"ΟΣΟ ΚΙ ΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ, ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ ΜΑΣ ΛΥΓΙΣΕΙ"

powered by Agones.gr - livescore

Τρίτη 11 Απριλίου 2017

Χαλκιδική και Τουρισμός

Του Απόστολου Πάνα

Αναμφίβολα ο τουρισμός στην Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής κατέχει εξέχουσα θέση, τόσο με τον μεγάλο αριθμό επισκεπτών, όσο και με την οικονομική συνεισφορά του στην τοπική οικονομία και φυσικά με τις θέσεις εργασίας που δημιουργεί. Είναι γεγονός ότι η τουριστική σεζόν διαρκεί 120-150 μέρες ανάλογα με την περιοχή, τα περισσότερα ξενοδοχεία ανοίγουν αρχές Μαΐου και κάποια ξεκινάνε την λειτουργία τους την περίοδο του Πάσχα. Επομένως, είναι αναγκαία η...
επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου τουλάχιστον στο επίπεδο των 180 ημερών κάτι που μπορεί να γίνει σε συνδυασμό με επισκέψεις στην Θεσσαλονίκη ως « citybreak» προορισμού. 

Ο τουρισμός μέχρι τώρα στην Χαλκιδική στηρίζεται στο δίπτυχο «Ήλιος & Θάλασσα», με κύρια χαρακτηριστικά την χαλάρωση, την ηλιοθεραπεία, το κολύμπι, τα θαλάσσια αθλήματα, την παρατήρηση του τοπίου και της φύσης καθώς και τα ψώνια. Υποστηρικτές κατηγορίες είναι η γαστρονομία και η ιστορία και ο πολιτισμός, ενώ κύριες αγορές από πού προέρχονται οι τουρίστες είναι η Ρωσία, η Ευρώπη και κυρίως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιταλία και βεβαίως τα Βαλκάνια, όπου τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μεγάλη ροή τουριστών από τις Βαλκανικές χώρες. Δευτερεύουσες αγορές είναι το Βέλγιο και η Ολλανδία καθώς και η Ελληνική εσωτερική αγορά, ενώ ο τύπος των τουριστών που επισκέπτονται την Χαλκιδική είναι οικογένειες, ζευγάρια, νεολαία αλλά και ηλικιωμένοι, καλύπτει δηλαδή τις ανάγκες όλων σχεδόν των ηλικιών. 

Η χάραξη μιας πολύ-επίπεδης στρατηγικής θα συμβάλει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και στην μεγιστοποίηση του οφέλους για την περιοχή, η οποία μπορεί περιλαμβάνει:

• Σε συνεργασία με την Θεσσαλονίκη, περαιτέρω ανάπτυξη των αεροπορικών συνδέσεων με αγορές στόχους όπως οι Σκανδιναβικές χώρες, προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών, αύξηση συχνοτήτων των υπαρχόντων δρομολογίων καθώς και σύνδεση με νέους προορισμούς. Επιπλέον, σημαντικό ρόλο στην περαιτέρω ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος, θα διαδραματίσει η συνέχιση των δρομολογίων και την χειμερινή περίοδο.

• Την προώθηση και ενίσχυση του θρησκευτικού τουρισμού, με επίκεντρο φυσικά το Άγιο Όρος, με την δυνατότητα διαμονής στην Ουρανούπολη και σε συνδυασμό με άλλες δραστηριότητες άλλων μορφών τουρισμού. 

• Την προώθηση της τοπικής γαστρονομίας και τοπικών προϊόντων μέσω τοπικών συμφώνων ποιότητας. Για παράδειγμα, προώθηση του λαδιού, της πράσινης επιτραπέζιας ελιάς Χαλκιδικής, του κρασιού που παράγεται στην περιοχή, του μελιού και των φρέσκων ψαριών που αλιεύονται καθημερινά στην περιοχή. Η συμμετοχή των τοπικών παραγωγών και οι επισκέψεις των τουριστών στα εργαστήρια παραγωγής τους ή ακόμα και στους αγρούς θα εξασφαλίσει πολλαπλά οφέλη για την περιοχή, προσφέροντας στους επισκέπτες ιδιαίτερες εμπειρίες.

• Την προώθηση της ορεινής Χαλκιδικής και κυρίως του παραδοσιακού οικισμού Αρναίας και του δάσους Χολομώντα με παράλληλη ενίσχυση του περιπατητικού τουρισμού, όπου υπάρχει ήδη έντονο ενδιαφέρον από τον Γερμανικό σύνδεσμο Πεζοπορίας. 

• Την περαιτέρω ανάπτυξη έργων υποδομών όπως γηπέδων Golfκαι την ενίσχυση και δημιουργία μαρίνων που θα εξυπηρετούν τους πελάτες τους σε συνδυασμό με το αεροδρόμιο Μακεδονία. Η δημιουργία και ανάπτυξη τουρισμού γκολφ μπορεί να συμβάλει στην διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος αλλά, στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αλλά και στην ουσιαστική αύξηση των εισερχόμενων τουριστών στην περιοχή της Χαλκιδικής.

• Την προώθηση αναγκαίων υποδομών σε ξενοδοχεία της περιοχής, όπως για παράδειγμα εσωτερικές/θερμαινόμενες πισίνες, κλειστοί χώροι για άθληση, έτσι ώστε να υποστηριχθεί η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

• Την ανάπτυξη και προώθηση εκδηλώσεων και φεστιβάλ σε περιόδους χαμηλής κίνησης που θα συνδέονται με θεματικές προσφορές από τα ξενοδοχεία.

• Την ανάπτυξη και προώθηση διαφορετικών μορφών δραστηριοτήτων, όπως ψάρεμα, αναρρίχηση, οι οποίες θα προσφέρονται από τις τοπικές επιχειρήσεις με χρήση τοπικών οδηγώ καθώς και ανάπτυξη εκδρομών και ξεναγήσεων αξιοποιώντας το φυσικό περιβάλλον.

• Την ενσωμάτωση της οικολογίας στο τουριστικό προϊόν και την αντίστοιχη προβολή. Για παράδειγμα, μπορούν να υιοθετήσουν οι επιχειρήσεις συστήματα πιστοποίησης όπως EUECOFlower, GreenKey.

Προκειμένου να επιτύχει η στρατηγική και να συμπληρώσεις τις ήδη υπάρχουσες πολιτικές θα πρέπει να υπάρξει αγαστή συνεργασία μεταξύ δημοσίων φορέων, Κοινωνικών εταίρων, Επιχειρήσεων, Επαγγελματικών ενώσεων, Εκπαιδευτικών φορέων, Ιδιωτών και πολιτιστικών φορέων. Η τοπική κοινωνία θα πρέπει να εκπαιδευτεί στην παροχή υπηρεσιών εκτός περιόδου αιχμής (π.χ. διατηρώντας ανοιχτά καταστήματα, εστιατόρια, μουσεία). 

Όλες αυτές οι ενέργειες απαιτούν στοχευμένη προβολή μέσω προωθητικού υλικού και onlineπροβολής, συμμετοχή σε εμπορικές εκθέσεις, marketingplan&brandingτου προϊόντος όπως για παράδειγμα conceptgreenecologyκαι βεβαίως σχεδιασμό και εφαρμογή επικοινωνιακής στρατηγικής και καμπάνιας. Υλοποιώντας έστω μερικά από αυτά θα έχουμε πετύχει επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και επομένως περισσότερα έσοδα, περισσότερες θέσεις εργασίας, μεγαλύτερα ποσοστά απορρόφησης των αγροτιών μας προϊόντων, δημιουργία θετικών εντυπώσεων για περαιτέρω ενίσχυση του τουρισμού στο εγγύς μέλλον τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: