι η πρόβλεψη για την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού μέσω του νέου Αναπτυξιακού Νόμου και θα αποτελέσει σημαντικό εργαλείο στην προσπάθεια για την αναχαίτιση της ανεργίας.
Συμπερασματικά, θα πρέπει να δοθούν τα κατάλληλα αναπτυξιακά εργαλεία προς όλες τις επιχειρηματικές ομάδες και να τους δοθεί η δυνατότητα να τα χρησιμοποιήσουν σύμφωνα με τις ανάγκες τους και όχι να προκριθούν χρηματοδοτικά εργαλεία που ευνοούν συγκεκριμένες κατηγορίες κλάδων και επιχειρήσεων.
Τέλος, όπως ήδη έχει επισημάνει η ΚΕΕ, για λόγους ίσης μεταχείρισης των επιχειρήσεων που έχουν ενταχθεί σε Αναπτυξιακούς Νόμους, απαιτείται η παράταση του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης, για το σύνολο των επενδυτικών σχεδίων που έχουν ενταχθεί τόσο στον Ν.3908/2011 όσο και στον Ν.3299/04 έως την 31-12-2017. Η εν λόγω παράταση κρίνεται σκόπιμη και αναγκαία, καθώς το καθεστώς περιορισμού στην κίνηση κεφαλαίων διατηρείται ακόμα και σήμερα με αμφίβολη ημερομηνία άρσης του. Κατά συνέπεια θεωρούμε εξαιρετικά δύσκολη την ολοκλήρωση επενδυτικών πλάνων εντός του τρέχοντος έτους και όσο το καθεστώς αυτό διατηρείται.
Επίσης, είναι αναγκαία μία δεύτερη ευκαιρία σε όσες ενταγμένες επιχειρήσεις δεν ανταποκρίθηκαν στην προθεσμία της 30/09/2015 για την προσκόμιση επιστολής έγκρισης δανείου και οι αποφάσεις Υπαγωγής που κατέχουν είναι επί της παρούσης χωρίς αντίκρισμα. Είναι πλήρως αιτιολογημένο το ανωτέρω αίτημα καθότι οι εν λόγω επιχειρήσεις αδυνατούσαν να προσκομίσουν τη σχετική επιστολή στα συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια, πριν την ολοκλήρωση της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, εν μέσω περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων και μετά από μια μακρά περίοδο αβεβαιότητας. Προτείνεται η άρση της υποχρέωσης προσκόμισης επιστολής έγκρισης δανείου για όσα επενδυτικά σχέδια δεν προσκομίστηκε μέχρι 30/09/2015, τα οποία θα ελεγχθούν για την κάλυψη του χρηματοδοτικού σχήματος κατά την ολοκλήρωση της επένδυσης».

Δεν υπάρχουν σχόλια: