«Τον άρχοντα τριών δει μέμνησθαι: Πρώτον ότι ανθρώπων άρχει. Δεύτερον ότι κατά νόμους άρχει. Τρίτον ότι ουκ αεί άρχει»

powered by Agones.gr - livescore

Πέμπτη 28 Αυγούστου 2014

Στον αέρα οδικό έργο-ανάσα για το πρώτο πόδι της Χαλκιδικής

Ημιτελές κινδυνεύει να μείνει το έργο Ποτίδαια- Κασσανδρεία, ένας οδικός άξονας χαρακτηρισμένος εθνικής σημασίας από τα υπουργεία Ανάπτυξης και Υποδομών, επειδή ο Δήμος Κασσάνδρας, αντιδρά, μέχρι τώρα τουλάχιστον, στη μεσόγεια  χάραξη του επόμενου τμήματος, δηλαδή από Κασσανδρεία μέχρι Πευκοχώρι.
Για το πρώτο πόδι της Χαλκιδικής, τα έργα οδοποιίας που βρίσκονται σε...
εξέλιξη όπως και εκείνα που σε φάσεις μελέτης, είναι εξαιρετικά σημαντικά αφού η Κασσάνδρα σηκώνει το 70% της κίνησης στη χερσόνησο.

Στην παρούσα φάση, εκτός από το Μουδανιά- Ποτίδαια, κατασκευάζεται το πολύ σημαντικό έργο Ποτίδαια- Κασσανδρεία, που θα δώσει μία μεγάλη ανάσα στη     Καλλιθέα, που δέχεται και όλους τους φόρτους των οχημάτων που πάνε προς Σίβηρη, Φούρκα, Ποσείδι.

Ο νέος δρόμος, πλατύς, με τετράιχνη διατομή και σαφώς καλύτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά, είναι μήκους 17,48 χλμ και κατασκευάζεται από την Intrakat. Τα πρώτα 5,5 χλμ. της εργολαβίας αφορούν τη διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου ενώ τα υπόλοιπα νέα χάραξη. Επίσης, το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή δύο ανισόπεδων κόμβων, ενός στη Ν. Φώκαια και ενός στη Κασσανδρεία.

Ωστόσο, όπως εξήγησε στη Voria.gr ο κ. Αλέξανδρος Μήλιος, προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος & Υποδομών της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας, υπάρχει περίπτωση το έργο να μείνει ημιτελές.

«Μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί και παραδοθεί περίπου 9 χλμ. οδού, από Ποτίδαια μέχρι το πρώτο σηματοδότη για το συγκρότημα του ΣΑΝΗ. Οι εργασίες συνεχίζονται και το έργο θα έχει ολοκληρωθεί οπωσδήποτε πριν το τέλος 2015, αλλά όχι πριν την ερχόμενη καλοκαιρινή περίοδο» είπε ο κ. Μήλιος συμπληρώνοντας:

«Όμως ο Δήμος Κασσάνδρας θέτει ζήτημα προσβολής του περιβάλλοντος και αντιδρά στην κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου στην Κασσανδρεία κι αυτό επειδή το συγκεκριμένο υποέργο συνδέεται με τη συνέχιση του άξονα, ως το Πευκοχώρι, με μεσόγεια χάραξη».

Πηγές, που έχουν πρόσβαση στα πράγματα, υποστηρίζουν πως οι αντιδράσεις συνδέονται  με τοπικά οικονομικά συμφέροντα, αφού με τη μεσόγεια χάραξη δεν θα περνά από τους παραθαλάσσιους οικισμούς πριν το Πευκοχώρι.

Όσο όμως υπάρχουν αντιδράσεις, η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας, που είναι και ο φορέας του έργου, αναγκάσθηκε να ζητήσει από τους μελετητές του τμήματος Κασσανδρεία-Πευκοχώρι να σταματήσουν, μέχρι να καταλήξουν οι σχετικές συζητήσεις. Το όλο θέμα είναι κρίσιμο, γιατί αν δεν αρθούν οι επιφυλάξεις της δημοτικής αρχής Κασσάνδρας, θα στενέψουν επικίνδυνα τα χρονικά περιθώρια ένταξης του Κασσανδρεία – Πευκοχώρι στο ΣΕΣ 2014-2020, ενώ βεβαίως θα μείνει εκτός της εν εξελίξει εργολαβίας ο ανισόπεδος κόμβος στη Κασσανδρεία.

Να σημειωθεί ότι το τμήμα από Κασσανδρεία ως Πευκοχώρι, με το υφιστάμενο δίκτυο, είναι μήκους 23,4 χλμ. και βάσει προμελέτης το έργο προϋπολογίζεται στα 80 εκατ. ευρώ.

Η υλοποίηση του σχεδιασμού για το συγκεκριμένο τμήμα του οδικού δικτύου της Χαλκιδικής θα εξαρτηθεί από το πως θα εξελιχθούν οι συζητήσεις με τη νέα δημοτική αρχή  που ορκίσθηκε σήμερα και το νέο δήμαρχο,  τον πολιτικό μηχανικό Βασίλη Κυρίτση.
πηγή:voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: