"ΟΥΔΕΙΣ ΠΛΕΟΝ ΑΧΑΡΙΣΤΟΣ ΤΟΥ ΕΥΕΡΓΕΤΗΘΕΝΤΟΣ "

powered by Agones.gr - livescore

Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2010

Η σφαγή των …τελών με νούμερα!


Αν και η αγορά κρίνει ως “δίκαια” τα νέα τέλη, φαίνεται ότι έχει εξελιχθεί ένα νέο "θέατρο του παραλόγου" για τους ιδιοκτήτες Ι.Χ.  αλλά αυτήν την φορά … από την ανάποδη! Κι αυτό καθώς, ενώ το 2009 πλήρωναν αύξηση έως 500% οι ιδιοκτήτες παλαιών ΙΧ, το 2011 θα κληθούν να πληρώσουν "χαράτσι" σχεδόν 50% οι ιδιοκτήτες καινούργιων ΙΧ (έως 5 χρόνων), οι οποίοι βεβαίως θα το σκεφτούν πολύ για να σπεύσουν να καταθέσουν τις πινακίδες τους, ενώ ακόμη δεν έχουν εξοφλήσει τις δόσεις τους!

Για παράδειγμα, και αν τελικώς δεν ληφθεί ειδική μέριμνα πέραν όσων αναφέρει στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών, κάποιος που αγόρασε πέρυσι υβριδικό ΙΧ 1800 κυβικών και φέτος δεν πλήρωσε καν τέλος κυκλοφορίας για την επιλογή του αυτή, θα κληθεί το 2011 να πληρώσει 270 ευρώ!

Σε κάθε περίπτωση, ένας που αγόρασε το 2009 ένα συμβατικό ΙΧ ίδιων κυβικών (λόγω απόσυρσης κλπ), πλήρωσε φέτος 184 ευρώ και του χρόνου θα πληρώσει 270 (+47%)!

Τα ίδια και χειρότερα ισχύουν όμως και για κατόχους παλαιότερων ΙΧ. Για παράδειγμα:.......... -   ΙΧ 1400 κυβικών πλήρωνε τέλη 168 ευρώ το 2008 και 202 ευρώ το 2009 (πριν τα "τέλη Σουφλιά"). Το 2011 θα πληρώσει 220 ευρώ (δηλαδή +31% ή +8,9% αντίστοιχα).
-   ΙΧ 1600 κυβικών πλήρωνε τέλη 168 ευρώ το 2008 και 202 ευρώ το 2009. Το 2011 θα πληρώσει 240 ευρώ (+43% ή +18,2% αντίστοιχα).
-   ΙΧ 2000 κυβικών πλήρωνε τέλη 372 ευρώ το 2008 και 446 ευρώ το 2009. Το 2011 θα πληρώσει 600 ευρώ (+61,3% ή +34,5% αντίστοιχα).
-   ΙΧ 3.000 κυβικά πλήρωνε τέλη 483 ευρώ το 2008 και 580 ευρώ το 2009. Το 2011 θα πληρώσει 1.000 ευρώ (+107% ή +72,4%).

Συγκεκριμένα μοντέλα

Όπως αποδεικνύεται, οι αυξομειώσεις που θα δουν στο χαρτί για τα τέλη κυκλοφορίας οι κάτοχοι αυτοκινήτων, κυρίως όσων επιλέξουν να αγοράσουν το αυτοκίνητό τους από 1/1/2011 και μετά, θα είναι αρκετές.
Αυτό γιατί από το 2011 όλα τα νέα αυτοκίνητα θα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας τα οποία θα καθορίζονται ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων που δίνει ο κατασκευαστής στα επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις οι διαφορές θα είναι μεγάλες. Για παράδειγμα, ένας κάτοχος του Toyota RAV4 2.000cc, το 2010 πλήρωσε 578 ευρώ. Το 2011 θα πληρώσει 600 ευρώ, ενώ ο νέος κάτοχος του ίδιου αυτοκινήτου που θα το αγοράσει από το νέο έτος θα πληρώνει 348 ευρώ! Αυτό γιατί ο κινητήρας του RAV4 εκπέμπει χαμηλούς ρύπους.

Αντίστοιχα ο κάτοχος ενός Seat Ibiza 1,2lt, που το 2010 πλήρωσε 94 ευρώ, φέτος θα πληρώσει 120 ευρώ, ενώ ο νέος κάτοχος που θα αγοράσει το αυτοκίνητο από 1/1/2011 θα πληρώσει 139 ευρώ.

“Δίκαια”, λέει η αγορά

Τα νέα τέλη κυκλοφορίας φέρνουν την πολυπόθητη δικαιοσύνη, ικανοποιώντας το αίτημα πολλών ετών των ανθρώπων της αγοράς να φορολογούνται τα αυτοκίνητα, όχι βάσει του κυβισμού αλλά βάσει των εκπομπών ρύπων.

Ετσι για παράδειγμα, ένα VW Tiguan 1.4TSi, που ο κάτοχός του πλήρωσε το 2010 184 ευρώ, φέτος, για τα τέλη του 2011, θα πληρώσει 220 ευρω, ενώ ο νέος κάτοχος του συγκεκριμένου αυτοκινήτου που θα αγοράσει το αυτοκίνητο στο 2011 θα πληρώνει για τέλη 447,75.

Σημειώστε πως το VW Tiguan εκπέμπει περισσότερους ρύπους, από το Toyota RAV4, λόγω υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα και ας έχει κινητήρα 1,4lt σε σχέση με τον 2λιτρο του Toyota.

Σαφώς πολύ πιο ευνοημένα θα είναι τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα που εκπέμπουν λιγότερους ρύπους ανά χιλιόμετρο σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα.

Κύκλοι της αγοράς αυτοκινήτου τονίζουν πως τα νέα τέλη κυκλοφορίας είναι στη σωστή κατεύθυνση, έχοντας όμως έντονες ενστάσεις στη παγίωση των τελών κυκλοφορίας που αφορούν τα αυτοκίνητα που ήδη κυκλοφορούν ή που θα κυκλοφορήσουν μέσα στο 2010. Αυτό, όπως τονίζουν, θα αναστατώσει την ήδη ταλαιπωρημένη εγχώρια αγορά, αφού όσων το υποψήφιο νέο αυτοκίνητο έχει χαμηλά τέλη λόγο χαμηλών εκπεμπόμενων ρύπων CO2, θα περιμένουν την αλλαγή του χρόνου, ενώ όσων είναι πιο οικονομικά (πχ το VW Tiguan) θα σπεύσουν να το αποκτήσουν μέσα στο χρόνο, για να πληρώνουν ισοβίως τα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας…

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
ΜΟΝΤΕΛΟ
ΤΕΛΗ 2010
ΤΕΛΗ 2011 (σε κυκλοφορία)
ΤΕΛΗ 2011 (αγορά 1/1/2011 και μετά)
Fiat 500 1,2lt
94 €
120 €
95,2 €
Alfa Giulietta 1,4lt (170PS)
184 €
220 €
134 €
Skoda Yeti 1,2lt
94 €
120 €
232,5 €
BMW X1 2,0lt
428 €
600 €
429,75 €
BMW X1 2,0lt Diesel
428 €
600 €
204 €
Audi Q5 2,0lt
428 €
600 €
423 €
Audi Q5 2,0lt Diesel
428 €
600 €
350 €
    protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: