«Τον άρχοντα τριών δει μέμνησθαι: Πρώτον ότι ανθρώπων άρχει. Δεύτερον ότι κατά νόμους άρχει. Τρίτον ότι ουκ αεί άρχει»

powered by Agones.gr - livescore

Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2020

Ατομική Έκθεση του Πολυγυρινού Εικαστικού Μάριου Σπηλιόπουλου

Ο Εικαστικός Κύκλος ΔΛ σε συνεργασία με την ENIA GALLERY  παρουσιάζει την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2020 την ατομική έκθεση του Μάριου Σπηλιόπουλου με τίτλο  "DAZIBAO - HANDMADE NEWSPAPE"

Ο Μάριος Σπηλιόπουλος παρουσιάζει στη νέα του  έκθεση 114 έργα, για το...
«εφήμερο» των εφημερίδων, μια αναστοχαστική ματιά, πάνω στην επικαιρότητα των 9 τελευταίων χρόνων (2010-2019), όπως την κατέγραψαν τα έντυπα μέσα ενημέρωσης, (εφημερίδες, περιοδικά, διαφημιστικά φυλλάδια κ.ά).

Επεμβαίνοντας πάνω στο σώμα του τυπωμένου χαρτιού, με το χρώμα, το κολάζ και το σχέδιο, με διαγραφές και επισυνάψεις, με αλλαγές τίτλων και παραμορφώσεις, ο Σπηλιόπουλος σχολιάζει τα γεγονότα και τις αποτυπώσεις τους, αλλάζοντας τη μορφή και το περιεχόμενο της τυπωμένης σελίδας, σε μια προσπάθεια να εκφράσει την προσωπική του θέση απέναντι στα γεγονότα, δημιουργώντας μια δική του αφήγηση για την πρόσφατη ιστορία.
 
Με αναφορά στα “Dazibao” (Νταζιμπάο) - Dazibao στα κινέζικα σημαίνει κατά λέξη «χειροποίητη αφίσα με μεγάλους χαρακτήρες» και σε ελεύθερη απόδοση «χειρο
ποίητη εφημερίδα τοίχου».
 Στην αυτοκρατορική Κίνα υπήρχε η παράδοση της ανάρτησης dazibao από τους πολίτες είτε για να διαμαρτυρηθούν για πράξεις ή παραλείψεις της διοίκησης είτε για να θέσουν σε δημόσιο διάλογο πολιτικά ή ηθικά ζητήματα. Αυτή η παράδοση αναβίωσε κατά την «πολιτιστική επανάσταση» της Κίνας και χρησιμοποιήθηκε από τους ερυθροφρουρούς σαν εργαλείο επίθεσης εναντίον των πολιτικών αντιπάλων του Mao Zedong-. Ο Μάριος Σπηλιόπουλος κρεμάει τα δικά του “Dazibao”στους τοίχους της γκαλερί, προσκαλώντας τον θεατή – αναγνώστη να συμμετάσχει σε μια ιδιόμορφη επαν-ανάγνωση των γεγονότων.
 
Πρόκειται για μια επίπονη και επίμονη χειρωνακτική δουλειά πάνω στα αυθεντικά φύλλα των εντύπων ενημέρωσης, σε μια μεταιχμιακή εποχή για τον έντυπο τύπο, όπου τα ψηφιακά μέσα εκτοπίζουν το τυπωμένο χαρτί, ενώ ο τοίχος του facebook μοιάζει να αποτελεί τη σημερινή εκδοχή των “Dazibao”.
Οι “Handmade Newspapers”, οι «Χειροποίητες Εφημερίδες», του Μάριου Σπηλιόπουλου μας μεταφέρουν στην «προοθονική» εποχή (την εποχή πριν από την οθόνη του υπολογιστή), και ανασύρουν τη σημασία της ενημέρωσης μέσω των εντύπων και την επίδρασή τους στη ροή των γεγονότων που δημιουργούν την Ιστορία.
 
Τα “Dazibao” του Μάριου Σπηλιόπουλου συνθέτουν ένα είδος προσωπικού ημερολογίου 114 ημερών - είναι σαφής εδώ, η αναφορά στο πολιτικό σύνθημα «Ένα-Ένα-Τέσσερα» της δεκαετίας του 60-. Και, ταυτοχρόνως, ένα είδος μνημείωσης του εφήμερου των εφημερίδων, μέσα από τη «λοξή» ματιά του καλλιτέχνη, που με την ζωγραφική του πράξη σχολιάζει σκωπτικά συμβάντα της τρέχουσας επικαιρότητας, μεταφέροντας στο «εδώ και τώρα» τα παρελθόντα, που επηρέασαν την καθημερινότητα μας τα τελευταία χρόνια.



        





















                                                      Μικτή τεχνική σε χαρτί                                                





Από τα κείμενα του καταλόγου που συνοδεύει την έκθεση:
 
Ο Χ.Γ. Λάζος γράφει:
«…  Η εικαστική παρέμβαση του Μάριου Σπηλιόπουλου στο σώμα των εφημερίδων ακολουθεί δύο δρόμους: έναν δρόμο κριτικής και ανατρεπτικής ειρωνείας και έναν δρόμο επιλογής και ανάδειξης στοιχείων που θεωρεί σημαντικά. Με αυτόν τον τρόπο κάθε έργο είναι και μια δική του «χειροποίητη εφημερίδα». Τα θέματα που επιλέγει είναι κυρίως πέντε: πολιτική επικαιρότητα, διαφημίσεις καταναλωτικών προϊόντων, συνήθως φαγητών, πολιτιστικά, επιστήμες και αθλητικά. Χωρίς αυτή η απαρίθμηση να είναι εξαντλητική, αναδεικνύει ένα μεγάλο μέρος των στοιχείων –των σημαντικών ή ασήμαντων συμβάντων- που συγκροτούν την επικαιρότητα, την καθημερινή πραγματικότητα όλων μας, τον ιστό που υφαίνεται καθημερινά και είναι η ζωή και ο κόσμος μας…. Η έκθεση, από αυτή τη σκοπιά, είναι ένα παράδειγμα και μια υπόμνηση σε κάθε πολίτη ότι κανείς δεν μπορεί να τον απαλλάξει από το καθήκον να σκέφτεται με το δικό του μυαλό. Αυτή είναι η προϋπόθεση της ελευθερίας και της αυτονομίας….»
 
Ο Τάκης Κουμπής, αναφέρει:


«...Αυτή την ατέρμονη έκρηξη των εικονο-φράσεων «ευαγγελίζεται» ο Μάριος Σπηλιόπουλος. Με αφετηρία την εμπειρία του νταζιμπάο, και την επιλογή ορισμένων φύλλων από τον ελληνικό και διεθνή τύπο ως υπόστρωμα, δημιουργεί 114 νέα φύλλα, ένα είδος προσωπικού ημερολογίου, όπου η εικόνα-τεχνούργημα αναδύεται χάρη στο μοντάζ παραθεμάτων παρελθόντων χρόνων και στην πληθυντική ανάκρουση φράσεων και εικόνων. Ένας ποιητικός σκωπτικός μηχανισμός τίθεται προς χειρωνακτική χρήση, διαμέσου παραποιήσεων, διαγραφών, παρεκτροπών, υπονομεύσεων, αναστροφών, χρωματικών διαστίξεων, υπερθέσεων… Εν κατακλείδι, το μεθοδικά σκωπτικό, ζωγρα-φωτο-γραφικό μοντάζ του Μάριου Σπηλιόπουλου, ανατέμνει την περίοδο της πρόσφατης «κρίσης», επιχειρώντας όχι να κατανοήσει τα γεγονότα με άλλο τρόπο, αλλά να κάνει τομές εικονικών ενεργημάτων, τα οποία συνιστούν μια «πολιτική εικονολογική» παρέμβαση στο πεδίο της μνήμης, της σύγκρουσης, της απόρριψης…».
 
Ο Γιώργος Τσακνιάς, σημειώνει:


«…Ο Σπηλιόπουλος παρεμβαίνοντας στο σώμα της εφημερίδας και αλλοιώνοντάς τη: αλλάζει το νόημα των λέξεων, σβήνει φράσεις ολόκληρες και αναγκάζει τον θεατή να διαβάσει μόνο όσες επιλέγει ο ίδιος, παρεμβαίνει σε φωτογραφίες, σβήνει λεζάντες, γράφει δικές του, αποσυνδέει γεγονότα, πληροφορίες και πρόσωπα ή τα συνδέει όπως θέλει. Σβήνοντας, αφαιρεί — όχι τόσο με τον τρόπο που αφαιρούν οι εικαστικοί, αλλά μουσικά: οι σβησμένες λέξεις είναι οι νότες που δεν παίχτηκαν. Κι όπως θα έλεγαν ο Μάιλς Ντέιβις και ο Τζέρυ Γκαρσία (η φράση αποδίδεται και στους δύο αυτούς μεγάλους μουσικούς), «δεν έχει τόση σημασία ποιες νότες παίζεις όσο ποιες νότες δεν παίζεις»…. «Πειράζοντας» τις εφημερίδες, όμως, ο Σπηλιόπουλος παράλληλα τις απαθανατίζει· αναιρεί έτσι, αν επιμείνουμε στις κυριολεξίες, ένα βασικό τους χαρακτηριστικό, που αναδεικνύεται και από την ετυμολογία της λέξης: τον εφήμερο χαρακτήρα τους… Τα έργα του Μάριου Σπηλιόπουλου δεν είναι —ευτυχώς!— ούτε «αντισυστημικά», ούτε «συστημικά». Είναι βεβαίως αυθεντικά, χωρίς να διεκδικούν την αυθεντία. Ως μυθοπλασία, νομίζω πως συνιστούν σχόλιο στην επικαιρότητα και στο τι είναι επίκαιρο σήμερα, στο πώς μπορούμε να το εντοπίζουμε και να διαλεγόμαστε μαζί του, κάτι που φαντάζει όλο και πιο δύσκολο, παρά την όλο και πιο εύκολη πρόσβαση στην πληροφορία. Ή ίσως ακριβώς εξαιτίας της. Πρωτίστως, όμως, οι 114 χειροποίητες εφημερίδες του Σπηλιόπουλου αποτελούν το ιδιότυπο ημερολόγιο μιας περίεργης και δύσκολης δεκαετίας, το παλίμψηστο με το οποίο, για να επιστρέψουμε στη Μυριάμ Ρεβώ ντ’ Αλλόν, ο καλλιτέχνης προσπαθεί να επινοήσει και να κατασκευάσει μια οντολογία του παρόντος, μια οντολογία του εαυτού του ».



                 



















                                                     Μικτή τεχνική σε χαρτί                                                          





Εγκαίνια Έκθεσης: Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2020 και ώρα 20:00

Διάρκεια Έκθεσης: 24 Ιανουρίου – 29 Φεβρουαρίου 2020


Ώρες Λειτουργίας:   Δευτέρα κλειστά
                                  Τετάρτη - Σάββατο 11:00 - 16:00
                                  Τρίτη - Πέμπτη - Παρασκευή 11:00 - 20:00

Η είσοδος στην έκθεση είναι ελεύθερη για το κοινό.

Εικαστικός Κύκλος ΔΛ, Ακαδημίας 6, Αθήνα 10671, +30 2103646818-9




 Μάριος Σπηλιόπουλος - Βιογραφικό


Γεννήθηκε στον Πολύγυρο Χαλκιδικής το 1957. Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών όπου και διδάσκει από το 1991. Σήμερα είναι  καθηγητής στην Α.Σ.Κ.Τ. Εκπροσώπησε την Ελλάδα σε τρεις Πολιτιστικές Πρωτεύουσες της Ευρώπης (Γλασκώβη 1990, Μαδρίτη 1992 και Κοπεγχάγη 1996) και το 1989 στη 2nd Biennale της Κωνσταντινούπολης. Το 1994 βραβεύτηκε με το Grand Prix d’ Alexandrie στην 18nd Biennale της Αλεξάνδρειας. Έχει παρουσιάσει έργα του σε 25 ατομικές και πάνω από 150 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.


ΤΙΤΛΟΙ / ΣΠΟΥΔΕΣ
1963-75        •Στοιχειώδης και Μέση εκπαίδευση στον Πολύγυρο Χαλκιδικής.
1975-79        •Ανωτέρα Σχολή Τεχνολόγων Μηχανικών ΚΑΤ.Ε.Ε. (Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών   Θεσσαλονίκης).
1983-88        • Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, (εργαστήριο Δημοσθένη Κοκκινίδη, βαθμός πτυχίου 30/30).
1991             • Εκλέγεται Λέκτορας στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών.
1995             • Εκλέγεται Επίκουρος καθηγητής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών.
2002             • Εκλέγεται Αναπληρωτής Καθηγητής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών.
2007             • Εκλέγεται Καθηγητής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών.
2014             • Εκλέγεται Πρύτανης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.



ΒΡΑΒΕΙΑ – ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
1994            • Μεγάλο Χρυσό Βραβείο (Grand Prix d’ Alexandrie) στην 18η Biennale Αλεξάνδρειας.
1995            •  Καλύτερο εξώφυλλο της χρονιάς 1994 Mουσικών παραγωγών και Συντακτών για το δίσκο «Tο μέλι των γκρεμών» του
  Νίκου  Ξυδάκη.



ΕΚΘΕΣΙΑΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΑΤΟΜΙΚΕΣ & ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ


ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
1987            • Χαλκιδική - Κτήμα Αθ. Γ. Κουγιώνη, «Εικαστική παρέμβαση στο περιβάλλον».
1989            • Αθήνα - Γκαλερί «ΑΡΤΙΟ», «Το Καντήλι»  (εγκατάσταση) (κατάλογος).

1991            • Πάτρα – «ΠΟΛΥΕΔΡΟ», «Πώς διαβάζεται ένα κομμάτι θάλασσας» (εγκατάσταση).
                    • Αθήνα - Γκαλερί ΑΡΤΙΟ, «Μελισσών Μυστήριο» (εγκατάσταση) (κατάλογος).

1992             • Χαλκιδική, Sani Beach Hotel, οργανωτής: Jahn Reisen, L.T.P. 
                      (εγκατάσταση).

1993             • Αθήνα, ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ (Γκάζι), Εικαστική παρέμβαση, «Ακάθιστος Ύμνος + Άταχτη Μάρκου
   Βαμβακάρη» (εγκατάσταση).

1994            • Αθήνα - Γκαλερί «ΑΡΤΙΟ», «Μνήμης Φυλάκιον» (εγκατάσταση).
  • Θεσσαλονίκη, Γκαλερί «Z-M», «Μνήμης Φυλάκιον ΙΙ».

1997             • Αθήνα - Γκαλερί «ΑΡΤΙΟ», «Οι σημαίες εντός μου» (κατάλογος).
                     • Λονδίνο - Γκαλερί «WIGΜORE FINE ART», «To τοπίο του είναι» (κατάλογος).

1999            • Αθήνα - Γκαλερί «ΕΚΦΡΑΣΗ», ART ΑTHINA ’99, «Mare Nostrum»   (κατάλογος).

2000            • Θεσσαλονίκη - Αίθουσα Τέχνης «ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ», «Σχέδια + Έργα   Αθωότητας».
2001             • Τρίκαλα, Γκαλερί «ΙΡΙΣ», «Σε μικρές διαστάσεις».

2002             • Αθήνα, Στοά Βιβλίου, «Κάλλος Άρρητον…» (εγκατάσταση).
2003             •  Μυστράς, ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΜΥΣΤΡΑ,  «Μελισσών Μυστήριον ΙΙΙ» (εγκατάσταση στο ναό του Αγίου Γεωργίου)
   (κατάλογος).Επιμελητής:  Ανδρέας Ιωαννίδης.

2004             • Αθήνα, Στοά Βιβλίου, «Μείζον δε τούτων η αγάπη» (εγκατάσταση).
                     •  Αθήνα, Γκαλερί «ΕΚΦΡΑΣΗ», ART ATHINA 2004 «ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ» Μάριος Σπηλιόπουλος,  (κατάλογος).

2006             •  Θεσσαλονίκη, “KALFAYAN GALLERIES”, «Ημέρες Θεσσαλονίκης Νo 1».
                     • Αθήνα, ΕΘΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, «Διαβάζοντας Ζωγραφιές» Επιμέλεια: Ειρήνη Σαββανή, (κατάλογος)

2008             • Ελευσίνα, Παλαιό ΕΛΑΙΟΥΡΓΕΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ, “ΑΙΣΧΥΛΕΙΑ 2008”, «ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΙΧΝΗ . Προ-έλευσις + προς-έλευσις
   +Δι έλευσις.»Μεγάλη     βίντεο-ηχητική εγκατάσταση και in sitou κατασκευές, με την συμμετοχή των κατοίκων της           Ελευσίνας.   Διοργάνωση:  Επιτροπή  Αισχυλείων,  Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Ελευσίνας (κατάλογος) 
2010             • Αθήνα, ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ (ΕΜΣΤ), «Το Τοπίο του Είναι» Ν.Γ. Πεντζίκη (Έργο του μήνα),
   Βίντεο-ηχητική εγκατάσταση, Επιμέλεια: Τίνα Πανδή

2016            • Χανιά, Γυαλί τζαμί, «Τα 700 ονόματα του Θεού Νο2»  Βίντεο-ηχητική εγκατάσταση. Επιμέλεια: Γιώργος Αυγέρος.

2018            • Αθήνα, Poems & Crimes art, «40382» στην μνήμη Καρολίνας Γαβριηλίδη, (Βίντεο- ηχητική εγκατάσταση).
ΕΡΓΑ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ

2010           • Θεσσαλονίκη, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης «Ευριπίδου, Αποσπάσματα  Αντιόπης, 910Ν-Ι», φωτεινή επιγραφή                                            (300cmx40cmx20cm) τοποθετημένη στον εξωτερικό τοίχο του Κ.Σ.Τ.Θ., Λιμάνι Θεσσαλονίκης.

• Σκηνοθετεί και παρουσιάζει την οπτικοακουστική performance «Καληνύχτα κύριε Νίκο» του Ν.Γ.Πεντζίκη στον προαύλιο χώρο του Εθνικού Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Ε.Μ.Σ.Τ) στις 18 Μαίου, «Ημέρα των Μουσείων». Συμμετέχουν: Ακύλλας Καραζήσης, Θέμις Μπαζάκα, Μάριος Σπηλιόπουλος.

 2011          • Ελευσίνα, Δημοτική Πινακοθήκη Λεωνίδας Κανελλόπουλος «ΌΛΒΙΟΣ ΟΣΤΙΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΕΣΧΕΝ ΜΑΘΗΣΙΝ»,                                  φωτεινή επιγραφή διπλής όψεως (450cmx50x25cm) τοποθετημένη στην είσοδο του προαύλιου χώρου.




ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ (ΕΠΙΛΟΓΗ)
1984           • Δελφοί, Παγκόσμιο Συνέδριο Κριτικών Τέχνης (A.I.C.A.).
1987           • Αθήνα, Αίθριο Αρχιτεκτονικής Σχολής (Ε.Μ.Π.), «Αντι-μνημείο» (εγκατάσταση).
1989           • Μπάρι, EXPOARTE, «Mediterraneo per l' Arte Contemporanea», Ελληνική Συμμετοχή. (κατάλογος). Επιμελήτρια: Έφη
 Στρούζα.

• Αθήνα, Φεστιβάλ ΑΝΤ1, «Δέκα Νέοι Καλλιτέχνες σε ένα παλιό εργοστάσιο». (κατάλογος). Επιμελήτρια: Άννα Καφέτση.
• Κωνσταντινούπολη, Τουρκία, 2nd Istanbul Biennale, «The Quest for the Secret Center», Ελληνική Συμμετοχή. (κατάλογος). Επιμελήτρια: Έφη Στρούζα.
• Αθήνα, Εικαστική παρέμβαση στον Ελαιώνα των Αθηνών, οργάνωση: περιοδικό ΑΝΤΙ. (κατάλογος

1990           • Αθήνα, Κέντρο Δήμου Αθηναίων, «Η χώρα του κανενός». (κατάλογος). Επιμελήτρια: Λένα Κοκκίνη.
                   • Πόζναν, Πολωνία, Γκαλερί Wielka 19, «Out of limits». (κατάλογος). Επιμελήτρια: Theoni Schmidt.
 • Γλασκώβη, Σκωτία, Glasgow Sculpture Studio, «Γλασκώβη, πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης 1990», Ελληνική Συμμετοχή. (κατάλογος).
 • Γάνδη, Βέλγιο, «LINEART», Foire d'Art Internationale. (κατάλογος).
1991           •Γλασκώβη, Σκωτία, «Living Room Gallery», Gianni Pacentini.
                   • Γάνδη, Βέλγιο, «LINEART», Foire d' Art Internationale. (κατάλογος).

1992          • Κωνσταντινούπολη, MJU, Μουσείο Γλυπτικής και Ζωγραφικής της Κων/πολης ( Ανάκτορο Ντολμά Μπακτσέ), «Sanat, 
Τέχνη, 14 Έλληνες και Τούρκοι σύγχρονοι καλλιτέχνες». (κατάλογος). Επιμελητές: Έφη Στρούζα, Beral Madra.
• Μαδρίτη, Circulo de Bellas Artes, Πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης 1992, «Σπείρα 1: 12 Έλληνες δημιουργοί». (κατάλογος). Επιμελήτρια: Σάνια Παπά.
• Αθήνα, Εθνική Πινακοθήκη, «Μεταμορφώσεις του Μοντέρνου: Η ελληνική εμπειρία». (κατάλογος). Επιμελήτρια: Άννα Καφέτση.
• Αθήνα, Γκαλερί Νέες Μορφές, «Η θάλασσα στην ελληνική ζωγραφική, 19ος – 20ός αιώνας». (κατάλογος). Επιμελητής: Χρύσανθος Χρήστου.
1993          • Μέτσοβο, Πινακοθήκη Αβέρωφ / Λευκωσία, Δημοτικό Κέντρο Τεχνών Λευκωσίας, «Το δένδρο». (κατάλογος). Επιμελητής: Γ.
Κολοκοτρώνης.
• Αγ. Νικόλαος, Κρήτη, Minos Beach, «Art in Politics», 3ο Διεθνές Συμπόσιο Τέχνης. (κατάλογος). Επιμελητής: Δ. Κορομηλάς.
• Αθήνα, Γκαλερί Άρτιο, «ART ATHINA 1993» (κατάλογος).

1994           • Αλεξάνδρεια, Αίγυπτος, 18η Biennale Αλεξάνδρειας, Ελληνική Συμμετοχή. Επιμελήτρια: Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα.
(Αποσπά το Grand Prix  d' Alexandrie). (κατάλογος).
• Αθήνα, Γκαλερί Άρτιο, «ART ATHINA 1994». (κατάλογος).

1995          • Αθήνα, Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων / Πάτρα, Δημοτική Πινακοθήκη / Βόλος, Κτίριο Σπίρερ / Σαντορίνη, Ίδρυμα
Θήρας /Λάρνακα, Δημοτικό Πολιτιστικό Κέντρο, «Αιών παις εστί παίζων, πεσσεύων• παιδός η βασιλίη» (εγκατάσταση). (κατάλογος). Επιμελήτρια: Νέλλη Κυριαζή.
• Λευκωσία, Γκαλερί Diaspro, «Το κουτί...».
• Δελφοί, Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών, «Αφιέρωμα στους Δελφούς: Ζωγραφικές εκδοχές». Επιμελήτρια: Αθηνά Σχοινά.
• Δανία, Langeland, «TICKON», (Tranekaer International centre for Art and Nature), TRILOGY: Art, Nature, Science, « Bee' s Village», «Κοπεγχάγη, πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης '96». (κατάλογος).
• Θεσσαλονίκη, πλατεία Συντριβανίου, ΔΗΜΗΤΡΙΑ λ'. Εικαστική παρέμβαση «Αφιερωμένη στη μνήμη του ζωγράφου Νίκου Γ. Παραλή». (κατάλογος). Επιμελητής: Μίλτος Παπανικολάου.

1996          • Μέτσοβο, Πινακοθήκη Αβέρωφ / Θεσσαλονίκη, Βαφοπούλειο Ίδρυμα, «Hommage στον Περικλή Πανταζή». (κατάλογος).
Επιμελήτρια: Όλγα Ματζαφού.
• Αμβούργο, ΚΧ / Campnagnel, «HEIMATKUNDE-Πατριδογνωσία». (κατάλογος).
• Αθήνα, Γκαλερί Χρυσόθεμις, «ART ATHINA 1996». (κατάλογος).

1997          • Θεσσαλονίκη, Art Forum Gallery, «DE PROFUNDIS». (κατάλογος). Επιμελητής: Χάρης Σαββόπουλος.
• Παρίσι, 42eme Salon de Montrouge, «MONTROUGE-ATHENES», Art contemporain. (κατάλογος).
• Θεσσαλονίκη, Ζήνα Αθανασιάδου Art Gallery, «Μήκος Κύματος». (κατάλογος). Επιμελήτρια: Αθηνά Σχοινά.
1998          • Αθήνα, Εργοστάσιο ΒΙΣ, «Οδός Πειραιώς - Μεταμορφώσεις ενός βιομηχανικού τοπίου», εγκατάσταση video.(κατάλογος).
Επιμέλεια: Flavia Nessi, Ίρις Κρητικού.
• Ισραήλ, Τελ Αβίβ, Tel Aviv Museum of Art/Αθήνα, Εθνική Πινακοθήκη, «Η σύγχρονη ελληνική τέχνη - Τρεις Γενιές». (κατάλογος). Επιμελητές: Μαρίνα Λαμπράκη, Mordecai Omer.
• Αθήνα, Κέντρο Τέχνης Ιλεάνα Τούντα, «Φετίχ». (κατάλογος). Επιμελήτρια: Νόρα Ρογκάν.
• Αθήνα, Ίδρυμα Μωραϊτη, Ε.Σ.Ν.Π., «Πορτραίτα του Ρήγα».

1999          • Πάτρα, Δημοτική Πινακοθήκη, «Ο Καραγκιόζης, το θέατρο σκιών και οι εικαστικές τέχνες». (κατάλογος). Επιμελήτρια: Μπία
Παπαδοπούλου.
• Θεσσαλονίκη, Μύλος / Αθήνα, Ι.Μ.Ε. (Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού), «Η τέχνη της εξαίρεσης» (εγκατάσταση).
• Αθήνα, Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων / Falun, Σουηδία, Μουσείο Dalarna / Στοκχόλμη, Ελληνική Πολιτιστική Στέγη / Λουξεμβούργο, Πύργος Vianden, «Προσεγγίσεις ελληνικότητας:Γενιές του '80 και του '90». (κατάλογος). Επιμελήτρια: Νέλη Κυριαζή.
• Φρανκφούρτη, Γερμανία, Κεντρική Τράπεζα της Ευρώπης, «Greek Contemporary Art». (κατάλογος). Επιμελήτρια: Άννα Καφέτση.
• Βουκουρέστι, National Museum of Art of Romania, «Ελληνική ζωγραφική 1950-1999». ( κατάλογος). Επιμελήτρια: Σιμόνη Ζαφειροπούλου.
• Πάτρα, Πολύεδρο, «Χαμηλό βαρομετρικό», εις μνήμη Σπύρου Τσακνιά. (κατάλογος).
• Θεσσαλονίκη, Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης, «Εικαστικές παρεμβάσεις στο τοπίο της πόλης». (κατάλογος). Επιμελητής: Χάρης Σαββόπουλος.

2000          • Αθήνα, Harritos Gallery, «Η τέχνη της αφής». (κατάλογος). Επιμελητής: Χάρης Καμπουρίδης.
• Θεσσαλονίκη, Αίθουσα Τέχνης Παρατηρητής, «21 Χρόνια Παρατηρητής».
• Πειραιάς, Κέντρο Τέχνης Καστέλας, Ποσειδώνια 2000, «Bleu Oultremer». Επιμελήτριες: Ίρις Κριτικού, Flavia Nessi.
• Φρανκφούρτη, Eurocultural Mile, «Euro-World, Europeans Painting For Young Cancer Patients».
• Αθήνα, Αίθουσα Τέχνης Έκφραση, «Προσωπικές σχέσεις». (κατάλογος). (κατάλογος).
2001          • Θεσσαλονίκη, Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, «Σώμα». (κατάλογος). Επιμελήτρια: Ευθυμία Κούντουρα-Γεωργιάδου.
• Αθήνα Πάρκο Ιλισίων, 6ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ, Οργάνωση: Δίκτυο Κοιν. Υποστήριξης Μεταναστών. (κατάλογος).
• Αθήνα, Γκαλερί Χρυσόθεμις, ART ATHINA 2001. (κατάλογος).
• Φρανκφούρτη, Book Fair Forum – Frankfurt 2001, «Mythologies of the Book, Contemporary Greek Artists». (κατάλογος). Επιμελήτρια: Έφη Στρούζα.
• Αθήνα, Κέντρο Τεχνών – Πάρκο Ελευθερίας, «Οράματα και Δεσμά, Αλληγορίες της Φυλακής στη Νεοελληνική τέχνη 1922-2002». Επιμελητής: Χάρης Καμπουρίδης.
• Αθήνα, Περί Τεχνών, «Στη γειτονιά μας... (πλατεία Βικτωρίας)».
2002          • Μέτσοβο, Πινακοθήκη Αβέρωφ/ Θεσσαλονίκη, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης / Αθήνα, Γκάζι, «Νέοι Έλληνες 
Καλλιτέχνες –αφιέρωμα στο νομό Ιωαννίνων». (κατάλογος). Επιμελήτρια: Λίνα Τσίκουτα.
• Αθήνα, Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, «ΣΥΝΟΨΙΣ 2 –ΘΕΟΛΟΓΙΕΣ: Τα 700 ονόματα του Θεού» ( βίντεο-εγκατάσταση). (κατάλογος). Επιμελήτρια: Άννα Καφέτση.

2003          • Θεσσαλονίκη, Παρατηρητής, «Θεσσαλονίκη των Ξένων - Ημερολόγιο 2003».
• Αθήνα, Art Athina 2003, γκαλερί Χρυσόθεμις, «Sous verre». (κατάλογος).
• Κρήτη,   Ηράκλειο, NOBA gallery, «Art Wall 1».
• Αθήνα, Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης , «Αποκτήματα 2001-2002». (κατάλογος).
• Αθήνα, Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, «Ελευθερία – Δημοκρατία». (κατάλογος).
Επιμελήτρια: Αθηνά Σχοινά. - Κρήτη, Χανιά, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων/
• Κρήτη, Ηράκλειο, Δημοτική πινακοθήκη, Βασιλική Αγίου Μάρκου/
• Θεσσαλονίκη, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης/ Αθήνα, Δήμος Αθηναίων (Ροζ Κτίριο), «Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στη σύγχρονη ελληνική τέχνη». (κατάλογος). Επιμελήτρια: Πέγκυ Κουνενάκη.
•Αθήνα, Ζάππειο Μέγαρο, “Free transit?”, Ελληνική Προεδρεία της Ευρωπαικής Ένωσης, Διοργανωτής: Υπουργείο Εξωτερικών (κατάλογος). Επιμελήτρια: Νάντια Αργυροπούλου.
2004          • Αθήνα,  Diana Gallery, “Light Between”, (κατάλογος). Επιμελήτρια: Φαίη Τζανετουλάκου.
• Αθήνα, Κτίριο Ακαδημίας Αθηνών, «Αφιέρωμα στην Ελιά». Διοργανωτής: Ακαδημία Αθηνών. Επιμελητές: Ίρις Κρητικού, Flavia Nessi.
•Αθήνα, ΗΩΣ χώρος Τέχνης, «7 προσεγγίσεις στο σκίτσο/σχέδιο». (κατάλογος). Επιμελήτρια: Γιώτα Κωνσταντάτου.
•Αθήνα,  Οδός Ευριπίδου και Αθηνάς- εικαστική περέμβαση, «Athens by Art- Σύγχρονοι έλληνες καλλιτέχνες». Διοργάνωση: Δήμος Αθηναίων και A.I.C.A. Ελλάς. (κατάλογος). Επιμελήτρια: Δωροθέα Κοντελεζίδου.
• Αθήνα, «Οι 28 επίσημες  αφίσες με έργα ελλήνων καλλιτεχνών των Ολυμπιακών  αγώνων, ΑΘΗΝΑ 2004». Διοργανωτής: Πολιτιστική Ολυμπιάδα. (κατάλογος).
• Θεσσαλονίκη, Μ.Μ.Σ.Τ. (Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης), «Ζητήματα Ταυτότητας». Επιμελητές: Θ. Μισιρλόγλου, Κ. Σύρογλου.
• Αθήνα, Τεχνόπολις Δήμου Αθηναίων Γκάζι, «Αγώνων Πόλις». (κατάλογος) Επιμελήτρια: Αθηνά Σχοινά.
• Τήνος, Το σπίτι των εκθέσεων, «Αναφορά στο Γύζη». (κατάλογος). Επιμελητής: Νίκος Ξυδάκης.
• Θεσσαλονίκη, Μ.Μ.Σ.Τ. (Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης), «Διάλογοι 2004». (εγκατάσταση).
• Αθήνα, Περί Τεχνών/ Θεσσαλονίκη, gallery Atrion, «Αθλοφόροι και έπαθλα» – Αυθεντικές Λιθογραφίες.
• Αθήνα, Ελληνοαμερικάνικη Ένωση, «Ο Μίκυ Μάους συναντά την Τέχνη» – έκθεση ελλήνων καλλιτεχνών. Διοργανωτής: Disney Co. (κατάλογος).
• Αθήνα, Μουσείο Μπενάκη (κτίριο οδού Πειραιώς), «Ομοιότητα Περίπου- εκδοχές ενός πορτραίτου του Α. Μπενάκη». (κατάλογος). Επιμελητής: Θανάσης Μουτσόπουλος.
• Αθήνα, Γκαλερί Έκφραση, «Ευχολόγιον». (κατάλογος). Επιμελήτρια: Ίρις Κρητικού.

2005          • Αθήνα, Περί Τέχνων, «Μάσκες- Προσωπεία», (κατάλογος). Επιμελήτρια: Ίρις Κρητικού.
• Αθήνα, Imperial Hotel / Θεσσαλονίκη, Μακεδονία Παλλάς Hotel, “VISION, a Contemporary Art Show”, Εγκατάσταση, Δωμάτιο 345, «Στη μνήμη της Susan Sontag», (κατάλογος). Επιμελήτρια: Φαίη Τζανετουλάκου.
• Αθήνα, Γκαλερί Χρυσόθεμις,  ART ATHINA 2005, (κατάλογος).
• Θεσσαλονίκη. GALLERY ATRION “Όραμα και άγγιγμα” (κατάλογος). Οργανωτής: Χάρης Καμπουρίδης.
• Αθήνα, γκαλερί ΕΚΦΡΑΣΗ.“Η Τέχνη πάει σχολείο”. (κατάλογος).
• Αθήνα, ΚALFAYAN GALLERIES, “Light Waves” (Φωτοκύματα) (κατάλογος). Οργάνωση, κείμενο: Βίκυ Πολίτη.
• Θεσσαλονίκη, ΚALFAYAN GALLERIES, “Communicating with Humor” (Επικοινωνώντας με χιούμορ), (κατάλογος). Οργάνωση- κείμενο: Βίκυ Πολίτη.
• Αθήνα, ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ DIVANI CARAVEL, «Με αφορμή το AIDS» στα πλαίσια του 17ου Πανελλήνιου Συνεδρίου AIDS. Επιμέλεια έκθεσης: Μαρίνα Αθανασιάδου (κατάλογος).
• Wroclaw, Poland, Cultural Center Lesnica Castle, Myths and Antimyths, 2005. Επιμέλεια: Forum + Elijbieta Kocielak Art Gallery, (κατάλογος).

2006          • Αθήνα, ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ, (Πειραιώς 138)/ Θεσσαλονίκη, ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
(Μ.Μ.Σ.Τ.), «Εικαστικές  ματιές στο έργο του Γιώργου Ιωάννου» (κατάλογος).
• Αθήνα, ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ, (Πειραιώς 138), «LACOSTE PROJECT 12.12 », (κατάλογος). Επιμέλεια: Ιρις Κρητικού.
• Αθήνα, ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΧΝΩΝ ΠΑΡΚΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, «Στα χρώματα της Ίριδας»,. Οργάνωση: Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας Παιδιού και Εφήβου (Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.) (κατάλογος).
v Θεσσαλονίκη, ΚALFAYAN GALLERIES, «Ανατομία ενός ονείρου» (κατάλογος). Επιμέλεια: Βίκυ Πολίτη.
• Ιωάννινα, ΖΩΣΙΜΑΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ. «Έκθεση εικαστικών καλλιτεχνών» (κατάλογος).
• Θεσσαλονίκη, ΚΡΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ (Κ.Μ.Σ.Τ.), «Εικαστικό Πανόραμα στην Ελλάδα 2006». Επιμέλεια: Θανάσης Μουτσόπουλος.
• Αθήνα, ΚΟΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ «Ήταν κάποτε η Πηνελόπη Δέλτα...» (κατάλογος). Επιμέλεια : Ίρις Κριτικού (κατάλογος).

2007          • Θεσσαλονίκη, ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 19η Διεθνής Φωτογραφική Συγκυρία «Το χρονικό του
παραλόγου» Επιμέλεια  : Μπία Παπαδοπούλου (κατάλογος).
• Αθήνα, ΑRΤ-ΑΤΗΙΝΑ 2007, KALFAYAN GALLERIES ( κατάλογος)
• Ρώμη, COMPLESSO DEL VITTORIANO (Salone centrale), «"L'Uomo del Mediterraneo"» ( 21 καλλιτέχνες από τις Μεσογειακές χώρες ) , Ελληνική εκπροσώπηση ,Οργάνωση : Presidenza Regione Lazio, Επιμέλεια : Maria Teresa Benedetti , Alessandro Nicosia (κατάλογος).
• Αθήνα, ΝΕΟΚΑΤΟΙΚΕΙΝ, « Χειροποίητα οράματα ».Επιμέλεια: Χάρης Καμπουρίδης.
• Αθήνα, ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΑΝΑΚΗ (κτήριο Πειραιώς), «Γενέθλιος Τόπος)», Οργάνωση : ALPHA TRUST, Επιμέλεια : Ίρις Κρητικού.
• Θεσσαλονίκη, ΚΡΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ (Κ.Μ.Σ.Τ.), «Εικαστικό Πανόραμα στην Ελλάδα 2007». Επιμέλεια: Χάρης Καμπουρίδης,.

2008          • Αθήνα, St GEORGE ( Lycabettus boutique hotel) «13+7 Δημιουργοί ερμηνεύουν τον Έρωτα» . Επιμέλεια : Ντόρα
Ηλιοπούλου – Ρογκάν.
• Θεσσαλονίκη, ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ (Μ.Μ.Σ.Τ.) «ΤΟΠΟΣ, Μια έκθεση, μια προσέγγιση, ένα Μουσείο, μια ιστορία». Επιμέλεια : Ντένης Ζαχαρόπουλος.
• Μέτσοβο. Ίδρυμα ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΑΒΕΡΩΦ-ΤΟΣΙΤΣΑ«ΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ ΕΝΟΣ ΜΟΥΣΕΙΟΥ» (Εικαστική παρέμβαση Μάριου Σπηλιόπουλου στο Αρχοντικό Τοσίτσα). 
• Αθήνα, Βίλα ΚΑΖΟΥΛΗ «ART┼NATURE, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΔΡΑΣΗ ΄08». Διοργάνωση: Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε Επιμέλεια : Γιάννης Μπόλης,(κατάλογος)

2009          • Αθήνα, «ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ»Δήμου Αθηναίων), «ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ» . (42 Έλληνες Δημιουργοί), Οργάνωση: Ελληνίκη Εθνική
Επιτροπή UNICEF, Επιμέλεια : Ντόρα Ηλιοπούλου-Ρογκάν (κατάλογος).
• Αθήνα, Ίδρυμα Β&Μ ΘΕΟΧΑΡΑΚΗ «Η νεοελληνική τοπιογραφία από τον 18ο εως τον 21ο αιώνα». Επιμέλεια : Χάρης Καμπουρίδης, (κατάλογος).
• Πάτρα, ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΠΑΤΡΩΝ, «Ρευστή Ταυτότητα», Οργάνωση : Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Δημοτική Πινακοθήκη ΠΑΤΡΩΝ (κατάλογος).
• Αθήνα, Ίδρυμα Β&Μ ΘΕΟΧΑΡΑΚΗ «Στη Δυναμική της Εικόνας» Επιμέλεια : Ντόρα Ηλιοπούλου-Ρογκάν (κατάλογος).
• Αθήνα, ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ «ΤΩΝ ΑΦΑΝΩΝ…..» 60 χρόνια από τη λήξη της Εμφύλιας Σύγκρουσης . Οργάνωση : Α.Σ.Κ.Ι, Μουσείο πολιτικών εξόριστων Αι-Στράτη. Επιμέλεια : Χαρίλαος Σισμάνης.
• Θεσσαλονίκη, ΑΝΤΛΙΟΣΤΑΣΙΟ στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης, Πλατεία ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ , 2nd BIENNALE Θεσσαλονίκης ( Κεντρικό πρόγραμμα ) ΄΄ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΙΧΝΗ Νο2- Θεσσαλονίκη. Βίντεο-ηχητική εγκατάσταση στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του Αντλιοστασίου και Εικαστική Παρέμβαση στην Πλατεία Ελευθερίας . Διοργάνωση : Υπουργείο Πολιτισμού, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Επιμέλεια : Συραγώ Τσάρα.
2010          • Αθήνα, ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ, «ΕΝ-ΓΡΑΦΗ». Επιμέλεια: Ίρις Κρητικού (κατάλογος)
• Αθήνα, ΓΕΝΝΑΔΕΙΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ, «Ο Ιωάννης Γεννάδιος και ο κόσμος του». Επιμέλεια: Ίρις Κρητικού (κατάλογος).
• Αθήνα, Νοσοκομείο «ΣΩΤΗΡΙΑ», «Το Σχέδιο Σωτηρία: Μνήμη και ασθένεια στον εικαστικό λόγο». Επιμέλεια: Πάνος Παπαδόπουλος (κατάλογος).
• Λαύριο, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΛΑΥΡΙΟΥ (Villa Serpieri), «Κοιτάσματα Τέχνης». Οργάνωση: Αίθουσα Τέχνης Καπλανών 5.
• Καλαμάτα, ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, «Περί ηρώων και…». Επιμέλεια: Ίρις Κρητικού (κατάλογος).
• Κωνσταντινούπολη, ΙΕΡΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΧΑΛΚΗΣ & ΣΙΣΜΑΝΟΓΛΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟΣ/ Αθήνα, ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ, «Ιχνηλατώντας την Κωνσταντινούπολη». Οργάνωση: White Fox S.A. Επιμέλεια: ‘Ιρις Κρητικού
• Κρήτη, Πολιτιστικός Σύλλογος Κερατόκαμπου «Η Βίγλα», ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΒΙΑΝΝΟΥ, «Νέα Αποκτήματα της Εθνικής
• Καρδίτσα, Δημοτική Πινακοθήκη Καρδίτσας, Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλέξανδρου Σούτζου, «Νέα Αποκτήματα της Εθνικής Πινακοθήκης 1992-2010, από τον 19ο στον 210 αιώνα: Παραστατική Τέχνη»
2011          • Θεσσαλονίκη, «ΧΩΡΟΣ 18», «Υπερ-Αστικά Τοπία».
• Αθήνα, ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ «ΚΑΠΠΑΤΟΣ», «Hommage a Galerie ARTIO» (Φόρος τιμής στην Γκαλερί Άρτιο).
• Αθήνα, ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΡΥΣΙΡΑ, «Άσπρο-Μαύρο» (Black&White). Επιμέλεια: Χριστίνα Σωτηροπούλου.
• Αθήνα, Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων, «Συμβολή 31 Καλλιτεχνών για τα ΑΣΚΙ», (έκθεση-δημοπρασία έργων, κατάλογος)
• Πειραιάς, Αίθουσα Τέχνης «ΓΑΙΑ», «Αναμνήσεις Αλμύρας».
• Κατερίνη, ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ «ΧΡΥΣΑ», «Το τάμα». Επιμέλεια: Χρύσα Σκλιοπίδου
• Αγρίνιο, ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ «ΝΕΩΡΙΟΝ», «Μνήμη Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη» (κατάλογος)
• Aθήνα, ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΩΝ, «Φιλικά».
• Αθήνα, Πολιτιστικό Κέντρο «ΜΕΛΙΝΑ», «Παιδιά και έφηβοι-φωνές και ψίθυροι». Επιμέλεια: Ίρις Κρητικού, Οργάνωση: Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. (κατάλογος).
• Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, «Ορίζοντες», Επιμέλεια: Μάνος Στεφανίδης. Οργάνωση: ΚΕΘΕΑ-Νόστος (κατάλογος).
• Αθήνα, Πολιτιστικό Κέντρο «ΜΕΛΙΝΑ», «Η αλήθεια είναι πάντοτε παράλογος - Εικαστικό Αφιέρωμα στον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη». Επιμέλεια: Ίρις Κρητικού, Γιάννης Μπασκόζος (κατάλογος).
2012          • Φρανκφούρτη, ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ(Ε.C.B), Eurotower, “CHANGING PERSPECTIVES, 15 YEARS OF
THE EBC’s ART COLLECTION” .Επιμέλεια: Heike Sutter . Οργάνωση: Art Committee of E.C.B (κατάλογος).
• Πάτρα, Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Πάτρας, «Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΠΑΡΑΛΟΓΟΣ», ομαδική Εικαστική Έκθεση για τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη, Επιμέλεια: Ίρις Κρητικού
• Αθήνα, «LEMOS CENTER», «Οινοποιείο», Επιμέλεια: Ίρις Κρητικού (κατάλογος).
• Αθήνα, «ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΩΝ», «ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ». Επιμέλεια: Ήρα Παπαποστόλου (κατάλογος).
• Ελευσίνα, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ «Λ.ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ», «Βήματα Πορείας [2004-2011]», Αισχύλεια 2012 (Βάνα Ξένου, Θόδωρος, Καλλιόπη Λαιμού, Μάριος Σπηλιόπουλος, Λήδα Παπακωνσταντίνου, Διοχάντη, Στήβεν Αντωνάκος). Επιμέλεια: Γιώργος Σκιάνης (κατάλογος)
• Θεσσαλονίκη, ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ,στο πλαίσιο του Φεστιβάλ «Αοράτων Πόλεων» (Αποθήκη Β1, Λιμάνι), «Τόποι της Μνήμης-Πεδία ονομάτων». Επιμέλεια: Συραγώ Τσιάρα (κατάλογος)
• Αθήνα, ΛΟΥΤΡΟ ΤΩΝ ΑΕΡΗΔΩΝ, «Αφροδίτη 2012: Ιεροί και βέβηλοι καθαρμοί». Οργάνωση: Μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης και Art/European Animation Center
2013          • Αθήνα, CAMP! (Contemporary Art Meeting Point), «Η ύλη ως αφήγηση». Επιμέλεια: Λίνα Τσίκουτα
• Αθήνα, Μ.Ι.Ε.Τ. (Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης) «Δημοσθένης Κοκκινίδης, ο Δάσκαλος». Δεκαπέντε καλλιτέχνες διδάσκοντες στις Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας τιμούν τον δάσκαλό τους στην ΑΣΚ, Επιμέλεια: Άγγελος Αντωνόπουλος, Μιχάλης Μανουσάκης, Τιτίκα Σάλλα
• Πειραιάς, Αίθουσα Τέχνης «ART ΠΡΙΣΜΑ», «Με λένε κόκκινο»
• Αθήνα, Γκαλερί «έκφραση – Γιάννα Γραμματοπούλου», «Πολυμορφίες ΙΙ», έκθεση για την υποστήριξη των “Νέων της Τέχνης”, Επιμέλεια: Γιάννα Γραμματοπούλου
• Φρανκφούρτη, ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ(Ε.C.B), “Now and Then”, CONTEMPORARY ART FROM THE MEMBERS STATES OF THE EUROPEAN UNION, The 1st five countries of the E.C.B.’s exhibition Series (κατάλογος)
• Αθήνα, Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων «Μελίνα Μερκούρη», «12 Εικαστικοί Συνομιλούν με 12 Ποιητές» στα πλαίσια του Διεθνούς Φεστιβάλ Ποίησης Αθηνών, Οργανισμός Πολιτισμού Αθλητισμού & Νεολαία Δήμου Αθηναίων
• Αθήνα, Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνων και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη, «Ζωγραφισμένα» Κ.Π. Καβάφης, 40 Σύγχρονοι Έλληνες Δημιουργοί, Επιμέλεια: Τάκης Μαυρωτάς (κατάλογος)
• Καλύβια Αττικής, Σε 4 χώρους στη κεντρική πλατεία και στο 1ο Δημοτικό Σχολείο, «Αναμνήσεις, Δημιουργίες, Αποκτήματα», Δήμος Σαρωνικού
• Αθήνα, Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων «Μελίνα Μερκούρη», «Μιλώντας για το Μέλλον», Επιμέλεια: Ίρις Κρητικού (κατάλογος)

2014          • Βρυξέλλες, Center For Fine Arts (BOZAR), «Nautilus: Navigating Greece», curator: Σπύρος Μάκκας (ιστορικός τέχνης),
Μαρία – Ξένη Γαρέζου (αρχαιολόγος), Οργάνωση: Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού, επίσημη συμμετοχή της Ελλάδας για την ανάληψη της προεδρίας της Ε.Ε. (κατάλογος)
• Αθήνα, «ΗΩΣ», χώρος τέχνης, «11 Προσεγγίσεις στο σχέδιο. 10 χρόνια μετά», επιμέλεια Γιώτα Κωνσταντάτου.
• Αθήνα, Εκθεσιακός χώρος «Νίκος Κεσσανλής» της Α.Σ.Κ.Τ., «Κράτος Δικαίου και το δικαίωμα να είσαι Άνθρωπος», επιμέλεια Θάλεια Βραχοπούλου, Bill Pangburn.
• Σίφνος, Πολιτιστικός Σύλλογος Σίφνου, «Δάσκαλοι καλλιτέχνες από τις Συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης», επιμέλεια Λίνα Τσίκουτα.
• Αθήνα, Βυζαντινό και Χριστιανικό μουσείο, «δια- .», επιμέλεια Ελίνα Θεοδωροπολούλου – Ντόρα Θεοδωροπούλου.

2016          • Αθήνα, βιβλιοπωλείο «Μωβ Σκίουρος», «JAMES JOYCE», επιμέλεια Εγχείρημα Κορέκτ, το Cadran και ο Capten.
• Ακράτα, Δημοτική Πινακοθήκη Ακράτας, «ΖΩΗ ΨΑΡΡΟΥ» Τάκης Σιδέρης, Τάσος Αριδάς, Μάριος Σπήλιοπούλος.
• Δελφοί , Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών, «ΔΕΛΦΟΙ, Εικαστικές αντανακλάσεις», επιμέλεια: Έφη Ανδρεάδη.

2017          • Πειραιάς, ENIA Gallery, «Back to basics: Text» επιμέλεια: Άρτεμις Παταμιανού.
• Θεσσαλονίκη, Κρατικό Μουσείο Σύχρονης Τέχνης. (Κ.Μ.Σ.Τ.Θ.) «Η Μνήμη της Επανάστασης», Σύγχρονοι Έλληνες Εικαστικοί 100 χρόνια μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση, επιμέλεια: Γιάννης Μπόλης.
• Θεσσαλονίκη, Art Thessaloniki 2017, «Ασκήσεις ισορροπία: Σχεδιασμοί και υλοποίησης». επιμέλεια: Εμμανουήλ Μαυρομάτης.

2018          • Αθήνα, Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Ε.Μ.Σ.Τ) «Θεωρήματα I», Διεθνής Ένωση Κριτικών Τέχνης (A.I.C.A.- Ελληνικό
τμήμα).

 
Έργα του υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές και δημόσιες συλλογές στην Ελλάδα, την Τουρκία, το Βέλγιο, τη Γαλλία, την Πολωνία, την Αγγλία, τη Γερμανία, το Ισραήλ, τη Δανία και τις ΗΠΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: