"ΟΥΔΕΙΣ ΠΛΕΟΝ ΑΧΑΡΙΣΤΟΣ ΤΟΥ ΕΥΕΡΓΕΤΗΘΕΝΤΟΣ "

powered by Agones.gr - livescore

Κυριακή 19 Ιουλίου 2009

ΤΟΛΜΗΡΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΜΕ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ


Ξεκάθαροι στόχοι

Το πλαίσιο που έχει θέσει ο Υπουργός Παιδείας Ά.Σπηλιωτόπουλος για τον εθνικό διάλογο και τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα είναι συγκεκριμένο.

Σε ό,τι αφορά το Λύκειο:

-Αυτόνομη εκπαιδευτική μονάδα που θα περιέχει ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών.

-Όχι ένας απλός προθάλαμος κοπιώδους αναμονής για τις εξετάσεις εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

-Όχι ένας χώρος μελέτης και αναμονής για το απογευματινό φροντιστήριο.

-Το Λύκειο να καλύπτει ένα σύνολο βασικών γνώσεων αλλά και γνωστικών επιλογών για τον κάθε μαθητή.

-Να προσφέρει επαγγελματικές δεξιότητες και δυνατότητες για ένα μέλλον όχι αναγκαστικά μόνο κοντινό. Δηλαδή επαρκείς γνώσεις υπολογιστή, διαδικτύου, ελληνικής και αγγλικής γλώσσας καθώς και βασικής έννοιας μαθηματικών και φυσικών επιστημών.

Σε ότι αφορά τις εξετάσεις:

-Αντικειμενική πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαιδεύση.

-Ίσες ευκαρίες πρόσβασης για όλους τους νέους και τις νέες.

-Αξιόπιστο τεχνικό εξεταστικό σύστημα και εξεταστική που να μην επιδέχεται αμφισβητήσεις.

-Εμπλοκή των πανεπιστημίων στην επιλογή των φοιτητΏν τους.

-Σταδιακός περιορισμός και εξάλειψη της παραπαιδείας.

Στον εθνικό διάλογο για την παιδεία,λοιπόν, συμπεριλαμβάνονται ριζικές αλλαγές στα Γυμνάσια και τα Λύκεια. Μερικές από αυτές είναι ο περιορισμός της ύλης, αλλά με ουσία και ποιότητα στα διδασκόμενα, αλλαγή στον τρόπο διδασκαλίας, βιβλία που θα διευρύνουν τους πνευματικούς ορίζοντες των μαθητών και θα τους προσφέρουν γενική γνώση, καθώς και αξιολόγηση του εκπαιδευτκού συστήματος,της σχολικής μονάδας,του εκπαιδευτικού έργου και βεβαίως των εκπαιδευτικών.
Στόχος είναι το νέο εκπαιδευτικό σύστημα να προσομοιάζει με το αντίστοιχο ευρωπαϊκό και να ανταποκρίνεται πλέον στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας.Αλλά πάνω από όλα σκοπός είναι η δημιουργία ενός σχολείου, στο οποίο θα θέλει να πηγαίνει ο μαθητής, θα απολαμβάνει τις δραστηριότητες και τα μαθήματά του, πολλά από τα οποία θα αναδεικνύουν τα ταλέντα και τις ικανότητές του, ώστε μελλοντικά να είναι σίγουρος για το ποιο επάγγελμα θα ήθελε να ακολουθήσει.

Οι αλλαγές στην εκπαίδευση

Και φυσικά για να γίνουν όλα αυτά θα πρέπει να υπάρξουν αλλαγές και στο εξεταστικό σύστημα, αλλά και στον τρόπο εισαγωγής των μαθητών στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Αυτό είναι όμως ένα θέμα το οποίο δεν έχει συζητηθεί ακόμη από το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. ''Για το εξεταστικό δεν συζητήσαμε. Όπως ξέρετε, το εξεταστικό είναι ένα θέμα τεχνικό, το οποίο θα συζητηθεί και πιστεύω ότι θα είναι πιο εύκολο απ' όλα τα άλλα που συζητάμε.Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε- και πιστεύω ότι τελικά θα το πετύχουμε- είναι να απαλλάξουμε τον Έλληνα μαθητή και την ελληνική οικογένεια από το άγχος της αποτυχίας και της ανασφάλειας, δίνοντας περισσότερες ευκαιρίες να πλησιάσει τα πανεπιστημιακά τμήματα και δίνοντας τη δυνατότητα βελτίωσης, μ' έναν τρόπο που μπορεί να επιτευχθεί, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες'', εξήγησε ο κ. Μπαμπινιώτης....


Πηγή:ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια: