"ΟΣΟ ΚΙ ΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ, ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ ΜΑΣ ΛΥΓΙΣΕΙ"

powered by Agones.gr - livescore

Τετάρτη 26 Ιουνίου 2013

Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής ενημερώνει τα μέλη του

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΒΟΛΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «Μετεγκατάσταση μεταποιητικών επιχειρήσεων σε Βιομηχανικές Επιχειρηματικές Περιοχές (Β.Ε.ΠΕ.) και Επιχειρηματικά Πάρκα» ΜΕΧΡΙ 30-6-2013

Σύμφωνα με την απόφαση Α.Π.: Οικ. ΦΚ Α21.3/7027/523 παρατείνεται η προθεσμία υποβολής των προτάσεων έργου προς ένταξη στο Πρόγραμμα «Μετεγκατάσταση επιχειρήσεων σε Β.Ε.ΠΕ. και Επιχειρηματικά Πάρκα» του... Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα (ΕΠΑΕ) του ΕΣΠΑ 2007 - 2013» έως την 30η Ιουνίου 2013 (30-6-2013) και ώρα 24:00, αντί της 31ης Μαΐου 2013 που ήταν η προηγούμενη καταληκτική ημερομηνία. Υπενθυμίζουμε ότι στόχος του συγκεκριμένου Προγράμματος αποτελεί η ενίσχυση της μετεγκατάστασης των παραγωγικών επιχειρήσεων σε ΒΙΠΕ, ΒΙΠΑ, ΒΙΟΠΑ, Τεχνοπόλεις ή άλλες μορφές ΒΕΠΕ καθώς και σε Επιχειρηματικά Πάρκα (ΕΠ). Επιπρόσθετα το παρόν πρόγραμμα στοχεύει στην δημιουργία οικονομιών κλίμακας, για τις επιχειρήσεις που θα μετεγκατασταθούν, δεδομένου ότι θα λειτουργούν πλέον σε οργανωμένους χώρους. Το ποσοστό της Δημόσιας Χρηματοδότησης για όλες τις δαπάνες ανέρχεται σε ποσοστό 50% για όλη την Ελληνική Επικράτεια. H ιδιωτική συμμετοχή του δικαιούχου της ενίσχυσης θα αποδεικνύεται με την εξόφληση των παραστατικών. Η διάρκεια υλοποίησης – ολοκλήρωσης των εγκεκριμένων έργων ορίζεται η 31.3.2015. Ενισχύονται έργα από 30.000,00€ έως 400.000,00€. Στις επιλέξιμες προς επιδότηση δαπάνες περιλαμβάνονται οι επενδύσεις σε πάγια και οι άυλες επενδύσεις . Συγκεκριμένα οι επενδύσεις σε πάγια περιλαμβάνουν : 1. Ανέγερση νέων κτιριακών εγκαταστάσεων , 2. Αγορά υφιστάμενων κτιριακών εγκαταστάσεων, διαρρύθμιση και επέκταση αυτών , 3. Δημιουργία δικτύων παροχής στο νέο χώρο εγκατάστασης, 4. Αναγκαίες ειδικές εγκαταστάσεις οι οποίες είναι απαραίτητες για τη λειτουργία της επιχείρησης στον καινούριο χώρο παραγωγής, 5. Διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου, 6. Προμήθεια και εγκατάσταση τυχόν νέου αναγκαίου παραγωγικού & βοηθητικού εξοπλισμού, εξοπλισμού μηχανοργάνωσης λογισμικού και εξοπλισμού εξοικονόμησης ενέργειας (ΑΠΕ), ενώ οι άυλες δαπάνες περιλαμβάνουν : 7. Ενέργειες μετεγκατάστασης, 8. Ενέργειες σχετικές με την υπαγωγή της επένδυσης, 9. Ενέργειες σχετικές με μελέτες για την εγκατάσταση των μηχανημάτων στην νέα θέση και την έκδοση της άδειας λειτουργίας στη νέα θέση εγκατάστασης. Η υποβολή στο πρόγραμμα που άρχισε από 15/4/2013 γίνεται μέσω του δικτυακού τόπου (ιστοσελίδα) www.ependyseis.gr , www.ependyseis.gr/mis .


  • ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ΜΕ ΤΟ ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ ΓΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ

Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής στην προσπάθειά του να στηρίξει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του νομού μας που πλήττονται από την πρωτοφανή κρίση που όλοι βιώνουμε, ενημερώνει τα μέλη του ότι θα συνεργαστεί με το Ινστιτούτο Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδος (ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ) το οποίο έχει δημιουργήσει μια ομάδα εξειδικευμένων συμβούλων επιχειρήσεων στη Βόρεια Ελλάδα, με σκοπό τη δωρεάν συμβουλευτική υποστήριξη επιχειρήσεων που αντιμετωπίζουν προβλήματα βιωσιμότητας και ανάπτυξης.Η συμβουλευτική υποστήριξη είναι δωρεάν για την κάθε επιχείρηση και χωρίς οποιαδήποτε μελλοντική υποχρέωση για την υποστήριξη που θα τη λάβει. Τα πεδία στα οποία παρέχεται η συμβουλευτική υποστήριξη εστιάζουν στα σημαντικότερα θέματα λειτουργίας των μικρών επιχειρήσεων (π.χ. οργάνωση, χρηματοδότηση, μάρκετινγκ κ.α.).Καλούνται όσες επιχειρήσεις ενδιαφέρονται, να υποβάλουν αίτηση για να λάβουν την δωρεάν συμβουλευτική υποστήριξη. Οι επιχειρήσεις που θα επιλεχθούν θα προωθηθούν στους κατάλληλους συμβούλους του δικτύου, ανάλογα με το πρόβλημα της επιχείρησης και την ειδικότητα των συμβούλων.Η συμπληρωμένη αίτηση, θα αποστέλλεται στη συνέχεια στο fax 210-3838027 ή θα υποβάλλεται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση diktyo@imegsevee.gr. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη δωρεάν συμβουλευτική υποστήριξη στο ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ στο τηλέφωνο 210 8837188 (κκ. Ηλίας Γεωργόπουλος και Πέτρος Πρωτοπαπαδάκης) και στην ιστοσελίδα www.imegsevee.gr και www.diktyo.imegsevee.gr, καθώς και στο Επιμελητήριο Χαλκιδικής στο τηλ. 2371024200 κα Τζηρίτη.

  • ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ & ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής ενημερώνει τα μέλη του ότι θα πραγματοποιήσει σεμινάρια ΛΑΕΚ μικρών επιχειρήσεων (1 -25 άτομα), Τεχνικού Ασφαλείας Β΄ κατηγορίας (35 ώρες εκπαίδευσης κόστους 90,00€) και Γ΄ κατηγορίας (10 ώρες εκπαίδευσης, κόστους 40,00 €) επικινδυνότητας και σεμινάρια ΕΦΕΤ για «Υγιεινή και Ασφάλεια Τροφίμων» (10 ώρες εκπαίδευσης, κόστους 80,00€). Έχουν συμπληρωθεί τα τμήματα και θα αρχίσουν σεμινάρια τεχνικού ασφαλείας Γ’ κατηγορίας στις περιοχές Νικήτη (20-21/7/2013), Χανιώτη (27-28/7/2013), Καλλιθέα (3-4/8/2013), Χανιώτη (2ο τμήμα 10-11/8/2013), Πολύγυρος (17-18/8/2013), Μουδανιά (24-25/08/2013). Μέχρι τέλους του έτους θα πραγματοποιηθούν και άλλα σεμινάρια, εφόσον συμπληρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός ενδιαφερομένων. Βασική προϋπόθεση για συμμετοχή των ενδιαφερομένων στα σεμινάρια είναι να είναι ταμειακά ενήμεροι για το τρέχον έτος (2013) στα μητρώα του Επιμελητηρίου και να έχουν καταβάλλει το ανάλογο κόστος του σεμιναρίου. Για δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε να απευθύνεστε στα τηλ. του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής: 2371024200 – 24300 και στο e-mail.: info@epichal.gr, υπεύθυνη κα Τζηρίτη Γεωργία. Οι αιτήσεις συμμετοχής υπάρχουν αναρτημένες και στο site του Επιμελητηρίου: www.epichal.gr.

  • ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2013-2014 ΣΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ
Οι εγγραφές στην Επαγγελματική Σχολή (ΕΠΑ.Σ.) Μουδανιών ξεκινούν από τις 17 Ιουνίου και μέχρι το τέλος του Ιουνίου. Οι ειδικότητες που θα λειτουργήσουν το νέο σχολικό έτος 2013-2014 είναι οι εξής : (1) Δενδροκομίας, (2) Επιχειρήσεων Αγροτουρισμού και Αγροβιοτεχνίας, (3) Θερμοϋδραυλικών Εγκαταστάσεων και Συντηρητών Κεντρικής Θέρμανσης, (4) Τεχνιτών Ηλεκτρολογικών Εργασιών, (5) Εργαλειομηχανών CNC. Για περισσότερες πληροφορίες στα τηλ. 2373065406, Ώρες: 16:00 – 20:00.

  • ΣΤΙΣ 10 ΙΟΥΛΙΟΥ ΕΚΠΝΕΕΙ Η ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΩΝ
Στις 10 Ιουλίου 2013 εκπνέει η παράταση που έχει δοθεί από το υπουργείο Ανάπτυξης για τη δημοσίευση των οικονομικών καταστάσεων των επιχειρήσεων στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο. Το Επιμελητήριο της Χαλκιδικής προσκαλεί τις επιχειρήσεις – μέλη του να προσέλθουν εγκαίρως προκειμένου να αποφευχθεί τυχόν συνωστισμός, ταλαιπωρία και άλλα προβλήματα τις τελευταίες μέρες της προθεσμίας, δεδομένου ότι δεν θα δοθεί νέα παράταση.

  • ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Η ΕΞΑΓΟΡΑ ΤΗΣ Millenium ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Η Τράπεζα Πειραιώς ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε η εξαγορά του συνολικού ποσοστού συμμετοχής (100%) της Millennium BCP στη θυγατρική της στην Ελλάδα Millennium Bank SA μετά τη λήψη όλων των απαιτούμενων εγκρίσεων. Πριν από την ολοκλήρωση της εξαγοράς, η BCP ανακεφαλαιοποίησε την Millennium Bank με το ποσό των 274 εκατ. ευρώ πλέον των 139 εκατ. ευρώ που είχαν ήδη επενδυθεί από την BCP στην Millennium Bank τον περασμένο Δεκέμβριο, ανεβάζοντας έτσι το συνολικό ποσό της ανακεφαλαιοποίησης στα 413 εκατ. ευρώ.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΑΠΟ 20/06/2013 ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΕΡΓΟΔΟΤΩΝ


Μέσω του διαδικτύου θα μπορούν από 20/06 να υποβάλλουν προς το ΙΚΑ αίτηση για την υπαγωγή στη ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών, οι εργοδότες που έχουν πιστοποιηθεί στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Ιδρύματος, για υποβολή μέσω διαδικτύου Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (ΑΠΔ). Με την καταχώρισή της η αίτηση λαμβάνει μοναδικό αριθμό αναφοράς που υπέχει θέση αριθμού πρωτοκόλλου. Την επόμενη ημέρα γίνεται ηλεκτρονική μεταφορά της αίτησης στο ΟΠΣ-ΙΚΑ και στο αρμόδιο Υποκατάστημα ΙΚΑ-ΕΤΑΜ του εργοδότη (ΑΜΕ/ΑΜΟΕ) η οποία λαμβάνει αυτόματα αριθμό συστήματος. Η αίτηση θα διεκπεραιώνεται στη συνέχεια σύμφωνα με τα οριζόμενα στη σχετική εγκύκλιο. Με την ολοκλήρωση του ελέγχου και την καταχώρηση στην οθόνη «Διαχείριση Εισερχομένων» και στο πεδίο «κατάσταση εισερχομένου» της τιμής «Ελέγχθηκε», θα ενημερώνεται άμεσα ο εργοδότης, μέσω του διαδικτυακού τόπου (http://www.ika.gr) για την ολοκλήρωση της διαδικασίας ελέγχου και θα καλείται να προσέλθει στο υποκατάστημα για την παραλαβή του αποτελέσματος του ελέγχου και τη συνέχιση της διαδικασίας σύμφωνα με τα οριζόμενα στην εγκύκλιο. Σε ανακοίνωσή της η διοίκηση του ΙΚΑ, καλεί τους οφειλέτες, να αξιοποιήσουν τη δυνατότητα υποβολής ηλεκτρονικής αίτησης έως τις 30/06/2013, προκειμένου να κατοχυρωθεί ο μέγιστος αριθμός των 48 μηνιαίων δόσεων για τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους.

ΥΠ.ΟΙΚ.: ΥΣΤΕΡΗΣΗ ΕΣΟΔΩΝ 549ΕΚ. ΕΥΡΩ ΣΤΟΝ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ 5ΜΗΝΟΥ

Στα 549εκ. ευρώ ανήλθε η υστέρηση εσόδων του τακτικού προϋπολογισμού στο πρώτο 5μηνο του 2013, σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία που ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών. Το έλλειμμα του προϋπολογισμού μειώθηκε κατά 7 δισ. ευρώ στο 5μηνο. Ειδικότερα, το έλλειμμα περιορίστηκε στα 3,843 δισ. ευρώ, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2012 είχε φτάσει τα 10,876 δισ. ευρώ. Επιπλέον, το πρωτογενές έλλειμμα διαμορφώθηκε σε 970 εκατ. ευρώ έναντι 2,35 δισ. ευρώ στο πρώτο πεντάμηνο του 2012.

ΟΦΕΙΛΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ- ΝΕΑ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΑ ΧΡΕΗ 3,05 ΔΙΣ ΕΥΡΩ ΤΟ 5ΜΗΝΟ

Με γεωμετρική πρόοδο αυξάνονται τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο. Στα τέλη Μαΐου έφθασαν στα 59,16 δισ. ευρώ. Εξ αυτών τα 3,05 δισ. ευρώ είναι «φρέσκα» χρέη, δηλαδή δημιουργήθηκαν από την αρχή του έτους. Μόνο τον Μάιο οι φορολογούμενοι άφησαν απλήρωτους φόρους ύψους 874 εκατ. ευρώ. Το 44,5% των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο ή 26,3 δισ. ευρώ είναι οφειλές που προέρχονται από πρόστιμα που έχουν επιβληθεί για φορολογικές και τελωνειακές παραβάσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, από τα 59,16 δισ. ευρώ: (1)Τα 21,37 δισ. ευρώ είναι χρέη που οφείλουν 2.017.987 φυσικά πρόσωπα, (2) Τα υπόλοιπα 37,78 δισ. ευρώ τα χρωστούν 150.121 εταιρείες και λοιπά νομικά πρόσωπα, (3) Κατά μέσο όρο, κάθε οφειλέτης του Δημοσίου που είναι φυσικό πρόσωπο χρωστά 10.594 ευρώ, ενώ κάθε νομικό πρόσωπο που χρωστά στο Δημόσιο οφείλει 251.668 ευρώ, (4) Τα 26,3 δισ. ευρώ είναι οφειλές από πρόστιμα τα οποία έχουν καταλογιστεί για παραβάσεις του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, για αποφυγή καταβολής φόρων εισοδήματος, ΦΠΑ και λοιπών άμεσων και έμμεσων φόρων.

ΥΠ.ΟΙΚ.: ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ 2012

Σύμφωνα με απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών, Γιώργου Μαυραγάνη, την Παρασκευή 21 Ιουνίου 2013, παρατείνεται ο χρόνος υποβολής των συγκεντρωτικών καταστάσεων για τις συναλλαγές του ημερολογιακού έτους 2012. Ειδικότερα, λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη διευκόλυνσης των φορολογουμένων για την υποβολή συγκεντρωτικών καταστάσεων φορολογικών υποχρεώσεων κατά την παρούσα χρονική περίοδο, αποφασίζεται να παραταθεί η προθεσμία, που ξεκινά την 25η Ιουνίου 2013, για την υποβολή των καταστάσεων του Κ.Β.Σ. (Π.Δ. 186/1992 – ΦΕΚ 84Α’ ) για τις συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν το ημερολογιακό έτος 2012, ως ακολούθως: (1)  Μέχρι την 30η Σεπτεμβρίου 2013 για τους υπόχρεους που ο Α.Φ.Μ. τους λήγει σε 1,2,3, (2) Μέχρι την 3η Οκτωβρίου 2013 για τους υπόχρεους που ο Α.Φ.Μ. τους λήγει σε 4,5,6, (3) Μέχρι την 7η Οκτωβρίου 2013 για τους υπόχρεους που ο Α.Φ.Μ. τους λήγει σε 7,8,9, (4) Μέχρι την 10η Οκτωβρίου 2013 για τους υπόχρεους που ο Α.Φ.Μ. τους λήγει σε 0.
ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΟΝ ΜΗΝΑ - ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ
Σε νέες φορολογικές περιπέτειες βάζει το υπουργείο Οικονομικών τις επιχειρήσεις, τους ελεύθερους επαγγελματίες, τους αγρότες, αλλά και τους λογιστές.Η εφορία θα ζητά κάθε μήνα να υποβάλλονται ηλεκτρονικά οι συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών-προμηθευτών. Στις καταστάσεις αυτές οι φορολογούμενοι θα πρέπει να δηλώνουν όλα τα τιμολόγια που έχουν εκδώσει και έχουν λάβει καθώς και τις αποδείξεις λιανικής πώλησης ή παροχής υπηρεσιών που έχουν εκδώσει ανεξαρτήτως ποσού, δηλαδή ακόμη κι από το πρώτο λεπτό του ευρώ.Η υποχρέωση αυτή θα καθιερωθεί μέχρι το τέλος του έτους, ενώ στόχος είναι τα φορολογικά βιβλία των επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών να αποθηκεύονται και να τηρούνται ηλεκτρονικά σε κεντρική βάση δεδομένων που θα παρακολουθείται από το υπουργείο Οικονομικών. Με το νέο σύστημα υποβολής συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών-προμηθευτών, η αποστολή των στοιχείων θα γίνεται ηλεκτρονικά ανά μήνα και θα αφορά όλα τα εκδοθέντα και ληφθέντα φορολογικά στοιχεία του προηγούμενου μήνα, ανεξαρτήτως του ύψους της αξίας κάθε στοιχείου. Με το σύστημα που ισχύει σήμερα, η υποβολή γίνεται σε ετήσια βάση και αφορά το αμέσως προηγούμενο έτος, τα δε φορολογικά στοιχεία που πρέπει να καταχωρούνται υποχρεωτικά είναι μόνο όσα τιμολόγια υπερβαίνουν σε αξία τα 300 ευρώ έκαστο. Οι αλλαγές στο σύστημα ηλεκτρονικής υποβολής των συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών-προμηθευτών προβλέπονται στο σχέδιο υπουργικής απόφασης που έθεσε χθες το υπουργείο Οικονομικών σε δημόσια διαβούλευση.
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ 2013: «ΜΠΛΟΚΟ» ΣΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΕΚΔΟΣΗ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟΥ
«ΜΠΛΟΚΟ» στην άμεση έκδοση εκκαθαριστικού σημειώματος θέτει το υπουργείο Οικονομικών σε όσους υποβάλλουν δηλώσεις με στοιχεία που εμφανίζουν μεγάλη επικινδυνότητα να είναι ανακριβή. Ουσιαστικά το υπουργείο Οικονομικών προχωρά σε επαλήθευση στοιχείων εισοδημάτων και δαπανών πριν επιτρέψει την έκδοση εκκαθαριστικού. Σημειώνεται ότι κατά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης μέσω ίντερνετ η έκδοση προσωρινού και έγκυρου εκκαθαριστικού σημειώματος γινόταν άμεσα. Στη συνέχεια ο φορολογούμενος λάμβανε μέσω του ταχυδρομείου και το τυπικό εκκαθαριστικό σε φυσική μορφή μαζί με τα ειδοποιητήρια πληρωμής ή επιστροφής φόρου.Η ΓΓΠΣ θα προχωρήσει τις επόμενες μέρες σε ηλεκτρονική διασταύρωση των ποσών που δήλωσαν οι φορολογούμενοι ως καθαρές αποδοχές του έτους 2012, καθώς και των ποσών των αναλογούντων και παρακρατηθέντων φόρων μισθωτών υπηρεσιών που επίσης ανέγραψαν στις δηλώσεις τους με αντίστοιχα δεδομένα που αναγράφονται στις οριστικές δηλώσεις φόρου μισθωτών υπηρεσιών τις οποίες υποβάλλουν ηλεκτρονικά αυτές τις μέρες οι επιχειρήσεις, οι φορείς του Δημοσίου και τα ασφαλιστικά ταμεία. Μέχρι να ολοκληρωθούν αυτές οι διασταυρώσεις και να επαληθευθούν τα δηλωθέντα ποσά δεν πρόκειται να εκδοθούν εκκαθαριστικά σημειώματα για τους συγκεκριμένους φορολογούμενους.

ΜE TO ΣΤΑΓΟΝΟΜΕΤΡΟ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ Φ.Π.Α. ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με το σταγονόμετρο προχωρούν οι επιστροφές του ΦΠΑ από το Δημόσιο προς τις επιχειρήσεις. Αν και από τον Μάρτιο το νομοθετικό πλαίσιο έχει αλλάξει και πλέον προβλέπονται διαδικασίες-εξπρές για την καταβολή του ΦΠΑ, ωστόσο μέχρι τα μέσα Ιουνίου επιστροφές φόρου είχε λάβει μόλις 1 στους 10 δικαιούχους. Συνολικά οι εκκρεμείς αιτήσεις επιστροφής ΦΠΑ στις 120 Δημοσιές Οικονομικές Υπηρεσίες της χώρας ανέρχονται σε 10.533. Από αυτές οι 7.671 αιτήσεις παραμένουν απλήρωτες, ενώ ο ΦΠΑ έχει επιστραφεί σε 1.562 υποθέσεις, δηλαδή μόλις σε 1 στις 10 αιτήσεις. Σε 2.713 υποθέσεις βρίσκεται σε εξέλιξη η εκκαθάριση του οφειλόμενου ΦΠΑ. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η Γενική  Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων του υπουργείου Οικονομικών οι 7.671 απλήρωτες αιτήσεις επιστροφής ΦΠΑ αντιστοιχούν σε φόρο 1,23 δισ. ευρώ. Πρέπει να τονισθεί ότι ο ΦΠΑ που χρωστούσε το Δημόσιο στα τέλη Μαρτίου ήταν 1,7 δισ. ευρώ, ήτοι μέσα σε τρεις μήνες έχουν επιστραφεί περίπου 500 εκατ. ευρώ.

  • «ΕΠΙ ΤΟΠΟΥ» ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟ
«Επί τόπου» πρόστιμο για κάθε ανασφάλιστο απασχολούμενο θα «κόβουν» στο εξής οι επιθεωρητές εργασίας όταν εντοπίζουν αδήλωτους εργαζόμενους. Την επιτόπια επιβολή του προστίμου -το οποίο εκτιμάται ότι θα είναι τουλάχιστον 1.500 ευρώ για κάθε ανασφάλιστο και θα πληρώνεται απ/ευθείας στις ΔΟΥ με έκπτωση 40% εφόσον εξοφλείται εμπρόθεσμα- προβλέπει σχέδιο απόφασης του υπουργείου Εργασίας που συμφωνήθηκε με την τρόικα στο πλαίσιο της αυστηροποίησης των ποινών για την ανασφάλιστη εργασία και την καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής. Με την επιβολή άμεσου και επιτόπου προστίμου (το οποίο θα «κόβεται» ανεξάρτητα των άλλων διοικητικών και ποινικών κυρώσεων και θα ισχύει και για άλλες παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας) «τερματίζεται το καθεστώς της παρελκυστικής διαδικασίας ανταλλαγής απολογητικών υπομνημάτων και διευκρινιστικών εγγράφων που, σε αρκετές περιπτώσεις, οδηγούσαν στην αποφυγή πληρωμής των προστίμων», υπογραμμίζουν κύκλοι του υπουργείου Εργασίας. Το σχέδιο προβλέπει κλιμάκωση των προστίμων με αντικειμενικά κριτήρια έτσι ώστε να αποκλείεται η υποκειμενική εκτίμηση του ελεγκτή - επιθεωρητή.

ΕΚΘΕΣΗ ΔΝΤ: ΠΑΡΑΛΟΓΟ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΦΟΡΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Αίσθηση προκαλεί έκθεση του ΔΝΤ, το οποίο παραθέτει τους λόγους για τους οποίους... είναι παράλογο να πληρώνει κάποιος φόρους στην Ελλάδα. Η έκθεση του Ταμείου, που έχει ολοκληρωθεί εδώ και καιρό αλλά δημοσιοποιήθηκε διακριτικά πρόσφατα, αφορά τη φορολογική διοίκηση, τη φορολογία και τη φοροδιαφυγή και εξηγεί λεπτομερώς γιατί το να πληρώνει κάποιος φόρους στην Ελλάδα είναι παράλογο. Ειδικότερα, σύμφωνα με το Διεθνές Νομισματικό Tαμείο: (1) Η πληρωμή φόρων είναι ένα μέσο για να παραμείνει μια επιχείρηση στην αγορά, να αποφύγει δηλαδή το λουκέτο, (2) Η πληρωμή των προστίμων για την απασχόληση ανασφάλιστων εργαζομένων είναι πιο συμφέρουσα σε σχέση με την πληρωμή των εισφορών για τους εργαζόμενους, (3) Η μη δήλωση του εισοδήματος επιφέρει μικρότερες κυρώσεις από τη δήλωσή του και τη μη πληρωμή των σχετικών φόρων στη συνέχεια, (4) Οι μη συνεπείς φορολογούμενοι ευνοούνται με συνεχείς ρυθμίσεις τμηματικής εξόφλησης, (5) Είναι πιο συμφέρον να προσφεύγεις στα δικαστήρια, παρά να πληρώσεις τους φόρους που σου βεβαιώνονται μετά τη διενέργεια ενός φορολογικού ελέγχου, (6) Χορηγούνται συνεχείς παρατάσεις στις προθεσμίες εκπλήρωσης των φορολογικών υποθέσεων, (7) Οι φορολογούμενοι νιώθουν ότι οι φόροι τους δεν έχουν ανταποδοτικότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: