"ΟΣΟ ΚΙ ΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ, ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ ΜΑΣ ΛΥΓΙΣΕΙ"

powered by Agones.gr - livescore

Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2012

Έρχονται υδροπλάνα σε Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική;


idroplana

Την επιστροφή των υδροπλάνων στην Ελλάδα υπόσχεται το υπουργείο Ανάπτυξης...
Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, δρομολογώντας την ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας υδατοδρομίων στη χώρα μας. Πρόθεση του υπουργείου είναι μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου να είναι έτοιμο το ρυθμιστικό σχέδιο για τα υδατοδρόμια και στη συνέχεια να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.
Οι αλλαγές που θα γίνουν θα έχουν ως στόχο την....
απλοποίηση των διαδικασιών για την αδειοδότηση και λειτουργία των υδροπλάνων. Στην ουσία, θα διευθετηθούν ζητήματα που παραμένουν σε εκκρεμότητα εδώ και πάνω από 8 χρόνια, όταν δραστηριοποιήθηκε - το 2004 - η πρώτη εταιρεία υδροπλάνων στη χώρα μας, η Air Sea Lines, για να αποχωρήσει το 2009 λόγω της παροιμιώδους ελληνικής γραφειοκρατίας αλλά και της απουσίας πολιτικής βούλησης.
Πάντως, το επενδυτικό ενδιαφέρον για τα υδροπλάνα παραμένει ενεργό, γεγονός που επιβεβαιώθηκε και στην πρόσφατη συνάντηση που είχε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκης με τον Καναδό πρέσβη στην Ελλάδα κ. Ρόμπερτ Πεκ. Μάλιστα την περίοδο αυτή βρίσκεται στη χώρα μας ο Ελληνοκαναδός επιχειρηματίας κ. Μιχάλης Πατέλης, που υπήρξε ο εμπνευστής του πρώτου σχεδίου καθιέρωσης των υδροπλάνων στην Ελλάδα, πραγματοποιώντας επαφές με εκπροσώπους αρχών και φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προκειμένου να ενημερώσει για τη νέα του προσπάθεια επαναδραστηριοποίησης των υδροπλάνων στη χώρα μας.
Οπως εξηγεί στο «Κ» ο κ. Πατέλης, τα υδροπλάνα είναι απαραίτητα στην Ελλάδα, θα πρέπει όμως να γίνουν ορισμένα βασικά βήματα, όπως να λυθεί επιτέλους το θέμα του θεσμικού πλαισίου, να παραχωρηθούν χώροι σε λιμάνια για την κατασκευή υδατοδρομίων, να δοθεί η δυνατότητα σε ξενοδοχειακές μονάδες που είναι απομονωμένες να έχουν υδατοδρόμια και κυρίως να κατασκευαστεί υδατοδρόμιο, που θα λειτουργεί ως βάση, στο Φαληρικό Δέλτα, καθώς θεωρεί ότι είναι η πλέον ενδεδειγμένη περιοχή για την Αττική και παράλληλα να γίνουν περίπου 10-12 μικρότερα υδατοδρόμια στην Περιφέρεια.
Ο κ. Πατέλης δρομολογεί την επιστροφή του στη χώρα μας μέσω μίας εταιρείας που θα παρέχει το know how σε όποιον ενδιαφέρεται να επενδύσει στα υδροπλάνα. «Στην ουσία», αναφέρει ο κ. Πατέλης, «προσπαθώ να δημιουργήσω μία πλατφόρμα, μέσω της οποίας θα παρέχεται ένα σύνολο υπηρεσιών που σχετίζεται με τα υδατοδρόμια: Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για δημιουργία υδατοδρομίων στην Ελλάδα και όχι μόνο, ενοικίαση ή πώληση υδροπλάνου, εκπαίδευση πιλότων, ανεφοδιασμό καυσίμων, κ.ά.». Για τον σκοπό αυτό βρίσκεται προς αναζήτηση επενδυτών, ενώ όπως επισημαίνει, «ήδη δύο καναδικές εταιρείες θέλουν να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα, ωστόσο αναμένουν να ξεκαθαρίσει το τοπίο».
Την ίδια στιγμή, αρκετές περιοχές της χώρας και όχι μόνο νησιωτικές πιέζουν για την επίσπευση των διαδικασιών ψήφισης του νομοσχεδίου, που αφορά στη δρομολόγηση των υδροπλάνων καθώς, όπως εξηγούν εκπρόσωποι των τοπικών φορέων, τα υδροπλάνα αποτελούν μία εναλλακτική λύση στη σύνδεση με μεγάλες πόλεις αλλά και τα νησιά, ιδίως μετά την απροθυμία ακτοπλοϊκών εταιρειών να καλύψουν τη συγκεκριμένη ζήτηση. Ετσι, εκτός από την Κέρκυρα, που διακαώς επιθυμεί την επαναλειτουργία των υδροπλάνων, και η Θεσσαλονίκη προσανατολίζεται στη δημιουργία υδατοδρομίων. Οπως μάλιστα σημειώνουν στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, «από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορούν να μετακινηθούν και με το υδροπλάνο οι χιλιάδες Ανατολικοευρωπαίοι τουρίστες που έρχονται κάθε χρόνο στη Χαλκιδική και πλέον με ένα γρήγορο και οικονομικό μέσο, όπως είναι τα υδροπλάνα, θα προωθούνται και προς τα νησιά του Β. Αιγαίου».
«Ενα υδροπλάνο μπορεί να απογειωθεί το Σάββατο το πρωί από το αεροδρόμιο της Σόφιας ή από το αεροδρόμιο του Βουκουρεστίου και μετά από 40-80 λεπτά πτήσης να προσθαλασσωθεί μπροστά από ένα ξενοδοχείο της Χαλκιδικής, της Θάσου ή της Λήμνου. Με τον ίδιο τρόπο ο επιβάτης θα επιστρέψει στη Σόφια, στο σπίτι του την Κυριακή το απόγευμα, μετά από ένα ξεχωριστό week end», σχολιάζει στο «Κ» o κ. Α. Κουτσουδάκης, μέλος του ΔΣ ΑΟΡΑ Ελλάς, τέως διευθυντής ΥΠΑ, λέγοντας ότι στην Ελλάδα σήμερα υπάρχουν περισσότερα από 2.000 νησιά και το 99,9% από αυτά μπορεί να εξυπηρετηθεί μόνο από υδροπλάνα και ελικόπτερα. «Ανάμεσα στα δύο αυτά μέσα, το υδροπλάνο είναι σημαντικά φθηνότερο τόσο σαν κόστος αγοράς όσο και σαν κόστος λειτουργίας, είναι ταχύτερο και απλούστερο», προσθέτει.
Παράλληλα, ο κ. Κουτσουδάκης υποστηρίζει ότι η εμφάνιση των υδροπλάνων θα σπάσει την απομόνωση των μικρών νησιών και θα γίνουν ξανά κατοικήσιμα. «Αν δει κανείς τον χάρτη, θα διαπιστώσει ότι το 80 % του σημερινού πληθυσμού των νησιών θα βρεθεί σε απόσταση μικρότερη των 30 λεπτών πτήσης από ένα μεγάλο αστικό κέντρο. Ο χρόνος που απαιτείται για να διακομιστεί κάποιος ασθενής σε ένα νοσοκομείο, θα πλησιάσει και θα γίνει παρόμοιος με τον χρόνο που απαιτείται για τη διακομιδή ενός κατοίκου της Αθήνας, με ασθενοφόρο αυτοκίνητο, μέσα από το κυκλοφοριακό χάος των Αθηνών». Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρει τη γραμμή υδροπλάνων από την Κέρκυρα στους Παξούς, που σήμερα έχει κλείσει, όπου με πτήση περίπου 20 λεπτών, υπήρχαν κάτοικοι των Παξών που πήγαιναν το πρωί στην Κέρκυρα για δουλειά ή ακόμη για αγορές και επέστρεφαν νωρίς το απόγευμα στο σπίτι τους.
Τα υδροπλάνα είναι συνήθως μικρά αεροσκάφη, 10 έως 20 θέσεων και το κόστος τους κυμαίνεται από περίπου 8 εκατ. δολάρια για καινούργιο αεροσκάφος έως ένα εκατ. δολάρια για μεταχειρισμένο σε καλή κατάσταση. Αντίθετα, τα ιδιωτικά υδροπλάνα, που μεταφέρουν 2 έως 4 επιβαίνοντες, είναι ακόμη φθηνότερα, καθώς δεν υπερβαίνουν τα 500.000 δολάρια για ένα καινούργιο αεροσκάφος και κοστίζουν λιγότερο από 100.000 δολάρια για ένα μεταχειρισμένο.

πηγή: thestival.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: