"ΟΥΔΕΙΣ ΠΛΕΟΝ ΑΧΑΡΙΣΤΟΣ ΤΟΥ ΕΥΕΡΓΕΤΗΘΕΝΤΟΣ"

powered by Agones.gr - livescore

Τρίτη, 4 Απριλίου 2017

ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ

Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε την Κυριακή 2 Απριλίου η ημερίδα «Νέες Τάσεις και Στάσεις στην Ειδική Αγωγή», που διοργάνωσε το Ειδικό Σχολείο Πολυγύρου σε συνεργασία με τον Δήμο Πολυγύρου. Η τελετή έλαβε χώρα στο Δημαρχειακό Μέγαρο Πολυγύρου, στην κατάμεστη αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου.
Οι εισηγήσεις...
τόσο της κας. Ευαγγέλου (Δασκάλα Ειδικής Αγωγής, Διευθύντρια Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης για παιδιά με Αυτισμό), της κας. Καρτασίδου (Αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Μακεδονία ),όσο και του κ. Νταφούλη( Παιδοψυχίατρος, Διευθυντής Παιδοψυχιατρικού Τμήματος Ιπποκρατείου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης) και της κας. Κοκκαλίδου ( Παιδοψυχολόγος, Ειδική Θεραπευτικού Παιχνιδιού στον Αυτισμό), αποτέλεσαν πηγή νέων επιστημονικών πληροφοριών και ανάδειξης ενός ακόμη περισσότερο ολιστικού τρόπου θέασης της ειδικής αγωγής.
Η κα. Ευαγγέλου, μέσα από την ομιλία της αναφέρθηκε στην ετοιμότητα ή μη που διακατέχει τους γονείς, όταν έρχεται η ώρα να αποφασίσουν να εγγράψουν το παιδί τους σε ειδικό σχολείο. Η ενημέρωση, η υποστήριξη και η κατανόηση που χρειάζεται να επιδεικνύεται από τις/τους αρμόδιους διευθύντριες/ντες. Συνεχίζοντας, αναφέρθηκε στα ποιοτικά οφέλη που χαρακτηρίζουν την φοίητηση των μαθητριών και μαθητών στο Ειδικό Σχολείο Αυτισμού Θεσσαλονίκης, καθώς και στην συνεργασία όλων των κάθε φορά εμπλεκόμενων φορέων.
Το πρόγραμμα ΜΟΥ.Σ.Ε.Σ το οποίο συστάθηκε από την ίδια την κα. Καρτασίδου στο Πανεπιστήμιο Μακεδονία, ήταν η θεματική που αναλύθηκε και παρουσιάστηκε στο κοινό από την ίδια την κα. Καρτασίδου. Η εν λόγω πρωτοβουλία παίρνει ζωή κάθε Κυριακή σε αίθουσα που παραχωρεί το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, όπου μετέχουν παιδιά με αναπηρία και εστιάζουν σε μουσικές και μη μουσικές δραστηριόητες, με βάση τις θεματικές ενότητες της μουσικής εκπαίδευσης: τραγούδι, ρυθμός, κίνηση, λόγος, ήχος, οργανογνωσία κ.λπ
Ο κ. Νταφούλης, αναφέρθηκε στα στάδια που περνούν οι γονείς όταν ενημερώνονται ότι το παιδί τους ανήκει στο φάσμα του αυτισμού. Σχολίασε τον δικό του ρόλο ως επαγγελματία υγείας και τον υποστηρικτικό ρόλο που έχει, καθώς και την συνεργασία που χρειάζεται να υπάρχει μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών. «Η σχέση μας με τους δασκάλους των παιδιών μας καθρεφτίζεται στο παιδί μας, είναι καλό να είναι μια σχέση εμπιστοσύνης, αλληλοσεβασμού και ειλικρινούς διάθεσης για την όποια συζήτηση», υπογράμμισε ο κ. Νταφούλης.
Από την πλευρά της η κα. Κοκκαλίδου, παρουσίασε το θεραπευτικό παιχνίδι «Κάλεσμα», που χρησιμοποιεί η ίδια με παιδιά στο φάσμα του αυτισμού. Η εν λόγω μέθοδος αποτελεί το μέσο για την ανάπτυξη μιας σχέσης γονέα παιδιού όπου η κατανόηση, η αποδοχή, η χαρά και η επικοινωνία γίνονται όλο και πιο αμοιβαία. Κατά συνέπεια, χτίζοντας δυνατούς δεσμούς στα μέλη της οικογένειας, το παιδί αρχίζει να εμπιστεύεται τον γονιό περισσότερο και οι γονείς να γίνονται πιο αισιόδοξοι και να συμβάλλουν και οι ίδιοι στην θετική εξέλιξη.
Στόχος της ημερίδας, πέραν των άλλων, ήταν η ευαισθητοποίηση και κυρίως ενημέρωση του κοινού για την ειδική αγωγή και δη τον αυτισμό, κάτι που όπως σχολιάστηκε από τις/τους προσκεκλημένους επετεύχθη μέσα από τις πλήρεις και σύχρονες προσεγγίσεις των ομιλητών/τριών.
Με την παρουσία τους τίμησαν και χαιρέτισαν την ημερίδα ο βουλευτής κ. Βαγιωνάς, ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Γιώργος, η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας κα. Παπανικολάου και η κα. Κυριάκου πρόεδρος του Νομικού Προσώπου του Δήμου Πολυγύρου, υποστηρίζοντας έμπρακτα την έννοια της συνεργασίας και του αλληλοσεβασμού.
Τέτοιου είδους πρωτοβουλίες δημιουργούν τις πολυπόθητες γέφυρες σε μια κοινότητα, όπου ομότιμα όλα τα μέλη της συμ-βιώνουν και καταφέρνουν τις όποιες δυσκολίες να τις μετατρέψουν σε ευκαιρίες ανα-γνώρισης του άλλου. Στερεότυπα και προκαταλήψεις που κοινωνικά έχουν κατασκευαστεί και έτσι κοινωνικά μπορούν να ανακατασκευαστούν και να αναθεωρηθούν.
Μέλημα όλων των μελών της εκπαιδευτικής μας κοινότητας, αποτελεί η προσπάθεια για μια πιο ισόνομη κοινωνία και το δικαίωμα στην ισοπολιτεία και ισηγορία. Μέσα από μικρές δράσεις σε συνεργασία πάντα με την τοπική κοινότητα οραματιζόμαστε με όλες κι όλους τις/τους συμμάχους μας, να φτιάξουμε το σχολείο του μέλλοντος στο παρόν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: