Σε απάντησή του προς τους ευρωβουλευτές της ΝΔ, Ρόδη Κράτσα και Γιώργο Κουμουτσάκο, ο αρμόδιος για θέματα μεταφορών Επίτροπος, Siim Kallas, αναγνωρίζει ότι μετά την αποτυχημένη τρομοκρατική επίθεση της 25ης Δεκεμβρίου 2009 στην πτήση ΝW από το Άμστερνταμ στο Ντητρόιτ, ορισμένα κράτη μέλη εξέφρασαν την ανάγκη να προστεθούν οι σαρωτές σώματος στον κατάλογο των τεχνικών μέσων για τον έλεγχο ασφαλείας των επιβατών.
Όμως, είναι θετικό ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κρατάει αποστάσεις από αυτήν τη θέση. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Επιτροπή ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να μελετήσει προηγουμένως προσεκτικά το θέμα, υποβάλλοντας έκθεση για τον αντίκτυπο που μπορεί να έχει η χρήση σαρωτών σώματος στα θεμελιώδη δικαιώματα, ιδίως όσον αφορά στην προστασία των προσωπικών δεδομένων και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.
Υπογραμμίζεται ότι, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει πρόσφατα (2008) υιοθετήσει ψήφισμα εμφανώς επιφυλακτικό για το ενδεχόμενο χρήσης αυτής της τεχνολογίας.
Οι δύο Έλληνες ευρωβουλευτές τονίζουν ότι ήδη με άλλες κοινοτικές διατάξεις όπως ο Κανονισμός 300/2008, που θα τεθεί σε πλήρη ισχύ στις 29 Απριλίου 2010, γίνονται σημαντικά βήματα για την ενίσχυση της ασφάλειας των πτήσεων σε όλους τους αερολιμένες της ΕΕ. Προστίθεται μάλιστα ότι τα μέτρα αυτά θα συμβάλλουν στη μείωση των δαπανών και, τελικά, των τελών για την ασφάλεια της πολιτικής αεροπορίας.
Ως προς τις ανησυχίες που εκφράζουν οι δύο ευρωβουλευτές για το κόστος των επιπρόσθετων μέτρων και την πιθανή χρήση σαρωτών σώματος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απαντά ότι έχει ήδη υποβάλλει σχετική πρόταση οδηγίας με σκοπό να εφαρμοστούν κοινές αρχές για τη χρηματοδότηση και να διασφαλισθεί η παροχή υψηλού επιπέδου ασφάλειας με λογικό κόστος για τους αερομεταφορείς και τους επιβάτες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου