Έξω από το υπουργείο Παιδείας, προγραμματίζεται για την Πέμπτη το μεσημέρι συγκέντρωση των αδιόριστων εκπαιδευτικών (φωτογραφία αρχείου)

Την αντιμετώπιση του εκπαιδευτικού σαν «αναλώσιμο προϊόν» καταγγέλλουν οι καθηγητές, αντιδρώντας στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. Επίσης, όπως αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους, «θεσμοθετείται ένα νέο σύστημα διορισμών αποκλειστικά στηριγμένο στον ΑΣΕΠ, δημιουργώντας μεγάλη αναστάτωση σε δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς, οι οποίοι για πολλά χρόνια μαζεύουν προϋπηρεσία, ώρα την ώρα, μόριο το μόριο, εργαζόμενοι σε όλη την Ελλάδα».

«Με αυτό τον τρόπο -προσθέτουν- ανατρέπονται βίαια, για μια ακόμη φορά, οι υπάρχουσες διαδικασίες και αντιμετωπίζεται ο εκπαιδευτικός σαν «αναλώσιμο προϊόν». Η περίφημη μεταβατική περίοδος των 2 ετών είναι κυριολεκτικά κοροϊδία, μιας και έχει ήδη νομοθετηθεί η δραματική μείωση του συνολικού αριθμού διορισμών. Η επιτυχία στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ δεν οδηγεί στο διορισμό, αλλά σε μια λίστα αναμονής πιθανού διορισμού για λίγους. Επιβεβαιώνεται πανηγυρικά η εκτίμηση της ΟΛΜΕ ότι ο πραγματικός στόχος αλλαγής του συστήματος διορισμών είναι η μείωση του αριθμού των διοριζόμενων εκπαιδευτικών».

«Ωρομισθοποίηση»

Ακόμη, η ΟΛΜΕ αναφέρει ότι με το νομοσχέδιο, «όχι μόνο διατηρείται ο απαράδεκτος θεσμός του ωρομισθίου αλλά “ωρομισθοποιείται” ο θεσμός του αναπληρωτή, εισάγοντας το «θεσμό του αναπληρωτή με μειωμένο ωράριο».

Ταυτόχρονα επισημαίνουν ότι επιχειρείται η αύξηση του ωραρίου των μονίμων εκπαιδευτικών μέσω της υποχρέωσης για 5ωρη υπερωρία ως προϋπόθεση για να προσληφθούν αναπληρωτές.

Επίσης, κατά την ΟΛΜΕ:

  • Θεσμοθετείται η υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών για 3 χρόνια στην οργανική θέση του πρώτου διορισμού που θα λειτουργήσει ουσιαστικά σαν στρατιωτική θητεία για το νέο εκπαιδευτικό.

  • Εισάγεται με τη διαδικασία του «δόκιμου εκπαιδευτικού» η ουσιαστική αμφισβήτηση της μόνιμης εργασίας του νέου εκπαιδευτικού. Έτσι, ο εκπαιδευτικός που κατέχει δύο πτυχία (βασικό και παιδαγωγικό) έχοντας επιτύχει στις αντίστοιχες εξετάσεις και μετά από πιθανά πολλαπλές επιτυχίες στον ΑΣΕΠ για να διοριστεί, θα ξανακρίνεται στη 2ετία από τον «Αξιολογητή» για το εάν είναι ικανός για εκπαιδευτικός ή όχι. Είμαστε αντίθετοι σε κάθε προσπάθεια αξιολόγησης - χειραγώγησης των εκπαιδευτικών και της αμφισβήτησης της επαγγελματικής τους υπόστασης.

  • Θεσμοθετείται η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου «σε πρώτη φάση ως εσωτερική διαδικασία» που συνδέεται με την υλικοτεχνική υποδομή, την εξεύρεση πόρων από το ίδιο το σχολείο, την απώλεια διδακτικών ωρών, τις επιδόσεις των μαθητών, κ.λπ., που οδηγεί απευθείας στο «Σχολείο της Αγοράς».

  • Τίθεται ως προϋπόθεση για να επιλεγεί εκπαιδευτικός ως στέλεχος, η συμμετοχή του σε προγράμματα αξιολόγησης.

  • Παρά το θετικό γεγονός της κατάργησης της βάσης του «10», που πρώτη η ΟΛΜΕ ανέδειξε ως αίτημα από τη θεσμοθέτησή του, το νέο σύστημα πρόσβασης συνδέεται ξανά με τις επιδόσεις των μαθητών στο Λύκειο.

ΟΛΜΕ - ΔΟΕ συντονίζουν τη δράση τους

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ είχε την Τετάρτη κοινή συνεδρίαση με το ΔΣ της ΔΟΕ, ώστε δάσκαλοι και καθηγητές να προχωρήσουν από κοινού σε κινητοποιήσεις Η συνεδρίαση δεν ολοκληρώθηκε και θα επαναληφθεί την προσεχή Δευτέρα. Την Πέμπτη, στις 9 το πρωί, αναμένεται να συναντηθούν με την υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου εκπρόσωποι της ΔΟΕ, ενώ στις 11 θα συναντηθούν με την υπουργό εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ. Συγχρόνως, έξω από το υπουργείο Παιδείας, προγραμματίζεται για την Πέμπτη το μεσημέρι συγκέντρωση των αδιόριστων εκπαιδευτικών.

ΠΗΓΗ