"ΟΥΔΕΙΣ ΠΛΕΟΝ ΑΧΑΡΙΣΤΟΣ ΤΟΥ ΕΥΕΡΓΕΤΗΘΕΝΤΟΣ "

powered by Agones.gr - livescore

Παρασκευή 16 Απριλίου 2010

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ


Παρασκευή, 16/4/2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Γραμματέας Γυναικείων Θεμάτων, Κατερίνα Παπακώστα – Σιδηροπούλου, με αφορμή τις δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας, κας Αννας Διαμαντοπούλου, σχετικά με το πολυνομοσχέδιο για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, θέτει τα ακόλουθα ερωτήματα:

  • Το Υπουργείο Παιδείας, με δεδομένη την τοποθέτηση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, υπέρ της αναστολής της εφαρμογής του νόμου 3653/2008 (ο οποίος αφορά και την εφαρμογή ποσόστωσης 1/3 για κάθε φύλο και στις Επιστημονικές Επιτροπές για την Έρευνα και την Τεχνολογία), προτίθεται, τελικώς, να αναστείλει ή να τροποποιήσει τον συγκεκριμένο νόμο στο σύνολό του και προς ποια κατεύθυνση;
  • Tο Υπουργείο Παιδείας, εν όψει της επικείμενης συγκρότησης του ΕΣΕΤ (Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας και Τεχνολογίας) προτίθεται να εφαρμόσει ποσόστωση κατ’ ελάχιστον 1/3 για κάθε φύλο, βάσει του άρθρου 116 του Συντάγματος, εφ’ όσον οι υποψήφιοι διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα για την κάλυψη της σχετικής, κατά περίπτωση, θέσης ή όχι;

Με το άρθρο 1 του νόμου 3549/07, όπου επαναπροσδιορίζεται η αποστολή των ΑΕΙ, μεταξύ άλλων, καθορίζεται ότι αυτά πρέπει να ‘’συμβάλλουν στην εμπέδωση της ισότητας των φύλων και της ισοπολιτείας μεταξύ ανδρών και γυναικών’’.

Επίσης, εξ όσων μπορούμε να γνωρίζουμε, στα ΑΕΙ άλλων προηγμένων χωρών θεσπίστηκαν κανόνες και διαδικασίες για την προσέλκυση και τη διευκόλυνση συμμετοχής γυναικών στο Διδακτικό – Ερευνητικό Προσωπικό (ΔΕΠ) όλων των επιστημών και, ιδίως, στους τομείς των Νέων Τεχνολογιών. Γνωστό είναι επίσης ότι τόσο το άρθρο 116 του Ελληνικού Συντάγματος, όσο και Διεθνείς Συμβάσεις, όπως η CEDAW, προβλέπουν τη λήψη μέτρων για την ίση μεταχείριση και τις ίσες ευκαιρίες των γυναικών στην ακαδημαϊκή κοινότητα.

Με το άρθρο 1 του νόμου 3549/07 θα έπρεπε, κατ’ αρχήν, να υλοποιείται η διάταξη αυτή με την ισάριθμη ή τουλάχιστον σημαντική παρουσία των γυναικών επιστημόνων στα μέλη του ΔΕΠ. Όπως, όμως, διαπιστώθηκε από έρευνα, στις εισηγητικές επιτροπές και τα εκλεκτορικά σώματα η συμμετοχή γυναικών είναι από ελάχιστη έως ανύπαρκτη.

Για παράδειγμα:

  • Στη Σχολή Ηλεκτρολόγων – Μηχανολόγων και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ από τα 93 μέλη ΔΕΠ μόνο οι 9 είναι γυναίκες. Στον Τομέα Τεχνολογίας / Πληροφορικής και Υπολογιστών υπάρχουν 20 μέλη ΔΕΠ, στα οποία δεν περιλαμβάνεται καμία γυναίκα.
  • Στο Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς από τα 22 μέλη του ΔΕΠ οι 3 είναι γυναίκες, μεταξύ των οποίων 1 είναι καθηγήτρια.
  • Στο Τμήμα Πληροφορικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών υπάρχουν 38 μέλη ΔΕΠ εκ των οποίων μόνο 2 είναι γυναίκες.
  • Στο Τμήμα Πληροφορικής και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αθηνών από το σύνολο των 46 μελών ΔΕΠ οι 5 είναι γυναίκες και απ’ αυτές καμία δεν είναι καθηγήτρια ή αναπληρώτρια καθηγήτρια, που μπορεί να συμμετάσχει σε διαδικασία εκλογής· και πλείστα άλλα παραδείγματα.

Από τα στοιχεία αυτά, σαφώς, συνάγεται ότι το γυναικείο διδακτικό και ερευνητικό στελεχιακό δυναμικό αποτελεί ελάχιστη μειονότητα.

Η Γραμματέας Γυναικείων Θεμάτων επισημαίνει ότι η έμφυλη οπτική στις πολιτικές και στον νευραλγικό τομέα του Υπουργείου Παιδείας αποδεικνύεται αναγκαία και ικανή συνθήκη, για να σταματήσει η ανισότητα σε βάρος του διδακτικού, επιστημονικού και ερευνητικού γυναικείου δυναμικού. Και πρέπει ν’ αναληφθεί η πολιτική πρωτοβουλία εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας, τώρα!

Δεν υπάρχουν σχόλια: